Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Tak jak pisałem przedstawiając się na grupie przesiadam się z 300L i długości 120cm na 1300L i długość 280 cm - filtracja tak dużego zbiornika jest nie ukrywam dla mnie wyzwaniem.

Ostatnie tygodnie przeglądam różne fora i YT i jakieś zdanie na ten temat zdążyłem sobie wyrobić, natomiast będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie.

 

Zamówiony zbiornik jest baz sumpa także ta kwestia odpada - filtrację chcę oprzeć na kubełkach. (hydraulikiem amatorem także nie jestem)

Wstępnie planuję FX6 z 2 prefiltrami narurowymi w połączeniu równoległym (debiut z prefiltrem narurowym) - pytanie czy jeden FX6 pociągnie, czy lepiej od razu planować dwie FX6

Druga opcja to FX6 + Cristal Profi e1501 jaki już aktualnie posiadam. Pytanie czy taka kombinacja się sprawdzi - chodzi mi ona po głowie by te 1000-1200 zł za drugą FX 6 można przeznaczyć na coś innego

Do tego zapewne jakiś cyrkulator - pytanie na jaki volumen przepływu i jak najlepiej  ustawić strumień.

 

Wszelkie uwagi, sugestie i pomysły mile widziane.

Pozdrawiam Grupowiczów

 

Opublikowano (edytowane)
59 minut temu, yaro napisał(a):

Tło? Kaseciak?

Właśnie, nie lepiej zamiast dwóch FX6 zbudować filtrację w modułach tła, również na dwóch pompach, które na pewno będą pobierały mniej prądu, niż FX6?

Np. dwie pompy DCP3000 to maksymalnie 6000 l/h przy łącznym poborze prądu praktycznie takim, jak jeden FX6, który ma deklarowany, maksymalny przepływ z wkładami, wężami na poziomie 2300 l/h (w rzeczywistości pewnie jeszcze mniejszy).

Edytowane przez TomekT
  • Lubię to 3
Opublikowano

Tak jak koledzy wyżej napisali - lepiej jest zbudować filtrację opartą na modułach - pocięta gąbka w środku i zanurzona pompa w module , lub filtracja oparta na filtrze kasetowym. Można go też zabudować w tle. Plusy są takie, że woda nie opuszcza baniaka i dodatkowo pompa grzeję wodę 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Częśc

W odpowiedzi na dotychczasowe pytania:

- baniak zamówiony na początek stycznia - by wymyślić filtracje daję sobie 6-8 tygodni

- odnośnie tła planowałem dać czarną folię na tył bez strukturalnego

 

Jak teraz czytam o kaseciakach pomysł zaczyna mi się podobać.

Jak duży powinien być kaseciak i jaka pompa do tej pojemności-mogą być też także 2 mniejsze osobno, na dwóch bokach zbiornika

 

Edytowane przez BlackAdder_Pl
Opublikowano
2 godziny temu, BlackAdder_Pl napisał(a):

Jak duży powinien być kaseciak i jaka pompa do tej pojemności-mogą być też także 2 mniejsze osobno, na dwóch bokach zbiornika

Wymiary kaseciaka określisz po decyzji, jaka będzie w nim pompa. Być może inni polecą jedną większą, ale dwie mniejsze pompy (np. DCP3000-4000) wydają się dobrym pomysłem, dla lepszego mieszania wody. Możesz zostać przy czarnej folii na tylną szybę, jeśli Ci się podoba, a na tylne rogi akwarium dać moduły, w których będą pocięte gąbki z pompami. Resztę dekoracji możesz uzupełnić modułami bądź prawdziwymi kamieniami. Są już plany co do obsady?

Wątek z miliardem postów o kaseciaku jest tutaj. 😜

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, BlackAdder_Pl napisał(a):

baniak zamówiony na początek stycznia - by wymyślić filtracje daję sobie 6-8 tygodni

Myśl szybko bo może jeszcze zdążysz zmienić projekt i zrobią Ci odrazu kaseciak/ kaseciaki z lacobelu i nie będziesz musiał nic sam potem dłubać. 

Zwykle firmy mają poślizgi z realizacją zamówień, więc pewnie jeszcze zdążysz...

U kogo zamówiłeś? Myciok, Nexus? Bo widzę, że ze Śląska jesteś.

Edytowane przez lukBB
Dodanie treści
  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, TomekT napisał(a):

Wymiary kaseciaka określisz po decyzji, jaka będzie w nim pompa. Być może inni polecą jedną większą, ale dwie mniejsze pompy (np. DCP3000-4000) wydają się dobrym pomysłem, dla lepszego mieszania wody. Możesz zostać przy czarnej folii na tylną szybę, jeśli Ci się podoba, a na tylne rogi akwarium dać moduły, w których będą pocięte gąbki z pompami. Resztę dekoracji możesz uzupełnić modułami bądź prawdziwymi kamieniami. Są już plany co do obsady?

Wątek z miliardem postów o kaseciaku jest tutaj. 😜

Też tak myślę - z tego co wyczytałem trzeba przepuścić litraż x5 /h dla optymalnej filtracji w Malawi także wychodzi mi minimum 6000l/h przepływu.

Aktualnie myślę 2x DCP-3500 co da razem max 7000l/h

Co do obsady jeszcze nie ma finalnej decyzji

 

33 minuty temu, lukBB napisał(a):

Myśl szybko bo może jeszcze zdążysz zmienić projekt i zrobią Ci odrazu kaseciak/ kaseciaki z lacobelu i nie będziesz musiał nic sam potem dłubać. 

Zwykle firmy mają poślizgi z realizacją zamówień, więc pewnie jeszcze zdążysz...

U kogo zamówiłeś? Myciok, Nexus? Bo widzę, że ze Śląska jesteś.

Myciok - kierowałem się odległością, cena też dobra

 

Kaseciaka raczej zbuduję samemu , mam dostęp do wycinarki laserowej także pewnie będę kombinował sam z konstrukcją z PMMA lub ABS i ją pewnie zmieniał/modyfikował z czasem także wolą rozwiązanie, które będę mógł wymienić, a nie na stałe

Opublikowano

Jeszcze jedno... Masz możliwość doprowadzenia wody w okolicach akwarium oraz odprowadzenia do ścieków? Bo jeżeli w przypadku 300 l kubełkowanie co tydzień nie było problemem tak przy takim litrażu nie wyobrażam sobie tego nawet z pomocą rozwijania węży...

Sam wkrótce będę startował z podobnym litrażem i właśnie robię przygotowanie do automatycznej podmiany wody.

Opublikowano
4 godziny temu, lukBB napisał(a):

Jeszcze jedno... Masz możliwość doprowadzenia wody w okolicach akwarium oraz odprowadzenia do ścieków? Bo jeżeli w przypadku 300 l kubełkowanie co tydzień nie było problemem tak przy takim litrażu nie wyobrażam sobie tego nawet z pomocą rozwijania węży...

Sam wkrótce będę startował z podobnym litrażem i właśnie robię przygotowanie do automatycznej podmiany wody.

akwa idzie do pomieszczenia, w którym nie mam wody...niestety w ruch pójdzie wąż tak 10-15m i mała pompa do podmian...innej opcji nie ma 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.