Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Po bardzo wielu latach zbierania się wreszcie zamierzam założyć akwarium. Wprawdzie nie jest to moje pierwsze podejście do akwarystyki (dodam tylko, że pierwsza, bardzo wiele lat temu skończyłą się hmm kiepsko), to chciałbym by moje rybki mialy w miare optymalne warunki. Zdecydowałem się na pyszczaki najprawdopodobniej na jeden gatunek Pseudotropheus Saulosi ew. dodatkowo pyszczaki yellow. NIestety jestem trochę ograniczony rozmiarmi akwarium. Z tego co wyczytalem wiem, że im większe tym lepsze. I teraz pierwsze z bardzo wielu pytań. Myślalem o akwarium wielkości 160 - 200 litrów. I teraz zastanawiam się nad rozmairem zbiornika - czy lepiej będzie kupić baniak 100x40x45 (180 l) czy zamowić 200l o wymiarach 120x40x40??

pozdrawiam

następne pytania wkrótce:))

Opublikowano

Polecam 120x40x40

w takim akwarium będziesz miał już spory wybór ryb z grupy mbuna-zdecydowanie weź 120x40x40,

Filtr zewnętrzny możesz Tetra 700

wewnętrzny Aquaszut 750turbo lub coś silniejszego

Jeżeli podobają ci się saulosi to możesz dać większą grupkę jako jednogatunkowe lub połączyć np. z rdzawymi

czester ma piękne akwarium w którym kiedyś pływały te rybki

Opublikowano

oczywiscie polece ci akwa o wymiarach 120x40x40...

w malawi inwestujemy w dlugosc , wysokosc jest na dalszym planie.


patryk..czester ma akwa 240l a nie 192. a to wielka roznica

Opublikowano

Jeśli chodzi o filtr to znajomy proponował mi żebym kupił filtr kubełkowy Jebao 503. To dobry wybór??

rozumiem, że w przypadku pyszczaków niezbędny jest zarówno filtr zewnętrzny jak i wewnętrzny?? a co z napowietrzeniem - czy jest to konieczne??

Opublikowano

Jeśli nie musisz, to go nie kupuj. Chyba lepiej kupić używany dobrej marki lub dozbierać na nowy. Ja w takiej samej sytuacji zdecydowałem się na używanego fluvala i póki co nie żałuję.


Napowietrzacz nie jest Ci potrzebny. Możesz natleniać wodę filtrami.


Oczywiście z podanych przez Ciebie zbiorników wziąłbym 120cm Ale jeśli rozważasz też akwa 45cm wysokie, to może weźmiesz 120cm długie, ale nie 40,tylko 45 wysokie :wink:

Opublikowano

dzięki za odpowiedzi ale pewnie będe nękać Was pytaniami jeszcze przez jakiś czas:))

teraz mam kolejne - w zasadzie mam pomysł na obsadę, ale może któryś z forumowiczów podsunie mi inny pomysł co włożyć do mojego baniaczka przy założeniu że będzie on o wymiarach 120x40x40. ?

Opublikowano

ogolnie jest pare takich podstawowych obsad


do baniaka 200L max 2 gatunki w malych haremach

czyli lecimy... :D


Saulosi (Pseudotropheus saulosi) +

a)Yellow

b)rdzawy

c)maingano


Maingano (Melanochromis cyaneorhabdos) +

a)saulosi

b)yellow

c)rdzawy


Rdzawy (Iodotropheus sprengerae) +

a)saulosi

b)yellow

c)maingano


Yellow (Labidochromis caeruleus) +

a)saulosi

b)maingano

c)rdzawy


ja osobiscie polecam Yellow + Maingano, bo sam mam ! i sa cudowne !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.