Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie długo te ryby dołączą do maylandi estherae red red i pseudotropheus demasoni, i chciałbym się o nich jak najwięcej dowiedzieć. Wszyscy co mieli, lubią, coś wiedzą o tym gatunku niech piszą, jak z agresją, czy dominują w akwariach, czy w 150 cm, będą mogły się wypływać, i ogólnie wszystkie spostrzeżenia na jej temat ;)

Opublikowano

Napisz proszę jaką odmianę będziesz trzymał w swoim baniaczku.

Trochę znam te ryby i ich temperament zależy od odmiany, ale ogólnie sprawę ujmując jest to gatunek , choćby ze względu na swe rozmiary, dominującą ryba w akwarium.

Lubi pływać nad substratem , z reguły ignoruje mniejsze gatunki , z demasoni choćby na upodobania żywieniowe powinien się zgrać w takim , bądź co bądź małym akwarium.

U mnie pływały w 800l i to przy haremie 1+|4 i miejsca za dużo nie miały , więc Twoja 450-ka będzie taka na styk:)

I najważniejsze , a mianowicie , to delikatna ryba , jeśli więc nie masz doświadczenia z Malawi , to raczej sobie odpuść:)

Opublikowano

Chcę trzymać odmianę katale :D . Wiesz coś o niej? Ciekawi mnie właśnie jakie będą stosunki międz tymi trzema gatunkami (fuelleborni, demasoni, estherae), trzymałeś te gatunki razem? No i najbardziej mnie niepokoi czy nie będzie za mało miejsca...

Opublikowano

Piękna ryba :D

Mój faworyt , jeszcze gdyby udało Ci się dostać odmianę OB , to już by było miodzio:)

Ale w Twoim akwarium ograniczyłbym się do demasonów i właśnie fuelli.

Po prostu , jakby nie patrzeć , mały zbiornik:(

Opublikowano

Mam szansę kupić tylko katale albo marmelade cat, i się zastanawiam... Ale myślisz że te 3 gatunki nie nadają się zeby je trzymać w tym akwarium? Ryb będzie poniżej 15, więc nie za dużo, nie chciałbym pozbywać się red redów, musiałbym je oddać żeby trzymać fuelle w takim akwa?

Opublikowano

Jeśli nie chcesz pozbywać się redów to trudno , ja dałbym na Twoim miejscu 8-10 demasonów , oraz 1+4 fuelli.

Chodzi o to , że demasoni są dość agresywne , a w większym stadzie ta agresja się rozłoży , poza tym demasoni wolą skałki i tam obiorą sobie terytorium , natomiast fuelle będą pływały nad substratem , więc cały słup wody będziesz miał wypełniony rybami:)

Opublikowano

O demasonach już trochę wiem, po kilku miesięcznej obserwacji tych ryb, mam o nich jakieś pojęcie;). A z tymi fuellebornami to mam zagwozdkę, jak znalazłbym chętnego na moje redy, to zostawiłbym katale i demasoni, ale nie ukrywam, że moje redy są niesamowite z wyglądu, i wolałbym je zostawić... A mówiłeś że różne odmiany się różnie zachowują, jak się zachowuje katale? No i ogólnie, nawet jakby były tylko z demasonami, to czy w 150 cm będą te ryby miały się gdzie wypływać?

Opublikowano

No i chciałbym jeszcze wiedzieć jak u fuellebornów jest z agresją wewnątrz gatunkową?? Bo kupuje tylko 3 sztuki odmiany katale(tylko tyle jest) i zastanawiam się czy np 2 samice to nie będzie za mało dla 1 samca...

Opublikowano

Chyba wiesz, że ten gatunek strasznie ciężko zdobyć, i mam możliwość kupienia ostatnich 3 szt młodych... Nawet nie wiem co się trafi, myślisz, że warto wziąść?? Bo możliwe, że jak wezmę to te 3 szt już w takim składzie będą musiały pływać, bo może się okazać, że nie zdobędę więcej sztuk...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.