Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

pierwszy raz na tym forum, jednak przeczytam już setki wpisów tutaj, jak nie tysiące :).

Nurtuje mnie jednak ten post: 

 

Jak dobrze rozumiem. Akwa okolo 600l + sump pewnie jakies kolejne 160l  a pompa z wydajnością  zapewne na II biegu nie przekraczająca 2500-3000l/h max.
Jak to się ma do zalecenia 10x pojemnosci?

Dopytuje bo startuje z nowym projektem, Akwa 300-500l + sump 160l (cały zbiornik), taka decyzja bo mam możliwości i chciałbym samemu podłubać przy tym. 

Mocno zastanawiam się nad pompa CO bo ciche, niezawodne i stosunkowo tanie. 

Niestety cieżko znaleźć pompę CO o wydajności 4000l/h czy 5000l/h.

 

Wiec jeśli ktoś mógłby się podzielić doświadczeniem byłbym bardzo wdzięczny.

 

Z Pozdrawieniami

Mariusz

 

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, rolend napisał(a):

Niestety cieżko znaleźć pompę CO o wydajności 4000l/h czy 5000l/h

Proszę bardzo, pierwsza z brzegu https://allegro.pl/oferta/pompa-obiegowa-magi-2-32-80-180-energooszczedna-10662686418

Max wydajność 90l/min czyli jak łatwo policzyć 5400 l/h oczywiście od tego trzeba odliczyć straty na wysokości podnoszenia (im wyżej tym większa strata) wszelkich przewężeniach, kolankach, mediach itp. Wysokość podnoszenia 8m. Max wydajność jest podana, jak się nie mylę, do wysokości 1m.

To tylko przykład pompy. Pompy c.o. są zawsze oznaczane: 32/60/180, 32/60/130. 32/80/180... Pierwsza wartość to średnica przyłączy, druga wartość to wysokość podnoszenia (60=6m, a 80=8m), trzecia to długość montażowa pompy w mm. Skoro potrzebujesz pompy o większej wydajności, szukaj tych z oznaczeniem 80.

Edytowane przez Bartek_De
  • Lubię to 3
Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedz, nieświadomy tych oznaczeń zapewne wczoraj jak szukałem na allegro większość była pomp mniejszych i dlatego stwierdzilem ze innych nie ma. 

A wracając do post którego dokleiłem, z czym moze wiązać się dobranie za słabej pompy?

Widziałem ze ten post jakiś czas żył i był update-owany jednak autor nic nie napisał po czasie ze cos się złego dzieje. 

Jego pompa to pewnie jakieś max 5x wielkości zbiornika przepompowywała na tym drugi biegu.  

czy tu chodzi głownie i filtracje i kryształ wodę?

Opublikowano
5 godzin temu, rolend napisał(a):

A wracając do post którego dokleiłem, z czym moze wiązać się dobranie za słabej pompy?

Witaj
Nie można porównywać jego biologii 3,5 L  z biologiom która będzie w 160 Litrach. Przy takiej samej wydajności pompy, efekt z większą biologią będzie znacznie lepszy.
Proces oczyszczania zachodzi również przy niewielkich przepływach. Pogorszenie warunków może nastąpić gdy nadmiernie obciążamy zbiornik , odchody, zbyt dużo ryb, brak podmian. 

  • Lubię to 2
Opublikowano

@rolend nie wiem jakiej konkretnie pompy szukasz. Jeśli chodzi o te do CO zerknij sobie na Wilo , a typowo do sumpa są zapowiedzi firmy Reef Factory, że w najbliższym czasie wypuszczą takie na rynek. Testuje je Adrian z kanału youtube Acrocholic.

Opublikowano

Wilo to pompy do c.o. Ja jednak polecam IBO ze wzgledu na dużo niższą cenę, choć paramrtrami nie odbiegają od tych droższych. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodły choć u mnie przepompowuje spore ilości piasku i drobnych kamyczków.

20230211_150917_001.thumb.jpg.5585ac546b3315bc26d0640b73b9afd9.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, piotriola napisał(a):

To pompy do co czy typowo do akwarystyki? Może pani wstawić fotkę.

WILO-YONOS-PICO-1.0-301-8-pompa-obiegowa

Wilo to pompy CO/COW. Mam u siebie i praktycznie chodzą w zakresie 2-3 W w instalacji ogrzewania. Fakt drogie ale rekompensują to niskim zużyciem energii. https://wilo.com/pl/pl/

PS. Pompy Reef Factory Base Pump są już też dostępne w Crazy Coral.

 

Edytowane przez suricade
  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, suricade napisał(a):

Wilo to pompy CO/COW. Mam u siebie i praktycznie chodzą w zakresie 2-3 W

Myślałem że pompy te przystosowali do akwarystyki, trzeba trochę trudu aby je zamocować. Podobnie jest z przyłączaniem węży, trzeba redukcje. Używam i testuję grundfosa, pompy niesłyszalne jestem zadowolony. Dużą zaletą są trzy biegi można stosować w mniejszych zbiornikach. Widziałem takie pompy wykonane ze stali nierdzewnej,  cena wysoka.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem. 

Dokładnie chodzi mi aktualnie o typowe pompy CO/CWU, czyli właśnie takie jak WILO czy Grundfos czy IBO. Nowe pompy Pompy Reef Factory Base Pump sa stosunkowo drogie wiec na początek nie podejmę się zakupu. Już jestem pewny że zainwestuje właśnie w taka pompę( CO/CWU), nie obawiam się troche majsterkowania aby dobrać wszelkie łączniki i redukcję. Wszystko da się na pewno połączyć, trzeba będzie się trochę pobawić.

 

 

 

Edytowane przez Bartek_De

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.