Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Eheim 2215 + prefiltr, w środku keramzyt - hula bez problemów, parametry wody w normie a mówili że nie wystarczy do Malawi.

Ale to jest 2215 nie 2217 :D

Miałem 2215 i testowałem na nim prefiltr. Czy różnica w tych filtrach polega na tym że, ten może, a drugi nie ? Przecież to ta sama konstrukcja tylko większa pojemność i przepływ. Technicznie biorąc nie powinno być znaczenia jaki model, jeżeli poprawnie i adekwatnie zamontowany jest prefiltr, to grać musi :!: Przypominam że mój prefiltr narurowy też miał się nie sprawdzić, a jest zupelnie odwrotnie. Przez zielono-przeźroczystą obudowę filtra widzę czystość w filterku, kiedyś było inaczej...


Powiem Ci tak , może żadna różnica , ale .... to jednak inny filtr :!:

A co do tego , że musi... to wiesz , mus to się .... jak mawiają w moich stronach :wink:

Więc jeśli nie miałeś do czynienia z tym filtrem , to nie chcę być niegrzeczny , ale ... nie wiesz o czym mówisz , to tak bez urazy :D

Opublikowano

Ok ! Nie widzę problemu. Ja spokojnie radzę sobie takimi problemami, więc może mam szczęście :lol: ... chyba puszczę totolotka ... :lol: Pozdrawiam.

P.S.

Te filtry Eheim 2213, 2215, 2217 są proste jak "budowa cepa" , więc dlatego jestem pewny co piszę ...

Opublikowano
Ja mam 2213 mam założoną na samym dole gombkę na samym dole kubła...i gombke od fan ! na wlocie i dobrze działa.....

w kwestii formalnej, bo dużo zniosę ale nie to :P

gąbkę piszemy przez A z kreseczką :P

tylko się nie obrażaj przypadkiem :lol:

Opublikowano

Juz ktoś pisał wszystkie filtry 22.. mają tą samą konstrukcję tylko różne pojemności i moc pompy, więc bez sensu jest twierdzenie że akurat w 2217 prefiltr się nie sprawdzi (chyba że to jakiś wyjątkowy przypadek albo eheim dał inna gorszą pompę do tego wybranego modelu w co wątpię).


Mam też te dwie gąbki grubsza (zielona) na dolnym ruszcie, cieńsza (czarna właściwie to coś w rodzaju filcu) przed górnym rusztem. Mam dylemat z ich usunięciem bo pomimo prefiltra jednak syfek się na nich osadza.

Opublikowano
Ja mam 2213 mam założoną na samym dole gombkę na samym dole kubła...i gombke od fan ! na wlocie i dobrze działa.....

w kwestii formalnej, bo dużo zniosę ale nie to :P

gąbkę piszemy przez A z kreseczką :P

tylko się nie obrażaj przypadkiem :lol:


No to już teraz wiem czemu mi błąd wyskakiwał :) hehe dzięki :mrgreen:

Opublikowano

Drodzy Państwo :D

Ale wszyscy nadal gdybacie , macie pewność itd.

Ja miałem ten filtr , Pekael ma ten filtr i mamy podobne spostrzeżenia.

Dlaczego więc piszecie o 2215 , lub 2213?

Może mimo prawie identycznej budowy , jakiś szczególik jest inny i tyle :D

Karold , nie podałeś linki do prefiltrów dedykowanych dla 2217 , w ogóle to nie są prefiltry dla serii Clasic tylko Profesional.

Wpisywałem w Google hasło: "prefiltr do eheim 2217" i nie wyskoczyła , żadna jednoznaczna odpowiedź:)


Może jest tak jak pisze Pekael, może nie trzeba tych prefiltrów? :D

Opublikowano
Może jest tak jak pisze Pekael, może nie trzeba tych prefiltrów? :D


Na pewno nie jest niezbędny, po prostu oszczędza nam kłopotu z czyszczeniem kubła. Przez długi czas nie miałem prefiltra i było ok ale z pre jestem bardziej zadowolony. :)

Opublikowano

Labeo , ja też używałem prefiltra , ale musiałem go wywalić z przyczyn opisanych wcześniej.

Później przesiadłem się na CP500 i tam znowu bez prefiltra ani rusz , bo filtr zapychał się niemiłosiernie.

Dlatego jestem przeciwny takim uogólnieniom :D

Opublikowano

A może jest coś na rzeczy jesli chodzi o silniki? Wszystkie filtry 22.. mają tą samą konstrukcję, ale różnią się wydajnościami - mają inne silniki. Pamiętam cos tam ze szkoły odnośnie tłumienia strumienia wody na wlocie i być może silniki w 2217 mają taką charakterystykę - stosunkowo niewielkie tłumienie na wlocie (np. lekko zapchany prefiltr) powoduje gwałtowny spadek wydajności? Ja nawet nie wiem czy to lepiej czy gorzej, moge natomiast stwierdzić, mój 2217 pracuje od bodaj 6-7 lat bez zastrzeżeń co do głośności i parametrów wody i jest czyszczony na Wielkanoc i Boże Narodzenie (średnio raz na pół roku 8) )

W każdym razie skoro Daniel ma podobne spostrzeżenia do moich , to chyba trzeba ostrożnie z tym udoskonalaniem 2217 i jak Daniel radzi nie uogólniać , że kubełek musi miec prefiltr i już. Jak ktos ma ochotę poeksperymentować z 2217 - to lepiej niech na dłużej nie wyjeżdża :wink: , a spostrzeżeniami niech sie podzieli na forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.