Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"Elo Ziomy" - powiedział bym gdybym miał 15 lat mniej i chodził na dyskoteki... :lol::mrgreen:


Chciałem wam przedstawić mini relację pokazaną od strony technicznej ze startu mojego akwarium, oto kilka planowanych szczegółów:


- Akwarium: 840 L bez pokrywy, przewzierne: pokrywę stanowią częściowo meble kuchenne, częściowo ściana. Do akwarium na etapie budowy domu podprowadziłem już wodę i odpływ do kanalizacji. Cały obszar nad akwarium zabezpieczony jest folią w płynie

Tak wygląda akwarium od strony technicznej, czyli od kuchni:


small_01.jpg


Przestrzeń nad akwarium składająca się w połowie z dna szafek a połowie z płyty GK zabezpieczona jest dwoma warstwami folii w płynie. Zapobiega to parowaniu wody wody bezpośrednio na ściany i szafki.


- Oświetlenie: 3 x 140 cm AquaMedic Ref Withe 15000K + 1 x 140 cm AquaMedic Ref Blue


- Filtracja: jako biologi robic będą moje aktualnie pracujące w moim 500L akwa 2 x Tetra Tec EX1200:

jako filtry mechaniczne będą "narurowce", pracować będą w połączeniu równoległym, dlaczego: można sobie trochę o tym poczytać tutaj. Cała instalacja składa się z rur 1 cal.

A oto składowe filtracji mechanicznej:

236.jpg

A tak wygląda początek zakładania instalacji filtracji mechanicznej, widać zaczątek równoległego podłączenia filtrów:


small_02.jpg


W szafce widocznej po prawej stronie jest miejsce na dwa kubły biologi. Docelowo prawdopodobnie będzie tam bateria narurowców, wypełnionych ceramiką. Jeśli chodzi o widoczne dwa filtry mechaniczne narurowe to w szafce równiez jest miejsce na dodatkowe dwa filtry połączone z obecnymi szeregowo. Zobaczymy jak ta filtracja, to połączenie się sprawdzi :wink: Dodatkowo powiem, ze licytuję na allegro wodomierz z calowymi przyłączami za 20 zł :D . Założony na wylocie z instalacji będę mógł stosunkowo precyzyjnie określić spadek przepływu w funkcji czasu. :twisted: Także cały eksperyment pt" połączenie równoległe narurowców" będzie odpowiednio opomiarowany :mrgreen:


- Tło: tła z racji położenia akwarium oczywiście nie będzie, tzn. zależy jak patrzeć - jeżeli od salonu to tłem będzie kuchnia i na odwrót :wink:


- Roślinność: nie ma i nie będzie


- Obsada: nie będę o niej pisał, bo nie zamierzam odpierać ataków, że takich się nie miesza ze sobą i tak dalej :lol: 8) Generalnie pochodzi z aktualnego akwa które całe kupiłem wraz z mieszkaniem. Potem zanim zacząłem cokolwiek czytać o Malawi dobieraliśmy z żoną rybcie wg klucza: takiego koloru jeszcze nie mamy :D Przy przeprowadzce, żona prędzej mi da rozwód niż pozwoli usunąć któregoś z jej (i moich) ulubieńców :lol: Powiem tylko, że są to malawi i kilka glonojadków - dwa pow 30 cm. Rybcie są zdrowe i duże mają już w większości ponad 3-4 lata.... Ale tak jak powiedziałem nie dam się wciągnąć w dyskusje o obsadzie :twisted: :twisted:


Na razie mam tyko szkło i na tym etapie jestem. W następnych postach dorzucę trochę zdjęć szczegółowych jak akwarium jest zamontowane w ścianie i jak jest zbudowana podstawa pod nie. Jest zbudowana z Ytongów.

Przedstawię również jak będę zabudowywał filtrację mechaniczną narurową oraz zabudowę ościetlenia i dodatkowych pokryw. Ostatnim etapem który pokażę. będzie zarybienie.


Zacząłem od położenia kamieni na 3 cm styropianu (taki mi tylko został na budowie) oraz na dno wrzuciłem 150 kg piasku kwarcowego z Castoramy.


A teraz dwie fotki po układaniu kamieni, sorki za jakość, ąle dysponowałem tylko komórką i słabym już światłem :

Widok od strony salonu:

234.jpg


Widok od strony kuchni:

235.jpg


Powiedzcie proszę jak wam się podoba układ kamieni, nie znaczy to oczywiście, że je poprawię, ale zawsze to dobrze jak ktoś z zewnątrz oceni :D:mrgreen:

Opublikowano

Przede wszystkim gratuluje pracy, pewnie ogrom roboty był, a przy tym ładnie i estetycznie to wszystko wykończyłeś, od strony kuchni funkcjonalnie nawet.

Ułożenia nie ma co oceniać na razie, póki się akwa nie wyklaruje.

No i tak szczerze, przezierne akwaria jakoś do mnie nie przemawiają, trochę to dziwne malawi z oknami w tle lub kuchnią, Druga sprawa wkurzałoby mnie jakby mi ktoś chodził czy to z jednej czy z drugiej strony a rybki albo by się płoszyły albo podrywały do „jedzenia”.

Opublikowano
No i tak szczerze, przezierne akwaria jakoś do mnie nie przemawiają, trochę to dziwne malawi z oknami w tle lub kuchnią

Jeżdżę służbowo bardzo dużo po różnych hotelach i biurach, powiem Ci szczerze, że kilka dużych przewziernych akwa widziałem... i robiły na mnie zawsze wrażenie!

Poza tym to akwa jest pewnym kompromisem w sporze z moją małżonką szanowną pt: "kuchnia otwarta na salon czy zamnknięta" :lol:


Wyedytowałem przed chwila troszkę pierwszy post ale więcej już tego nie zrobię, będę pisał nowe wątki 8)


Tak więc przyszedł czas na pytanie do was, szanowni koledzy: otóż chodzi mi o rurę zasysającą wodę. Mam ją calową, także fi ok 25mm. Wydaje mi się, że trochę za dużo. Nie chciał bym, żeby zasysało mi małe rybki :wink: Wymyśliłem zatem, że zaślepię końcówkę rury a przy jej końcy, na obwodzie wywiercę otwory, wiertłem powiedzmy 3-4 mm w ilości odpowiadającej wyliczonej powierzchni rury o przekroju fi 25mm.


Czyli, pole przekroju jednocalówki: 3,14 * 12,5^2 = 490 mm2

pole przekroju wiertła 4 mm: 3,14 * 4^2 = 50,2 mm2


W wyniku dzielenia daje nam to ok 10 otworów zasysających. :P

Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Stosował już ktoś?

Opublikowano

naprawdę super, jednak ja również nie przepadam za przeziernymi.

jestem ciekaw jak będzie gdy zacznie funkcjonować. Daj znać ;)

Opublikowano

zapowiada sie super


tylko te kamienie sa IMO bardzo(bardzo) slabe

oczywiscie jak tobie sie bardzo podobaja to nie mieszam w glowie :D

ale czy nie myslales by zakupic cos innego?

Serpentynit lub cos podobnego, a koszt nie powinnien byc wielki max 100zl

Opublikowano

U mnie rura zasysająca jest właśnie zaślepiona od dołu i ponawiercana... ale zrobiłem stanowczo większe sito niż Ty proponujesz ;]


a co do ceny 100pln to nie byłbym taki pewiem... ja za swoje dałęm jakoś 400pln i to podobno "prawie po kosztach" :lol:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Myślę , że @Bartek_DeBartkowi chodziło o ich agresję. Miałem stado Demasoni w akwa700 litrowym z dwoma czy też trzema gatunkami.  Były spokojne to znaczy nie agresywne wobec innych ryb. Jedne z piękniejszych ryb w moim akwarium. To , że były spokojne to miało na to wpływ kilka czynników: wielkość akwarium , reszta obsady , aranżacja. Pewnie o to chodziło Bartkowi , że jak będzie je miał  "mało doświadczony " akwarysta z naszym biotopem to mogą być problemy gdy nie dochowa wspomnianych warunków. Ale jeżeli będzie je miał jednogatunkowo ( to jest moje zdanie ) to da spokojnie rade. Ktoś powyżej napisał , że są delikatne. Z tym akurat się nie zgodzę ale każdy może mieć i ma swoje obserwacje. Dodam tylko , że w ówczesnym składzie była to najczęściej i bez kontroli rozmnażająca się ryba. Bartku..sorry , że wystąpiłem w charakterze Twojego mecenasa  . Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcie jednego z osobników Dmasoni z mojego akwarium:    
    • @ironcladKrótka odpowiedź. Nie zachwieje na tyle aby coś stało się rybom.  Biologie już masz w jednej Ikoli.  Możesz dodać ampułkę  lub dwie prodibio biodigest. Kupisz u Michała ( w Trzmielu).
    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szawce można spać przy nim dzięki za pomoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.