Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Wygrzebałem dzisiaj swój stary aparat (cyfrowy?), czyli FUJIFILM FINEPIX S1500. Jeżeli dobrze pamiętam, kiedyś na opcji manual "M", bawiłem się ustawieniami z ISO itp., według mini poradnika o tytule "jak fotografować akwarium i jak obrobić i przygotować zdjęcie na forum" (lub jakoś tak) z forum ogólno-akwarystycznego i powiem, że jakieś fajne zdjęcia mi wychodziły. Był to rok 2010-2012, większa część użytkowników forum posiadała cyfrówki i chyba ten poradnik był pod te aparaty.

I tak mnie dziś naszło, czy takim dość wiekowym aparatem jestem w stanie cyknąć jakieś ciekawe zdjęcia, czy lepiej w dalszym ciągu ćwiczyć focenie smartfonem.

Kilka suchych faktów o sprzęcie:

Cytat

Producent - Fujifilm

Model - FinePix S1500

Data premiery - 2009-02-17

Liczba pikseli - 10 Mpix

Dostępne rozdzielczości:

• 3648x2736
• 3648x2432 (3:2)
• 2592x1944
• 2048x1536
• 1600x1200
• 640x480

Matryca - 1/2.3 cala, CCD, 4:3

Procesor obrazu - brak danych

Format zapisu:

• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF)
Rodzaje JPEG: Fine / Normal
• Filmy: AVI (Motion JPEG) z dźwiękiem
• Dźwięk: WAVE mono

Zakres ISO:

Auto / Auto(800) / Auto(400)
64, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200*, 6400* ISO (*- dla zdjęć 3 Mpix lub mniejszych)

Migawka:

1/4 s – 1/2000 s (tryb auto)
8 s - 1/2000 s (pozostałe tryby)

Konstrukcja obiektywu: Fujinon

Ogniskowa obiektywu:

5.9 – 70.8mm
(ekwiwalent: 33 – 396 mm dla filmu 35 mm)

Światłosiła - f/2.8 - 5.0

Zoom optyczny - 12x

Zoom cyfrowy - 5.7x

Stabilizacja obrazu - Tak

Zapis wideo:

640x480 (VGA),
320x240 (QVGA), z szybkością 30 kl./s i dźwiękiem mono

Ogniskowanie:

AF TTL,
• Funkcja wykrywania twarzy (do 6 twarzy)
• Tryby pól AF: Obszar, Wielopunktowy, Centralny, Śledzenie
• Tryby AF: Normalny, Makro, Super Macro
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka

Pomiar światła:

Pomiar TTL 256 segmentowy, tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony uśredniony,
• Punktowy.

Ostrość od:

• AF Normalny (szeroki kąt): od 40 cm do nieskończoności,
• AF Normalny (tele): od 1.5 m do nieskończoności,
• AF Makro (szeroki kąt): od 5 cm do 3 m,
• AF Makro (tele): od 80 cm do 3 m,
• AF Super Macro: od 2 cm do 1 m.

Balans bieli:

Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje),
• ustawienia własne wg wzorca.

Kompensacja ekspozycji:

Kompensacja: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, +/- 1 EV w krokach co 1/3 EV

Programy:

Tryby fotografowania: Auto, Auto (SR), Automatyka programowa (P), Preselekcja czasu (S), Ekspozycja Manualna (M), Filmy, Panorama, Ustawienia własne (C)
• Programy trybu auto (SR): Portret, Sport, Krajobraz, Noc, Makro, Nocny portret, Pod światło
• Programy tematyczne (SP): Fajerwerki, Plaża, Śnieg, Zachód słońca, Muzeum, Przyjęcie, Kwiaty, Tekst

Zdjęcia seryjne:

Dostępne 4 tryby zdjęć seryjnych:
• Top-3 i Last-3, do 3 zdjęć z szybkością do 1.4 kl./s, (pełna rozdzielczość),
• Long-period, z szybkością do 1.4 kl./s, (pełna rozdzielczość),
• Top-6 High speed, do 6 zdjęć z szybkością do 3.3 kl./s, (z rozdzielczością ograniczoną do 5 Mpix),
• Top-15 Ultra High speed, do 15 zdjęć z szybkością do 7.5 kl./s, (z rozdzielczością ograniczoną do 2 Mpix).

Lampa błyskowa:

Funkcje: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji,
• Zakres (czułość ISO Auto): 0.4-8.7 m (szeroki kąt), 1.5-4.8 m (tele), 0.3-3.0m (makro szeroki kąt).

Złącze hot-shoe - Nie

Wyjście statywowe - Tak

Samowyzwalacz - 10 lub 2s

Karta pamięci:

Pamięć wewnętrzna: ok. 23 MB,
• Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC)

LCD:

stały, 2.7 calowy, kolorowy TFT LCD, 230.000 pikseli,
pokrycie ok. 97% kadru

Wizjer:

Elektroniczny FLCD, 0.2 cala, około 200 tys. punktów,
pokrycie ok. 94% kadru

Komunikacja i złącza:

Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), wejście zasilacza sieciowego
• Obsługa druku bezpośredniego (PictBridge)

Zasilanie:

4 baterie alkaliczne typu AA,
Opcjonalnie 4 akumulatorki niklowo-wodorkowe (NiMH) typu AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-5VX

Akcesoria:

4 baterie alkaliczne typu AA, kabel USB, kabel audio-wideo, pasek, zaślepka obiektywu, płyta CD z oprogramowaniem, podręcznik użytkownika

Waga:

324 g (bez baterii i karty pamięci)
ok. 419 g (z bateriami i kartą pamięci)

Wymiary - 102.5 x 73.0 x 67.8 mm (bez części wystających)

Dodatkowe informacje:

Notatki dźwiękowe.
Menu w języku polskim..

Źródło - https://www.optyczne.pl/867-Fujifilm_FinePix_S1500-specyfikacja_aparatu.html

 

Opublikowano

Przeniosłem do działu fotografia.

 

Z tego co sobie wygooglałem to ten model nie ma wyjścia na zewnętrzną lampę błyskową, a bez niej będzie ciężko, ale jak to mówią nie aparat robi dobre zdjęcia tylko fotograf;) Próbuj, pobaw się na ustawieniach manualnych, ISO 100-400, migawka 1/80-1/125, przysłona to już metodą prób i błędów i będziesz musiał korzystać ze światła zastanego. To nasze akwarystyczne raczej będzie za słabe. Kup sobie naświetlacz ledowy, na przykład taki https://allegro.pl/oferta/naswietlacz-led-100w-9000-lm-ip65-5000k-bialy-12994561153 i doświetlaj od góry lub z boku w zależności jaki efekt chcesz uzyskać.

Te zdjęcia zrobiłem przy pomocy podobnego naświetlacza, oświetlając akwarium z boku

DSC_0560.thumb.jpg.a61e239cfb6d9c56f46e161c69add8f9.jpg

DSC_0705.thumb.jpg.a61e605c0c1d6c17f73ae7f6376d22a3.jpg

  • Lubię to 4
Opublikowano

Większość współczesnych smartfonów ma w praktyce lepsze możliwości niż taka cyfrówka. Aby było taniej możesz poszukać taniej jak najmocniejszej żarówki, do tego zrób taki lejek z kartonu, wyklej folią aluminiową i to wzmocni światło. Fajnie, żeby miała w okolicach 5500K barwę światła. A jakby nic nie było to lepiej zimna barwa czyli np 7000K , a w drugą stronę czyli np 3000K będzie czerwono i ciemno. Zmieścisz się wtedy w 20zl. To wyceluj od góry akwarium, np od boku, prosto w wodę, nie w szybę. Ustaw tak, żeby ryby się nie denerwowały. No i pobaw się:) 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.