Skocz do zawartości

Wymontowanie jednej świetlówki<pokrywa Wromak>


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema, czy robił ktoś kiedyś coś takiego, że próbował wymontować jedna świetlówke z standartowej pokrywy Wromak? Otóż chciałem to zrobić aby przyciemnić akwarium, i chce sprawdzić jak to wygląda:P Podobaja mi sie lekko mroczne akwaria, i może obejdzie sie bez zmiany świetlówki. Probowałem tą świetlówke po prostu wyjąć, ale wtedy się nie załącza (chyba szeregowo jest połączone). Więc może ktoś wie jak obejśc szeregowe podłączenie w celu chwilowej modyfikacji?



pozdrawiam :D

Opublikowano

Dobrze by bylo jakbys podal jaka to dokladnie pokrywa, czy zwykla wydmuszka(na elektromagnetycznych statecznikach) czy ktoras z wersji exclusive(na elektronice).

Jezeli wydmuszka to przy sprawnym podwazeniu przyklejonek pokrywki pojawi Ci sie statecznik. Nalezalo by go wymienic na inny, odpowiadajacy mocy jednej swietlowki. Koszt ok 10zl za statecznik i chwilka pracy.

Jezeli exclusive nalezy dostac sie do elektoniki i zobaczyc jaki statecznik. Jezeli dwu obwodowy to mozna pobawic sie kablami i wlaczac obie swietlowki niezaleznie. Jezeli jednoobwodowy to dupa zbita bo tu bedzie potrzebna wymiana statecznika, a na alektronice kosztuje ok 50zl najtanszy.


Pozdrawiam!

Marcin

  • 8 lat później...
Opublikowano

Witam koledzy tez mam taki problem jak wykręcę jedna świetlówkę to druga mi gaśnie i obie wtedy nie świecą może podpowiecie co zrobić. Jest to zwykła plastikowa pokrywa czarna wromak. Pozdrawiam

Opublikowano

Temat zrobił się problematyczny.

Jeśli mamy nowe nie dawno kupione akwarystyczne i drogie rury to moim zdaniem nie warto kombinować - pozostawić do czasu jak się zużyją.

W każdym innym przypadku wyjdzie taniej i o niebo lepiej od razu uciąć wtyczkę ze sznurem tuż przy pokrywie i przykleić z przodu pokrywy przy otworach do karmienia moduły LED Samsunga lub LG białe i/lub RB albo RGB na zasilaczu 12V i zdalnym sterowniku za 17 zł.

Wyjdzie koszt podobny jak ten z przeróbką na jedną świetlówkę a moc zmieści się w 10W.

Macie niebieskie nocne barwę światła białego regulowaną z powolnym ściemnianiem i wyłączaniem - wszystko zdalnie pilotem z fotela przed akwarium - jak telewizor:D

Jak napisał Michał wyjęcie rury gasi wszystko bo rury są podłączone szeregowo i każda ma swój zapłonnik -starter a statecznik jest na moc obu rur.


afce852c14fc0acemed.jpg



przeróbka na jedną świetlówkę wymaga wymiany tego statecznika bo proste podważenie pokrywy i zwarcie zaznaczonej kostki przy L oraz tej nad nią co prawda zapali jedną rurę ale będzie ona pracowała z podwojoną mocą więc po krótkim czasie zachwytu się przepali.

Tak czy siak czeka was grzebanie w przewodach i wymiana statecznika na taki o mocy jaką ma jedna rura.

Światełko z jednej rury jeśłi chodzi o strumień świetlny może zadowolić ale ucierpi spektrum światła i wybarwienie ryb.

W mojej ocenie operacja absolutnie nie opłacalna - idziemy w moduły LED .

opisane przez Sławka Meszka oraz JemioloSeba.

Opublikowano

Zgadzam się z Decco w 100% ale jeśli już bardzo chcesz to musisz kupić nowy statecznik (najlepiej elektroniczny), na którym pisze 1x(i tu ilość mocy Twojej świetlówki). Na allegro jest tego pełno. Do Ciebie pewnie będzie pasował taki a jak nie to 18W (sprawdź jaką masz świetlówkę)

Statecznik elektroniczny do oprawy T8 1x18W (5163585118) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/51/63/58/51/5163585118@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@51/63/58/51@@AMEPARAM@@5163585118



Podłączasz to prosto - według schematu, który jest na stateczniku. Proste jak budowa cepa :P

Opublikowano
Witam koledzy tez mam taki problem jak wykręcę jedna świetlówkę to druga mi gaśnie i obie wtedy nie świecą może podpowiecie co zrobić. Jest to zwykła plastikowa pokrywa czarna wromak. Pozdrawiam


...Wromak ma dwa rodzaje pokryw. W jednych są dwa startery w innych jeden. Jeżeli masz dwa to wystarczy wyjąć jeden ze starterów ( świetlówka zostaje w gniazdach) i już świeci tylko jedna. Jeżeli masz jeden starter to musisz przerobić . Nie jestem elektronikiem więc nie wiem jakie stateczniki itp. Ale w ten sposób kiedyś zrobiłem właśnie w takiej pokrywie.

Opublikowano

Witam mam u siebie taki statecznik ipod to podłączone dwie swietlowki jedna 40w a druga 36 Watt jak to zrobić żeby tylko świeciła 40w dołączyłem ta 36 Watt ale wtedy ta 40 Watt nie świeci. Mrugnie dwa razy i nic.

post-11102-14695724758828_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.