Skocz do zawartości

jeszcze raz filtracja do baniaka 270*70*60


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wiecie jestem w trakcie zakładania baniak 270*70*60 za dwa tygodnie odbieram stelaż ale już teraz zaczynam coraz poważniej myśleć nad jakaś konkretną filtracją i w związku z tym mam kilka pytań:

1. Jeśli chodzi o filtracje wewnętrzną chcę dać dwie pompy AM PH 2000 z gąbką Atmana nr 4 (czy na mechanika to starczy?)

2. Co do filtracji zewnętrznej myślę nad Fluvalem 405 (czy to na biologa wystarczy?)

3. Ten pomysł narodził się po zmianie szafki na stelaż. Mianowicie będę miał miejsce na sumpa. Ale tak stelaż będzie miał wymiary 270*60 (65)*60h i będzie podzielony na cztery części dokładnie tak samo jak stelaż Misyo. I tutaj moje rozterki: jaki duży ma być ten sump, czy jeśli zrobię sumpa to mogę zrezygnować już z filtracji wewnętrznej i zewnętrznej (czyli AM PH 2000 i Fluvala).

4. I pytanie jak dla mnie najważniejsze powiedzcie mi czy jeśli waszym zdaniem sump jest najlepszy do tego baniak to czy jest ktoś z Warszawy co by mi pomógł przy zrobieniu tego sumpa bo muszę przyznać że czytałem wszystkie artykuły na serwisie i forum jak się to robi ale samemu mam wielkiego stracha. Nie chciał bym robić komina w akwa by potem go nie wykorzystać albo robić coś samemu by potem miało się okazać że coś nie działa.

Za wszystkie odpowiedzi i pomoc będę wdzięczny będę wdzięczny.

Pozdrawiam

szulo

Opublikowano

Do takiego baniaka sump, sump i tylko sump:).

Komin na środku.

Co do środka?

Ja nie dałbym filtrów tylko pompy cyrkulacyjne , np 2x Koralia 6 Magnum.

Umieszczone po obu końcach akwarium skierowane w kierunku komina.

Jako obiegowa?

Wybór ogromny :D

Propozycje:

AM OR 6500

Deltec HLP 4745 lub 5250

Eheim - Pompa Compact Plus 5000

Royal Exclusive - Red Dragon - 6500

Aqua bee UP5000 5000l

Możesz wybrać i cenowo i energooszczędne :mrgreen:

A w stolicy masz specjalistę Thewalda od klejenia takich baniaków i sumpów do nich:)


I jeszcze na koniec moja rada:)

Zrób akwarium szerokie na 70cm , na pewno nie pożałujesz :D

Opublikowano

Kurcze teraz to mnie trochę zbiłeś z tropu danielj komin na środku? a jak wylot?, rozumiem że te pompy cyrkulacyjne mają służyć tylko to mielenia wody?.


Baniak będzie miał 70cm szerokości, a sklejał będzie Waldek. Tylko mi nie chodziło o sklejenia ale całą instalację tego boję się ruszać bo nie mam zielonego pojęcia jak i co z czym

Opublikowano

wylot z pompy możesz rozbić Lock linem na dwa końce akwarium:)

Tak , pompy mają tylko "popychać " wodę w kierunku komina:)

Instalację zrób z kształtek VDL , są droższe , ale pewne , mają nawet atest do morskiej wody.

O klejeniu takiej instalacji poczytasz tutaj:

http://aqua-reef.pl/forum/ogolne-f61/kl ... -t307.html

W sumie to nic trudnego:)

Opublikowano

To jeszcze jedno pytanie czy te pompy cyrkulacyjne nie są za mocne? I pozostałe też mi się wydają trochę za mocne czy takie 3000l/h nie wystarczą

Opublikowano

Pompa o wydajności 3000l/h jest stanowczo za mała:(

Ja w swoim 330l akwarium mam Eheima 1060 o wydajności 2500l/h i myślę o wymianie , bo troszkę więcej mocy by się przydało.

Dochodzi do tego jeszcze podnoszenie , oraz straty na kolankach , a więc realnie na wypływie będzie 60-70% nominału.

Bierzesz się za akwa ponad 1000l więc pompa też musi być odpowiednia :D

Możesz spróbować z pompami do CO , cena jest niższa.

Opublikowano

też mam komin pośrodku i do tego większy niz standart tj mam 30dł na 15 głęboki a jak wtedy zainstalowac tło do takiego akwa z kominem pośrodku dylnej szyby??

Opublikowano
też mam komin pośrodku i do tego większy niz standart tj mam 30dł na 15 głęboki a jak wtedy zainstalowac tło do takiego akwa z kominem pośrodku dylnej szyby??


Ty się zastaniawiasz czy zadajesz mi pytanie jak mam zamiar zrobić tło. Oczywiście że DIY z CR65.

Co do pomp to faktycznie 3000l/h to zamało wiec raczej postawię na Aqua bee UP5000 5000l cena dość rozsądna w porównaniu ze zuzyciem energi.

Ale ja naprawde jestem totalnie zielony jeśli chodzi o zasadę działania sumpa i w zwązku z tym mam jeszcze kilka pytań mianowicie:

Zakładając ze komin bedzie na środku i chciał bym wyloty z sumpa po dwóch stronach zastanawia mnie czy pompa da sobie radę z tłoczeniem rownomiernie wody. Inaczej mówiąc na wytot pompy zakładam trójnik "rozgałęziacz" do tego jakieś weże lub rury których wyloty mam po przeciwległych końcach akwarium, i chodzi mi o to czy pompa rozłozy sobie strumień wody na tych wylotach tak ze zawsze po każdej stronie bedzie leciała woda z taką samą ilościa.


I kolejne pytanie jak i w którym miejscu umieścić wlot do sumpa. Inaczej mówiąc gdzie ma byc umieszczona rura ktora bedzie pobierać wode z akwarium i bedzie ją kierować do sumpa.


Jak widzicie te pytania sa naprawde dla nie których tak dziwne jak np dla mnie "czy pyszczaki mogę trzymać w akwarium morskim" ale zrozumcie nigdy nie miałem, nie robiłem i nie widziałem zasady działania sumpa.

Opublikowano

Na środku tylnej ścianki zrobisz komin , do niego będzie się przelewała woda z akwarium.

W kominie , w dnie akwarium będą wywiercone dwie lub trzy dziury.

Jedna to będzie właśnie spływ do akwarium, druga jako "rewizja" czyli zabezpieczenie na wszelki wypadek podstawowego spływu , a trzecia dziura (w opcji) jako powrót wody z sumpa do akwarium:)

Można też powrót zrobić z tyłu , za szafką i same wyloty wprowadzić po obu końcach do akwarium.

Co do równomierności wypływu nie ręczę , ale można zastosować urządzenie zwane SCWD , które przekierowuje wodę raz do jednego , raz do drugiego końca akwarium , tworząc w nim piękne , naturalne prądy wodne:)


Woda z komina poprzez szczelny przelot wpada do pierwszej komory sumpa , którą wypełniasz gśbkami o różnej granulacji , następnie przepływa do drugiej komory , wypełnionej materiałem biologicznym(grys koralowy , keramzyt, ceramika , gąbka o dużej porowatości) , następnie woda wpada do trzeciej komory , zwanej techniczną , tam masz grzałki , pompę powrotu , czujniki dolewki , sondy Ph , temperatury i wiele innych potrzebnych" ustroistw :).

A z tamtąd pompa pompuje wodę do akwarium , a jej nadmiar przelewa się do komina ....itd. itd. itd. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.