Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kurcze tylko strasznie drogie te Dainichi... :/

Hikari z tego co widze to samo... okolo 60zl za 250g


ale nie stac mnie rowniez na kupowanie jakiegos syfu :P


jednak chyba sie skusze na Dainchi...

1. Spirulina,

2. tetra Rubin,

3. Dainichi Color FX

4. Dainichi Prim Krill lub Ultima Sinking

5. ??


nie wiem co jako nr 5. i czy to powyzsze rozwiazanie jest OK?

dodatkowo w nigdy w zyciu nie widzialem pokarmow Dainichi i jaka granulacje mszue brac? SMALL czy BABY? pysie beda okolo 5cm na poczatku prawdopodobnie


p.s. na tej stronie znalazlem te pokarmy http://www.um-um.pl/akw-slodkowodna_pok ... nichi.html

bym byl wdzieczny jak byscie cos polecali to dajcie linka od tego sklepu bo jak bede kupowal to najlepiej z 1 miejsca


pozdrawiam :D

Opublikowano

dla niewielkiej mbuny to koniecznie rozmiar BABY bo small to już wygląda jak kasza jęczmienna i mogą mieć problem w dodatku polecam raczej wersje tonąca niż pływającą

co do tego czy weźmiesz Color FX czy Supreme to prawie obojetnie supreme może być ciut tańsze ale zobaczysz co oni mają bo jak widzę to nie ma chyba u nich pełnego wyboru jeśli chodzi o wielkości opakowań, wielkości pokarmów i tonących lub pływających. Tobie spokojnie wystrczą opakowania 250 g na poczatek co do Primary krill to jest to pokarm dość mocno "mięsny" nastomiast jak zastanawiasz się nad ultima to ta jest bardziej dedykowana do non mbuny i Tobie to raczej jakiegoś veggie bym polecił mimo wszystko.

wiec z dainichy weż sobie Color, Primary i Veggie wielkość Baby tonące

do tego TetreDiscus http://www.um-um.pl/akw-slodkowodna_pok ... 250ml.html ona troche pęcznieje i jak ryby beda małe to można namoczyc profilaktycznie ale czasem chyba sam tez te ryby karmic będziesz to wtedy mozesz tym.

Opublikowano

z minuty na minute wiem coraz wiecej :)


tylko 1 pytanie

czy jak wezme baby to jak ryby mi urosna to dalej bedzie sie pokarm nadawal?

bo jednak 250g to nie takie mini opakowanie zwlaszcza ze pokarmow bedzie kilka


co do veggi to odpuszcze bo mam spiruline, moze pozniej

co do tych dla paletek.. to je wkonuc trzeba namaczac czy mozna wrzucic i gotowe? :D

Opublikowano
czy jak wezme baby to jak ryby mi urosna to dalej bedzie sie pokarm nadawal?

Baby dla dorosłych tez się będzie nadawał nawet jak po paru latach porosną Ci 15 cm kabany :wink: aby jeść small bezproblemowo to już naprawde spore rybska muszą być



co do tych dla paletek.. to je wkonuc trzeba namaczac czy mozna wrzucic i gotowe? :D

Ja osobiście TetryDiscus nie namaczam nawet jak karmie tym M. livingstonii które sa małą mbuną w końcu.

Opublikowano
dodatku polecam raczej wersje tonąca niż pływającą
a ja z kolei polecam pływającą, tonąca u mnie odrazu spada na dno i ryby nie nadążą jej wyłapać. Stosuje najmniejszą granulacje a ryby mam dorosłe. Na Twoim miejscu wziąłbym VegieFX - IMO najlepszy dla mbuny. Tetra Rubin sobie daruj (dainichi wybarwia znacznie lepiej) a zamiast tego kup TETRA pro zieloną albo TETRA Phyl (bardzo niedoceniany pokarm)
Opublikowano

chce miec taki "ogolny" pokarm w rozsadnej cenie

tetra Rubin ewentualnie MIn chyba bedzie OK... chyba ze jest cos innego jeszcze OK

a co do "warzywnych" to pozostane jedynie przy tej spirulinie

Opublikowano

a co do "warzywnych" to pozostane jedynie przy tej spirulinie



Nie przeceniaj tez "mięsożernosci" mbuny którą masz, i tak mimo wszystko muszą zielenine wsuwać wec to dainichi vegie bym jednak polecał a zpłatkowych to się zastanów jednak na Malawi Tropicala Flora z Sery albo jak kolega powyżej pisał Phyl z Tetry a jak już chcesz oszczędzać na tej ilości pokarmów to własnie tego Rubina wywal a daj w to miejsce coś z w/w roślinnych

Opublikowano
a nie ma czegos takiego i roslinnego i miesnego? ;)

tetra rubin/min wydaje m isie ze jest takim mixem wlasnie


Całkiem sporo pokarmów zawiera składniki nazwijmy to zbilanswane tzn i roślinne i mięsne tylko z przewaga na którąś stronę Chocby Malawi z Tropicale tez ma troche składników mięsnych choć jest to pokarm bardziej roślinny czy choćby Ultima z Dainichy mimo że pokarm ewidentnie przeznaczony dla non mbunu zawiera spirulinę

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.