Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.


Po przygodzie z hollendrem nadszedł czas na malawi.

Akwarium właściwie gotowe trzeba je tylko zalać więc nadszedł czas na wybór rybek.


Do dyspozycji standartowy zbiornik 375L 150x50x50


Jako że wcześniej nie miałem styczności z non-Mbuna prosze o pomoc w wybraniu odpowiedniej obsady.


Ryby brane pod uwage to:

1. Placidochromis electra

2. Aulonocara jacobfreibergi otter point

3. Aulonocara steveni Hongi

4. Aulonocara Red Rubin

5. Otopharynx lithobates sulphur head


Rybą wyjściowa od której zaczne obsade i ona napewno znajdzie się w zbiorniku to Placidochromis electra.

Tu nasuwa sie moje pytanie co do liczby samców i samic w akwarium tych wymiarów i proponowanej obsadzie: 1+1, 1+2, 2+3? na 3+5 to chyba za mały zbiornik, reszta obsady też musi mieć gdzie pływać

Patrząc na opisy jest to ryba bardzo spokojna ale jak z trzymaniem kilku samców?


Teraz kwestja Aulonocar który z tych trzech gatunków sprawdzi sie najlepiej w tym akwarium i w jakiej liczbie.


2. Aulonocara jacobfreibergi otter point.

Ubarwieniem faworyt numer 1, ale nie wiem czy nie był by on zbyt agresywny dla Placidochromis electra i Otopharynx lithobates. Napewno wtedy tylko 1+2 albo 1+3, więc tu raczej skłaniam się do pozostałych dwuch gatunków Hongi lub Red Rubin

Nie chce żeby 1 ryba ganiała wszystkie inne po kontach zagarniając dla siebie prawie cały zbiornik.


3. Aulonocara steveni Hongi

Z moich poszukiwań wynika że to też dość spokojna aulonocara i można próbować trzymać 2-3 samce.

Jaki tutaj dobrać harem 1+2, 2+3, 2+4, 3+5?


4. Aulonocara Red Rubin

Na temat zachowania tej odmiany niewiele wiem, czy to agresywny gatunek czy spokojny i jaki harem dobrać 1+2, 1+3, 2+4, 3+5?


5. Otopharynx lithobates sulphur head

Tutaj wybór łatwy 1+2

Ten gatunek biore pod uwage tylko jeśli aulonocary będą w haremach 1+2 lub 1+3 ze wzglendu na zbyt dużą liczbe ryb przy większym haremie aulonocar zrobiło by się zbyt tłoczno.


Zasadniczo skłaniam sie do dwóch opcji

1. Akwariun dwu gatunkowe z haremem Placidochromis electra i Aulonocar hongi lub red rubin

2. Akwarium trzy gatunkowe gdzie do Placidochromis electra dołożone są Aulonocara i Otopharynx w proporcjach 1+2


Prosze o waszą opinie i rade.

Opublikowano

Zobacz na moją sygnaturkę :D

Othoparynx , nie jest wcale takim łatwym wyborem , to rybcia z charakterem , u mnie wybarwił się tylko jeden samiec:)

Ja na Twoim miejscu dałbym Electry , Hongi , lub Lithobatesy i Hongi:)

Opublikowano

Othoparynxa biore pod uwage tylko w haremie 1+2 ze względu na wymienione przez ciebie kłopot przy wiekszej ilosci samców w zbiorniku, a akwarium jak na non-mbuna nie jest zbyt wielkie.


Po głębszym zastanowieniu z jacobfreibergi zrezygnuje, więc wybór sprowadza się do 4 pozostałych gatunków.


Zostaje do podjęcia decyzja dwa czy trzy gatunki.... będzie ciężko :wink:


Pierwsza opcja to harem Placidochromis electra + harem jednej z Aulonokar hongi lub red rubin

Tutaj właśnie niezbyt się orientuje w jakich proporcjach dobierać electre 2+2, 2+3?

Aulunocary to chyba 2+3 albo 3+5(raczej tylko przy wyborze hongi 3 samce, red rubin rośnie wiekszy i chyba jest bardziej wojowniczy)

Czy ktoś trzyma u siebie Aulonocare Red Rubin tzn kilka samców? Nie wiem czy w 150cm dwa samce się dogadają i wybarwią.


Druga opcja to Othoparynx w proporcji 1+2, do tego electra 1+2 i red rubin lub hongi 2+3


Red Rubin bardziej mi się podoba kolorystycznie, ale sen z powiek spędza mi tu zachowanie Red Rubina przy więcej niż 1 samcu.

Ciężko znaleść jakieś informacje na necie w tym zakresie.


Pozdrawiam i czekam na dalsze wasze sugestje i porady.

Opublikowano

Ciekawa propozycja daniel i trzeba z niej skorzystać :wink:


Więc decyzja co do gatunków podjęta teraz tylko pytanie w jakich haremach je w tych 150x50x50 ułożyć


Mamy 3 gatunki

Placidochromis electra

Otopharynx lithobates

Aulonocara Lwanda

Opublikowano

moim skromnym zdaniem nie dawaj żadnego gatunku w liczbie 1+x ponieważ wtedy samiec nie bedzie miał z kim konkurować o teren, samice itp i napewno nie pokaże się w pełnej krasie, może głos zabierze tutaj kolega mateuszt który miał 2 samce aulonocary w swoim akwarium i odsprzedał jednego. Nie widziałem jego akwarium gdy samiec był sam ale mówił że aulon zbladł i tylko na czas tarła sie troche lepiej przyodziewał.

Ja mam w 450l aulonocary maisoni oraz lethrinopsy red capy i mam obecnie po 2 samce wybarwione i jeśli u aulon bedzie jeszcze jeden, postaram się, jeśli będzie to możliwe zatrzymać wszystkie 3, wiadomo że jeśli jeden będzie pływać pod powierzchnią i będzie maxymalnie zdominowany to go odłowie i oddam w dobre ręce, trzeba również pamiętać ze tylko dominant bedzie się trzeć i nie może tego robić na okrągło więc im więcej samców tym można ograniczyć ilość samic (1+2 2+3 3+5 itd.).


ale pamiętaj że to tylko moje zdanie nie poparte żadnymi badaniami a jedynie obserwacją mojego akwarium

Opublikowano

Mogę Ci pomóc odnośnie Lithobatesów , electr nie miałem więc nie pomogę.

U lithobatesów nie liczyłbym na wybarwienie więcej niż jednego samca, u mnie tylko dominant się wybarwił , reszta była przyczajona.

U Jacobfreibergi zaś wprawdzie wybarwiły się , aż trzy samce , ale po kolei były eliminowane , aż został jeden:(

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi


Akwarium jak na non-mbuna to tylko 150x50x50 i nie chce przesadzić z liczbą rybek


Nie wiem czy 3 gatunki w proporcjach Lwanda 2+3, Electra 2+3 i Otopharynx 1+2 nie zrobi zbytniego tłoku

Alternatywą są 2 gatunki, Lwanda i rezygnacja z electry lub otopharynxa, ale jak trzeba to trzeba :?


Może tu macie jakieś spostrzeżenia, doświadczenia co do liczby rybek w baniaku tej wielkości?

Jak te docelowe 13 rybek ma wyglądać jak dworzec to wole zrezygnować z 1 gatunku ewentualnie próbować Lwand 2+3 electra 1+2 otopharynx 1+2

Opublikowano

imo 12 13 bedzie ok u mnie pływa teraz 21 sztuk ( aulony do redukcji) ale planuje max 14 sztuk zostawić docelowo ale wiadomo że nie odemnie to zależy tylko od charakteru podopiecznych

Opublikowano

Mineło kilka dni pełnych rozmyśleń i pewnych decyzji..


Z aulonocar wybiorę jednak którąś z żółtych odmian i najprawdopodobniej będzie to Maleri Maleri ewentualnie Hongi

Zastanawia mnie Placidochromis Phenochilus Tanzania jako alternatywa za Placidochromis Electra podoba mi się zdecydowanie bardziej

Rozważam też jako trzeci gatunek Protomelas sp. steveni taiwan reef w zamian za Otopharynxa i to dość poważnie


Nadal pozostaje wątek 2 czy 3 gatunki i w jakiej liczbie samców do samic


Wariant pierwszy:

Aulonocara Maleri Maleri

Placidochromis Phenochilus Tanzania


Wariant drugi

Aulonocara Maleri Maleri

Protomelas sp. steveni taiwan reef


Wariant trzeci

Placidochromis Phenochilus Tanzania

Protomelas sp. steveni taiwan reef


Wariant czwarty to już 3 gatunki

Aulonocara Maleri Maleri

Placidochromis Phenochilus Tanzania

Protomelas sp. steveni taiwan reef


Gdyby tylko akwarium było większe, ale niestety jest jakie jest i trzeba się na coś zdecydować oraz kombinować co do liczby rybek.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.