Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W każdym akwarium mamy strefę beztlenową.

Tylko że wydajność złoża przez które w zasadzie nie przepływa woda jest dość niska.

A więc logicznym i jedynym sposobem jest zbudowanie takiego złoża przez które w całości jego objętości przepływa woda w warunkach beztlenowych.

Żadne tam wkłady absorbujące , żadne tam statyczne leżakowanie jakiegoś złoża nad którym coś tam płynie.

Obojętnie o jaki filtr by nie chodziło to liczy się zawsze jego wydajność z objętości przepływającej w całości wody przez to złoże.

Nie ma sensu moim zdaniem silić się na wynalazki chemiczne i modne rozwiązania techniczne skoro istnieje sprawdzony i w 100% skuteczny i wydajny sposób.


W akwariach morskich „żywa skała” ma tak duże znaczenie dlatego i TYLKO dlatego że istnieje spory prąd (ruch) wody w takim akwarium i spore turbulencje przepływu.

Na tym polega cała tajemnica działania.

Gdyby to przenieść do akwarium słodkowodnego z klasycznym przepływem to ten system się zawali,a jego produktywność drastycznie spadnie (w głębszych partiach do zera wybijając wszystkie bakterie siarkowodorem).


Tak naprawdę to nie ma sensu się kłócić i coś tam sobie udowadniać na przemian.

Rozwiązania są.

Za mały filtr? To się rozbudowuje złoże. Finito.


Posiadanie przepływowego filtra mechanicznego + złoże tlenowe, oraz denitratora przepływowego , oraz podmiana okresowa wody powinno być czymś oczywistym.

To pewna baza.

I teraz posiadając tą bazę można kombinować więcej lub inaczej, ale nie zamiast a dodatkowo.

Np. wkłady chemiczne jako coś w rodzaju środka nagłej potrzeby, hydroponikę...dodatkowe filtry fluidyzacyjne...itd.


Ja tak to w ogólnym zarysie widzę.

Może mam bielmo. Nie wiem. :mrgreen:

Opublikowano
( z tego co wiem to azotyny są mniej szkodliwe niż azotany)


Sam się zakręciłem, miało być -(z tego co wiem to azotany są mniej szkodliwe niż azotyny), na tej stronie co podałem (na dole) jest podana dopuszczalna norma w wodzie pitnej, gdzie wyraźnie widać różnicę między nimi.




Dlatego te reakcje redox, utlenianie - redukcja i inne strasznie fantasmagorie. Azotyny sa znacznie bardziej trujace niz azotany.



Dlatego popieram tą wypowiedź.

Opublikowano
a ja sie pytalem tylko o filtr i grzalke :shock: :shock: :shock:

Przynajmniej było ciekawie ;) „Nowatorskich” topiców jakoś nikt nie chce zakładać, posty lepiej idą, a najciekawsze dyskusje toczą się zazwyczaj jako OT :)


Normalnie dostałbyś odpowiedzi:


- Kup eheima i jagera


- Nie, weź skalara i fluvala... itd.


Tak czy siak mętlik w głowie ;)

Opublikowano

po przeszukaniu chyba całego forum wybor padł na


wewnętrzny mechanik - Resun SP-3800L 2000L/H 25W

zewnętrzny biolog - JBL Cristal Profi e900 900L/H 18W


myślę że jeszcze ok 2 tygodni do zalania baniaka, ponieważ dopiero teraz będe sie brał za "cementowanie" tła,

na weekend będą juz wyciete deski na szafke


dziękuję za wszystkie odpowiedzi i jeżeli kogoś temat będzie interesował na bierząco bede sie starał uaktualniać postep prac




PS:

tło przed "cementowaniem"

6b998017febf8849.jpg

Opublikowano

Rodzyn wlasnie tez to cudo zakupilem (pisze o resunie)jestem zadowolony dmucha przepieknie przez cale 2 m, jak na chinszczyzne tez zle nie wykonany zobaczymy tylko jak z trwaloscia za te 40 plnow :)

pozdrawiam

Opublikowano

Trwałośc będzie zależała od jakości wykonania wirnika (jego wyważenia) i ułożyskowania całości.

Najlepiej gdyby było ułożyskowanie ceramiczne.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
    • Ciekawe na czym polega eko, co to może oddać do akwarium, jako ochrona dna, też mam pewne wątpliwości czy nie istnieje możliwość jakiegoś punktowego nacisku na dno. Gdyby był on niewielki, to pikuś, jednak jak zamierzasz dać kamienie, to już różnie.
    • Jest idealnie płaska od spodu?
    • .Zbiornik 200x70x55 z sumpem 240 litrów. Komin będzie na środku i tu popełniłem błąd. W spawałem poprzeczkę górną na środku,która będzie kolidować z spustem  z komina . Muszę usunąć środkową poprzeczkę i mam wątpliwości. Czy cztery pozostałe utrzymają konstrukcję. Poprzeczki będzie brakowało na długości 90 cm. Za sugestie dziękuję. 
    • Co sądzicie o wykorzystaniu jak podkład pod kamienie czegoś takiego: https://allegro.pl/oferta/plytka-ogrodowa-dekoracyjna-eco-sciezka-masywna-szara-wzor-kamien-42x53cm-17640539069?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:queryandcategory&bi_c=NDg3ZTc0ZDgtNzVlNi00NDkxLTg4ZGUtOTcyMGNiZmI1ZWZmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=e7cb52ce-d34a-4fa5-bcc0-95691c3c4313 Planuje akwarium bez piasku, a oprócz modułów będą też naturalne kamienie. Kilka takich płytek zrobiło by imitacje kamienia na dnie jednocześnie zabezpieczając szkło przed naciskiem dekoracji.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.