Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie :wink: Płyta serpentynitu 75x50cm waga umiarkowana - gdyby nie rozmiar można by ją podnieść z ziemi samemu. Akwarium 150x50. Ma ktoś jakieś doświadczenia w walce z dużymi kamolami. Akawrium stoi na wysokości 75 cm czyli kamień trzeba przerzucić przez szybe na wysokości 130 cm.

Opublikowano

mutra - co znaczy waga umiarkowana? po podnieść z ziemi a włozyć do akwa to 2 różne rzeczy...

ja wrzucałem mój największy wapień (ok 30 - 35 kg) sam , ale miałem pietra. Moje akwa stoi na podobnej wysokości.

Wydaje mi się - najbezpieczniej - kamlot w koc albo ręcznik, we dwóch do akwa i tam wyjąć wspomniany koc (latwiej nieco unieść kamień niż tachać go na taką wysokośc) .. no ale to tylko moje zdanie - nie mam wielkiego doświadczenia z takimi kamulcami...

powodzenia!

Opublikowano

kamień waży co najmniej 50 kg i jest troszke nietypowy - taka półokrągła płyta. myślałem żeby go owinąć czymś a potem na drągu we dwóch dźwignąć do góry a trzecia osoba (czyli ja :mrgreen: ) asekuruje i ustawia kamień w akwarium, problem polega tylko na tym jak potem taki kamie odwinąć z koca jak bedzie leżał w akwa :P Pomijam już kwestie manewrowania nim tak żeby się zmieścił między ścianą akwarium a wzmocnieniem poprzecznym

Opublikowano

W żadne drągi to się raczej nie baw. Raz dwa Ci się może wywinać. Z ręcznikiem to jest dobry pomysł, tylko najpierw popróbuj na sucho z dala od szkła, na zewnątrz. Musisz wybadać jak najlepiej złapać uchwyt, żeby się kamień nie wyśliznął. Też z góry obmyslić jak ominąć wzmocnienia przy wkładaniu. 50 kg to już jest spory ciężar, tym bardziej że nieporęczny. Najcięższy z moich serpentynitów waży ponad 40 kg, wkładałem sam, ale jest on bardziej zwarty. 75 na 50 to chyba będziesz go musiał wkładać na pionowo - dokładnie tak jak będzie stał w akwarium, ale omijając wzmocnienia. Pomierz sobie dokładnie czy on wogóle pod te wzmocnienia wejdzie,;)

Opublikowano