Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

pierwszy raz na tym forum, jednak przeczytam już setki wpisów tutaj, jak nie tysiące :).

Nurtuje mnie jednak ten post: 

 

Jak dobrze rozumiem. Akwa okolo 600l + sump pewnie jakies kolejne 160l  a pompa z wydajnością  zapewne na II biegu nie przekraczająca 2500-3000l/h max.
Jak to się ma do zalecenia 10x pojemnosci?

Dopytuje bo startuje z nowym projektem, Akwa 300-500l + sump 160l (cały zbiornik), taka decyzja bo mam możliwości i chciałbym samemu podłubać przy tym. 

Mocno zastanawiam się nad pompa CO bo ciche, niezawodne i stosunkowo tanie. 

Niestety cieżko znaleźć pompę CO o wydajności 4000l/h czy 5000l/h.

 

Wiec jeśli ktoś mógłby się podzielić doświadczeniem byłbym bardzo wdzięczny.

 

Z Pozdrawieniami

Mariusz

 

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, rolend napisał(a):

Niestety cieżko znaleźć pompę CO o wydajności 4000l/h czy 5000l/h

Proszę bardzo, pierwsza z brzegu https://allegro.pl/oferta/pompa-obiegowa-magi-2-32-80-180-energooszczedna-10662686418

Max wydajność 90l/min czyli jak łatwo policzyć 5400 l/h oczywiście od tego trzeba odliczyć straty na wysokości podnoszenia (im wyżej tym większa strata) wszelkich przewężeniach, kolankach, mediach itp. Wysokość podnoszenia 8m. Max wydajność jest podana, jak się nie mylę, do wysokości 1m.

To tylko przykład pompy. Pompy c.o. są zawsze oznaczane: 32/60/180, 32/60/130. 32/80/180... Pierwsza wartość to średnica przyłączy, druga wartość to wysokość podnoszenia (60=6m, a 80=8m), trzecia to długość montażowa pompy w mm. Skoro potrzebujesz pompy o większej wydajności, szukaj tych z oznaczeniem 80.

Edytowane przez Bartek_De
  • Lubię to 3
Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedz, nieświadomy tych oznaczeń zapewne wczoraj jak szukałem na allegro większość była pomp mniejszych i dlatego stwierdzilem ze innych nie ma. 

A wracając do post którego dokleiłem, z czym moze wiązać się dobranie za słabej pompy?

Widziałem ze ten post jakiś czas żył i był update-owany jednak autor nic nie napisał po czasie ze cos się złego dzieje. 

Jego pompa to pewnie jakieś max 5x wielkości zbiornika przepompowywała na tym drugi biegu.  

czy tu chodzi głownie i filtracje i kryształ wodę?

Opublikowano
5 godzin temu, rolend napisał(a):

A wracając do post którego dokleiłem, z czym moze wiązać się dobranie za słabej pompy?

Witaj
Nie można porównywać jego biologii 3,5 L  z biologiom która będzie w 160 Litrach. Przy takiej samej wydajności pompy, efekt z większą biologią będzie znacznie lepszy.
Proces oczyszczania zachodzi również przy niewielkich przepływach. Pogorszenie warunków może nastąpić gdy nadmiernie obciążamy zbiornik , odchody, zbyt dużo ryb, brak podmian. 

  • Lubię to 2
Opublikowano

@rolend nie wiem jakiej konkretnie pompy szukasz. Jeśli chodzi o te do CO zerknij sobie na Wilo , a typowo do sumpa są zapowiedzi firmy Reef Factory, że w najbliższym czasie wypuszczą takie na rynek. Testuje je Adrian z kanału youtube Acrocholic.

Opublikowano

Wilo to pompy do c.o. Ja jednak polecam IBO ze wzgledu na dużo niższą cenę, choć paramrtrami nie odbiegają od tych droższych. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodły choć u mnie przepompowuje spore ilości piasku i drobnych kamyczków.

20230211_150917_001.thumb.jpg.5585ac546b3315bc26d0640b73b9afd9.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, piotriola napisał(a):

To pompy do co czy typowo do akwarystyki? Może pani wstawić fotkę.

WILO-YONOS-PICO-1.0-301-8-pompa-obiegowa

Wilo to pompy CO/COW. Mam u siebie i praktycznie chodzą w zakresie 2-3 W w instalacji ogrzewania. Fakt drogie ale rekompensują to niskim zużyciem energii. https://wilo.com/pl/pl/

PS. Pompy Reef Factory Base Pump są już też dostępne w Crazy Coral.

 

Edytowane przez suricade
  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, suricade napisał(a):

Wilo to pompy CO/COW. Mam u siebie i praktycznie chodzą w zakresie 2-3 W

Myślałem że pompy te przystosowali do akwarystyki, trzeba trochę trudu aby je zamocować. Podobnie jest z przyłączaniem węży, trzeba redukcje. Używam i testuję grundfosa, pompy niesłyszalne jestem zadowolony. Dużą zaletą są trzy biegi można stosować w mniejszych zbiornikach. Widziałem takie pompy wykonane ze stali nierdzewnej,  cena wysoka.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem. 

Dokładnie chodzi mi aktualnie o typowe pompy CO/CWU, czyli właśnie takie jak WILO czy Grundfos czy IBO. Nowe pompy Pompy Reef Factory Base Pump sa stosunkowo drogie wiec na początek nie podejmę się zakupu. Już jestem pewny że zainwestuje właśnie w taka pompę( CO/CWU), nie obawiam się troche majsterkowania aby dobrać wszelkie łączniki i redukcję. Wszystko da się na pewno połączyć, trzeba będzie się trochę pobawić.

 

 

 

Edytowane przez Bartek_De

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.