Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hagu zostaw sobie tego fluvala i eheima jako biologiczne , na pewno wystarczy , jeśli nie wsadzisz 50-60 ryb to wystarczająco będzie.

Do środka daj z jednej strony dwie tunze 6085 , a z drugiej w , kieszeni z dekoracji wsadź AB3000 z wielką gąbką, taka filtracja wystarczy.

Ja w 800l za biologię miałem JBL-a i wystarczył , u Ciebie będzie tylko 200l więcej , to po co kombinować?

Opublikowano

Witam


Dzięki wszystkim za sugestie i porady.

Od czytania i myślenia łeb mi pęka :), a na dobre jeszcze nie zacząłem. Na dodatek wszystkiego powiększył się trochę zbiornik i teraz ma być 200x100x55. Cały czas, po głowie chodzi mi sump i filtr zraszany, ale nie wiem czy dam redę go zrobić (nigdy tego nie robiłem, a teoria - wiadomo...). TheWald ma to wszystko wycenić i poskładać do kupy, a jemu wierzę jak mamie:) i jeśli On stwierdzi, że tak będzie lepiej, to tak bedzie i już.

Z drugiej strony obsługa kubełków jest prosta i czyściutka, a praca z Eheim'em to sama przyjemność ( z Fluvalem już trochę gorzej-imho.Lubię ciszę :wink: )

Dlatego mam rozterki i dostając pozwolenie od małżonki :mrgreen: na zakup Eheima (Classic2260 lub Profi2229), kto wie czy tak to sie nie zakończy?

FBF to fajna sprawa, ale rozmawiałem ostatnio z człowiekiem z "Tangi" i rozważam też zamontowanie kabli grzewczych w podłożu do wymuszenia cyrkulacji ciepłej wody, od samego dna, do góry zbiornika, gdzie przy powierzchni czynnej piachu robi się wielki wydajny filtr biologiczny i nie ma stref w akwarium bez ruchu wody ( tylko jeszcze muszę o tym poczytać, tzn. o bakteriach , które w przypadku zaniku prądu mogą narobić niezłego bigosu ).

Oczywiście taka filtracją bedzie działała z innymi filtrami typowo mechanicznymi.

Jest jeszcze opcja z filtrami panelowymi po obu stronach akwa - http://ahaja.fotosik.pl/albumy/264323.html, które zabudowałbym modułami tła


Daniel-twoja opcja też jest OK., bo dwie takie pompy pewnie fajnie by dawały radę, a zabudowane nie raziłyby tak oka


yaro-oj z tymi dziurami :) jak nie do sumpa to może będą w dnie do podłączenia kubełków -taki fajny pomysł jednego kolegi z forum-nawet podoba mi się to rozwiązanie bo znikają wszystkie węże wchodzące góra do akwa-tutaj własnie widzę przewagę sumpa, filtrów przelewowych i panelowych.


Mój entuzjazm trochę zgasiła świadomość, że grubość mojej pozadzki betonowej to 7-8cm , na twardym styropianie, ale dałem cynk do konstruktora i ma mi to policzyć-mam nadzieję, zę będzie OK.

Ale się rozpisałem. :D

Jeszcze raz dzięki wam za rady i jak macie jeszcze jakieś "ale", to walcie śmiało-szczególnie o tych bakteriach pod piachem, dziurach w dnie baniaka, no i cały czas filtracja, filtracja, filtracja


Może wsród nas jest ktoś, kto przeliczyłby wytrzymałość betonu ?


ps.

te kubełki Eheima, takie ładne...pssst

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.