Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!!!

zaczne od tego ze mam akwa o wymiarach 160/40/50 wiec odpada pokrywa standartowa!!! pierwsza wersja na zrobienie pokrywy bylo zrobienie pokrywy z drewna na wzor Starego Kota lecz z drewnen jak zdrewnem ciezki temat przegladalem rozne rozwiazania na forum myslalem o zrobieniu pokrywy calej z blazeri lub spienionego pcv ale wydawaly mi sie zbyt kanciaste

wiec poszedlem do castoramy na wycieczke w poszukiwaniu czegos???

chodzilem, chodzilem i znalazelem

zwykle listwy podlogowe z tego zrobilem rame pokrywy polaczylem ja kontownikami, takimi do polek w szfach typu komandor

gdy juz mialem rame moglem zabrac sie do reszty do tego celu wykorzystalem blazerie i okleine pod kolor reszty oklejalem kazdy element pojedynczo pozostalo jeszcze tylko przymocowac do ramy do tego uzylem ozdobnych zawiasow, jeszcze tylko wycielem otwor i wlozylem do niego zaslepke taka od kabli do biurka!!!

Na koniec podlaczylem oswietlenie t5 i gotowe statecznik od swietlowek jest w szawce!!!

co o tym myslicie???



dsc02786is5.th.jpg



dsc04046ow3.th.jpg


dsc04050wi2.th.jpg


dsc04054ng5.th.jpg



dsc04062du7.th.jpg

Opublikowano

Dla oka bardzo ładnie wygląda. Gratuluję staranności. Boję się jednak :cry:, że może długo nie wytrzymać. Wilgoć i różnica temperatur może powodować rozwarstwienie lub wypaczanie paneli (boazeri). Pozdrawiam i trzymam kciuki oby nie.

Opublikowano

Bardzo fajnie to wygląda i faktycznie bardzo starannie to zrobiłeś ! Czy możesz jeszcze pokazać zdjęcia pokrywy od dołu ( tam gdzie masz zamontowane oświetlenie ) i może jeszcze kilka zdjęć pokazujących miejsca wszystkich połączeń , nie tylko w kwestii oświetlenia :wink:

Opublikowano

A /me zrobił pokrywkę na nietypową długość akwarium z paneli pcv typu "siding" z wklejonymi na rogach kątownikami zrobionymi z narożników do łączenia tychże (rama), dolnych części korytek do kładzenia kabli (oparcie) i kawałka szerszego panelu na wierzch.

Sklejone klejem "kropelka". Trzyma się już kilka miesięcy, mam nadzieję że nie ulegnie tak szybko biodegradacji :P w każdym razie wyszło śmiesznie tanio. Dlaczego? bo w okolicznych sklepach nikt nie słyszał o jakiś spienionych pecewu..

Opublikowano

tu zrobliem mala wycene tej pokrywy jak i oswietlenia


dokladnie nie powiem ale tak


listwy 20zł szt x 2= 40zl

narozniki do wykonczenia listw 2,5 2szt x 2 = 5zl

kontowniki do laczenia 5zl

boazeria 18zł

okleina 20zl

klej mialem

zawiasy 2,5 szt x 3 =7,5

kolko plastikowe do kabli ( do karmienia :) ) 2z


wychodzi 97,5


oswietlenie

statecznik 2x54W 56zł

swietlowka ocean white 38,29

swietlowka planta 38,29

oprawki 6złx 4szt= 24

uchwyty do swietlowke 0,59x 4= 2,36

kabel od statecznika do do gniazdka z włącznikiem 5zł


czyli oswietlenie T5 2x 54W z swietlowkami firmy AQUA MEDIC wyszlo 163,94


niestety kupowalem najpierw na jedna sietlowke po czasie druga wiec musialem kupic dwa stateczniki :(

teraz jeden mam zapasowy lecz jak ktos potrzebuje to moge sprzedac statecznik na jedna siwtlowke T5 54W :D



Boję się jednak , że może długo nie wytrzymać. Wilgoć i różnica temperatur może powodować rozwarstwienie lub wypaczanie paneli (boazeri).


to jest z plastiku wiec nie powinno sie nic dziac


może jeszcze kilka zdjęć


doloze jeszcze jakies foty :lol:

Opublikowano

Jakbys nie napisal ze to DIY to pewnie bylo by sporo pytan "gdzie taka fajna pokrywe pod wymiar kupiel?".


Faktycznie pokrywa wyglada bardzo estetycznie i dosc tanio wyszlo jak na T5.


Mozesz wrzucic jakies foto punktow podparcia, co tam mocowales?

Opublikowano

Eremita..... gratuluję pomysłu i zrealizowania go 8) :!: Wygląda bardzo estetycznie. Napisz wkrótce jakieś spostrzeżenia, co można by było ewentualnie w niej zmienić, co wykonać inaczej, co sprawdza się świetnie.

Opublikowano

Pokrywa ok!

Eremita dołącz zdjęcia mocowania oświetlenia.

Ps. Szkoda, że wcześciej nie umieściłeś swojego projektu na DIY

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.