Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Część

Przede wszystkim dzięki za aktywność w temacie filtracji.

Aktualnie testuję swój pierwszy kaseciak w 120L i efekty mega - pompa  900l/h ,parametry w normie, woda prawie kryształ (skimmer jeszcze do poprawy), łatwa wymian gąbek, brak rurek, kubełka itd.

Jestem pewny, że w nowym zbiorniku postawię na kaseciaka.

 

I tutaj prośba o pomoc.

Zbiornik o wymiarach 280x70x70 - jest to dla mnie przesiadka z 400L przy 120 cm długości zbiornika także dużo rzeczy jest nowych dla tych gabarytów

1. Filtracja

Opcja 1 - Zrobić jeden większy centralny kaseciak na tylnej ścianie z dużą pompą (komora z pompą centralnie, a po 2 bokach komory na zasys i gąbki itd)

Opcja 2 - 2 osobne kaseciaki na mniejszych pompach zainstalowane na bocznych ściankach po obu stronach zbiornika

Jakie są wg was plusy i minusy tych 2 rozwiązań ?

 

2. Grzałki.

Pomieszczenie gdzie będzie zbiornik to podpiwniczenie - w zimie utrzymuje tam około 18-20 stopni - w lato bez ogrzewania jest tam 20-22 stopnie

Ile i jakie grzałki, by utrzymać odpowiednią temperaturę dla Malawi o takiej pojemności i by zona nie wyrzuciła z domu jak przyjdzie rachunek za prąd?

Czy możecie coś polecić ?

 

3. Napowietrzanie

Jakaś kurtyna czy falownik na taflę będzie lepszym pomysłem ?

Ruch tafli mógłbym w sumie wykonać wylotami z pompy ale tutaj też trzeba by wywołać ruch wody by oczyszczać dno i by syfki trafiały do filtra/filtrów

Zastanawiam się jak to rozwiązać.

 

Dzięki za pomoc

 

 

Opublikowano

Z tego, co pamiętam, chciałeś mieć czarne tło, bez strukturalnego. Dwa czarne kaseciaki po bokach mogą nieatrakcyjnie wyglądać. Podobnie jeden na środku, bo chyba tak miałby być umiejscowiony, skoro piszesz o zasysach z dwóch stron. Nie wiemy też, z jakich stron akwarium będzie widoczne. Filtracja w module na tylnej szybie naprawdę byłaby fajnym rozwiązaniem, bo czarna "cegła" mimo wszystko będzie rzucać się w oczy. 

U siebie zastosowałem dwa wyloty z pompy, jeden rusza powierzchnią wody, drugi jest 10-15 cm nad dnem i wspomaga cyrkulację, jak na zdjęciu. Na razie obchodzę się bez falownika, no ale ryby jeszcze dość małe.

Swój kaseciak mam obudowany tłem Juwel Granite, uzupełnionym pianką PU i zaprawą, by nie wyglądał topornie. Mogę go wyjąć swobodnie razem z panelem tła na froncie. 

Grzałkę mam 300W na 420 l, ale nie wypowiem się, ile potrzeba do Twojego zbiornika, bo nie mam doświadczenia.

Powodzenia! 😉

20231205_190206.jpg

20231205_191541.jpg

20231205_191605.jpg

Opublikowano

Pisz tu lub na PW, gdybyś potrzebował pomocy w konstrukcji. Ja ze swojej jestem zadowolony, ale moje akwarium przy Twoim to nie ta liga. 😉

  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie w 250 x 50 x 70  jeden kaseciak - nie powiem żeby jakoś mega filtrował, pewnie jest nieco za mały bo 2x/tydzień płukanie gąbki która jest konkretnie zawalona syfem. Przez pewien czas czyściłem co 2 dni, bo wtedy już jest zaklejona ale dużej różnicy w czystości wody  nie było.

Jeśli jeden większy to na drugim końcu daj cyrkulator żeby co jakiś czas "przedmuchać", szczególnie w skałach.

 

Grzałki koniecznie 2 po 300W i nie wiem czy obrobią - zobaczysz po kilku dniach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.