Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak "piszą" w sklepach w opisie produktu, pewnie w instrukcji jest podobnie. Ponadto piszą, że zawiera dodatki absorpcyjne(cokolwiek to jest?) oraz porowatą strukturę (wow), ale zalecają także użycia razem z wkładem preparatu JBL Denitrol – więc raczej działanie oparte jest tylko na bakteriach denitryfikacyjnych.

Co do zaleceń wymiany każdej ceramiki co np. pół roku to prawda, jednak sklepy na ogół w opisie tego nie podają, natomiast w przypadku Bionitratexu wyrazie termin przydatności zaznaczają, pewnie jest bardziej podatny na zapchanie niż standardowa ceramika pod bakterie nitryfikacyjne.

Opublikowano

No tak, bo jak się w końcu zapskudzi to koniec.

Dodatki : to chodzi tu o chemie absorbującą amoniak ,azotany...coś jak wegiel, ten jak swoje wchłonie to też w śmietnik.

To juz lepsza jest wata bo tańsza lub gąbka bo wypłuczesz.

Więc jaki tu zysk ze stosowalności tych wynalazków skoro trzeba je wymieniać,a o ile wiem tanie to nie jest?

Moda?

Opublikowano
No tak, bo jak się w końcu zapskudzi to koniec.

Dodatki : to chodzi tu o chemie absorbującą amoniak ,azotany...coś jak wegiel, ten jak swoje wchłonie to też w śmietnik.

To juz lepsza jest wata bo tańsza lub gąbka bo wypłuczesz.

Więc jaki tu zysk ze stosowalności tych wynalazków skoro trzeba je wymieniać,a o ile wiem tanie to nie jest?

Moda?


Ano taki, że wata czy gąbka nie zredukują azotanów czy fosforanów.

Opublikowano

Gąbka , była i jest dobrym medium do filtracji biologicznej :D

Do tego bardzo tanim.

Tylko trzeba ją odpowiednio wykorzystać , oczywiście trzeba mieć też dużo miejsca , więc nadaje się albo do sumpa , albo za tło , jeśli jest za nim miejsce:)

Opublikowano

Wata i gąbka stanowią takie samo podłoże biologiczne, różnica tylko w powierzchni.

Ale przy wacie to bym się już sperał które większe, bo tańsze na pewno i ajk się zapaskudzi to nie żal wyrzucić,a i przepłukac można.

Czystej chemii fakt nie zastapie, pytanie tylko o koniecznośc jej użycia.

Opublikowano

Z tym, że wata jako biolog, szybko się spaskudzi, jeszcze szybciej ograniczy przepływ, a razem z watą wyrzucimy bakteryjki.

Co do usuwania no3 to jak narazie jestem za swoim lucky bambusem, albo wódką Daniela, chyba że Miras doda coś ciekawego, skoro używał i się nitratex sprawdzał, pytanie tylko ten bio czy żywica?


A tak swoją drogą to trochę OT poszliśmy bo Rodzyngit to chyba problemu z no3 jeszcze nie ma :wink:

Opublikowano

Jakbyś z zapaskudzona ceramiką też nie wyrzucał :D

Prędkośc paskudzenia zależy od tego jaką wodę tam podasz.

Wrzuć szlam na ta ceramike i na wate.

Potem ceramikę do kosza a watę pod prysznic i włala ! Ja wiem że wata jest niegodna, bo to jakś wata, ani to brzmi ani wyglada...co innego ceramika..i brzmi dostojniej i kosztuje budzi zaufanie :wink:

Opublikowano
Jakbyś z zapaskudzona ceramiką też nie wyrzucał :D

Prędkośc paskudzenia zależy od tego jaką wodę tam podasz.

Wrzuć szlam na ta ceramike i na wate.

Potem ceramikę do kosza a watę pod prysznic i włala ! Ja wiem że wata jest niegodna, bo to jakś wata, ani to brzmi ani wyglada...co innego ceramika..i brzmi dostojniej i kosztuje budzi zaufanie :wink:


:wink: żartowniś :D spoko :wink:

Opublikowano

Ale poważnie i lekko na marginesie (przepraszając z góry za dygresyję) :


Traciłem już w innym wątku temat przeszłości technicznej "jak to nasze dziady wody filtrowały a że im się brody moczyły".

Myślę że najbardziej brakuje (jak ktoś to tutaj nawet zamieścił w podpisie ) dystansu.

Dystansu do teraźniejszości i czasami rozmyślania nad przeszłością : jak to możliwe ze działało i żyło, pomimo...a czasami wbrew...

Podam tu przykład pewnej mody bezkrytycznej : keramzyt.

To się stało już taką oczywistością jak plucie za siebie przy czarnym kocie.

Keramzyt do ziemi, nad ziemie, do wody, hydroponika, filtry i do mleka zamiast płatków.


Z "ceramiką" i jej cudownymi właściwościami i oczywistością stosowania jest tak samo.

Na pytanie co winno się znaleźć w filtrze w 80% padnie odpowiedź (raczej kategoryczna) ceramika i/lub keramzyt lub tez inny wynalazek skałkowo -porowaty smarowany maścią na szczury.

Jeszcze te gąbeczki co fabryka dała żeby to się jakoś kupy trzymało i szlus.

Jakby coś nieteges było to są różniste preparaty (+-PH, uzdatniacze i cuda niewidy chemiczne) co to ino lać a weselić się.

Ryba chora ? To nie ma kontemplacji zbytniej nad przyczyna (byle parametry wody jakieś) jeno dobiera się leki, lub wali się odkażacz uniwersalny.


Ta pieśń cudowności ceramicznej to nie trel skowroni ino klekot bociani.


Pisane w roku Pańskim 2009. :wink:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szawce można spać przy nim dzięki za pomoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.