Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem coraz bliżej podłączenia filtracji do obiegu i wymyśliłem sobie coś takiego. Czy możecie mi powiedzieć czy dobrze myślę i mam dobrą koncepcję. Przepraszam za marne zdolności rysunkowe

post-7000-14695712188533_thumb.jpg

Opublikowano

Jeśli ja dobrze widzę:

- przez narurowce przechodzi woda pod ciśnieniem z kranu

- komin jest na prawie środku przy tylnej szybie

- pompa z sumpa pompuje wodę w 2 miejsca - po lewej stronie akwa (deszczownia - góra lub dół) i koło komina (po jego prawej lub lewej stronie)


Poza tym co na rysunku jeszcze coś planujesz - np. typowego mechanika?

Opublikowano

Dorzucę swoje 3 grosze: keep it simple :)

Jesli masz miec sumpa i jednoczesnie dobra filtracje mechaniczna to moze rozxwazyc komin jaki mial zdaje sie stary kot - wlot mial umieszczony na dole przy dnie...trzeba by sie dowiedziec czy/jak mu to rozwiazanie sie sprawuje. Inna sprawa - jesli chcesz do tego dodac narurowego mechanika, to czy nie moznaby podlaczyc go do pierwszej komory sumpa,oczyszczajac wode ktora spada (albo jest zaciagana dolem komina z syfami) i wylewac ja do tej samej komory - wtedy nie potrzebna bylaby silna pompa.

Jeden narurowy na wejsciu kranowki zostawilbym i zasypal weglem, na wszelki wypadek.

Pomysl z dodatkowym odplywem podmienianej wody do kanalizy uwazam za swietny,gdyby komin mial wlot dolem, moznaby wczepic go na rurze odbierajacej wode do sumpa, na jakims trojniku itp.


Hm, zauwazylem wlasnie ze wcale nie byloby to takie proste :D

Opublikowano

Nie wiem jaką planujesz zamontować pompę, ale nawet jeśli będzie bardzo mocna to specjalnego ruchu wody w tym zbiorniku nie będzie(prawa strona). To zbiornik o bardzo dużej powierzchni dna i jeśli to co narysowałeś to projekt całej filtracji to IMHO woda będzie "stała" i nie pozbędziesz się zanieczyszczeń z dna.

Opublikowano
Jeśli ja dobrze widzę:

- przez narurowce przechodzi woda pod ciśnieniem z kranu

- komin jest na prawie środku przy tylnej szybie

- pompa z sumpa pompuje wodę w 2 miejsca - po lewej stronie akwa (deszczownia - góra lub dół) i koło komina (po jego prawej lub lewej stronie)


Poza tym co na rysunku jeszcze coś planujesz - np. typowego mechanika?



Dokładnie tak. Co do osobnej filtracji mechanicznej jeśli chodzi o jakis drugi obieg to nie mam zamiaru nic takiego montować (oczywiście możne się mylę to mnie poprawcie) jeśli się mylę to jak to zrobić? Wydaje mi się, że jeśli do pierwszej komory sumpa włożę tylko gąbkę (dwa rodzaje duże i małe oczka) to taka filtracja mechaniczna wystarczy. Mogę jeszcze w kominie umieścić gąbkę a wlot dać przy samym dnie komina, ale nie wiem czy to się sprawdzi. Ewentualnie zamiast pomp cyrkulacyjnych by unosiły (cały syf) mogę dać filtr wew ale tu pojawia się problem bo to długi zbiornik i nie wszystko taki filtr zbierze, poza tym chyba nie ma takiego filtra by uciągnął taki zbiornik mechanicznie.

Co do obiegu wody w samym baniaku oczywiście zdaje sobie sprawę, że same wyloty obojętnie gdzie i ile ich dam nie wystarczą do prawidłowej cyrkulacji wody. Wyloty mają tylko poruszać tafle wody. Co do cyrkulacji to mam zamiar umieścić dwie pompy cyrkulacyjne po przeciwległych końcach szkła.


Narurowce chce dac tylko do tego by przefiltrowały wodę którą będę dopuszczał po podmianach wiec tau jest pompa nie potrzebna samo ciśnienie wody z kranu da radę.


Co do pompy, którą chce zastosować 25POr40C lub 25POr60C są to pompy leszczyńskie do C.O.

Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego wątku więc pytanie zadam tu. Czy możecie mi powiedzieć na jakich wysokościach dać rury w kominie chodzi mi dokładnie o rurę, wlotową i rewizję. Komin mam wysoki na 59cm a do poprzeczki wzdłużnej jest 2cm wolnego miejsca. Powiedzcie mi jeszcze jak wkleić grzebień (czy do samej poprzeczki czy dać trochę wolnego miejsca).

Opublikowano

Trochę za wysoko jest ta krawędź komina.

Gdy wkleisz grzebień , to możesz mieć wzmocnienia pod wodą , ze względu na spiętrzenie wody na kominie.

A grzebień wklej tak aby krawędź kieszeni była na wysokości krawędzi komina.


b16a8f940824f7bdm.jpg



Coś takiego:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.