Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Co ile powinno czyścić się kubełek? Mój chodzi już z rok i nie zaglądałem do niego, jest tylko bilogiczny na wlocie ma prefiltr. Jakby to niebyło konieczne to wolałbym do niego nie zaglądać gdyż ciężko jest go odkopać....siedzi w pudełku po odkurzaczu cały wypchany jakimiś szmatami które jako tako wyciszają to dziadostwo. Obawiam się że jak już go wyciągne to ze złości go rozwale więc wolałbym nie wyciągac;) Napiszcie jak czesto powinno sie czyscic kubelek.

Opublikowano

Nooo, po roku, to już wypadałoby go przebadać :mrgreen: ja zaglądam co ok.8 miesięcy, tu też każdy napisze różne odległości czasowe, ale z pewnością rok, to czas, kiedy powinieneś kubeł przeczyścić. Teoretycznie podaje się, że co 6 miesięcy trzeba zaglądnąć do kubła.

Opublikowano

Róznie i rózniasto :wink: na poczatku to możan i co 3 msc aby zobaczyc ile syfu sie w kuble kumuluje bo i prefiltr prefiltrowi nierówny i ilosc brudu w akwa rózna - potem jak ju z ise wie co i jak i kubeł faktyvznie się zamocno nie brudzi to tak co 6 msc warto zaglądnąć choć mi z lenistwa to tez i roczne przerwy sie zdarzają, ale jak już jest koło roku to obowiązkowo.

Opublikowano

mógłby ktoś napisać jak takie "zaglądanie do kubła" powinno wyglądać.

Tak krok po kroku

mnie też w niedługiej przyszłości będzie czekać taka operacja.

Odpinam węże, otwieram...

Opublikowano

- Zakręcasz zawór na wężach i zdejmujesz pokrywe/głowice. (W zależności od modelu to wygląda troszke inaczej ale mało modeli nie ma takowego zaworku.

- Przygotowujesz sobie 2 wiadra napełnione wodą z akwa.

- Ceramike z koszy kolejno przesypujesz do pierszego i delikatnie płukasz

- Wypłukana idzie do drugiego wiadra i tam czeka na zakonczenie czynności dla wsystkich ceramik:) (chodzi o to by usunąć bród który się na nich zgromadził one same jednak mają mnóstwo bakterii których pozbyć się nie chcemy)

- Sam kubeł możesz już wyszorować dokładniej pod bierzącą wodą usówając wszystkie drobinki piasku które się zgromadziły, a mogą mieć wpływ na prace wirnika.

- Wyjmujesz wirnik, sworzeń i także czyścisz.

- Raz za czas można wyczyścić wnęrze gdzie wirnik się obraca ale ja robie to "niechlujnie" z tego względu, że jeśli za bardzo się wyczyści jest troszke głośniej przez pare dni.

- Po skończonym płukaniu nalewamy toche wody z akwa do kubła i wsadzamy kosze z wkładami (żeby nie miały sucho).

- Smarujemy uszczelke od kubła i jeśli czyściliśmy wnętrze wirnika to też warto go smarnąć

- Zamykamy i odpalamy

- Ew. można wyczyścić węże ale ja robie to gdy przepływ znacznie spadnie albo za każdym rozruchem wylatuje mnóstwo syfów.

Opublikowano

a ja mówię że nie zaglądać tak długo jak nie ma takiej potrzeby, jeżeli się uda to i nawet 2 lata a nawet 3. Jedynie ważną rzeczą jest sprawdzanie parametrów wody tych związanych z amoniakiem, bo jezeli nic w akwarium się nie dzieje NO2 mamy na poziomie niewykrywalnym a NO3 na poziomie stałym nie przekraczającym 80 - 100, to nie ma co do niego zaglądać ponieważ parametry świadczą tylko o tym że kubełek spełnia swoje zadanie, a kiedyś mnie nauczyli że jak cos się nie zepsuło to nie naprawiaj :)

Opublikowano

Dzięki :)


Ostatnio mój JBL500 zaczął głośniej pracować. Wydaje mi się, że się troche zapowietrzył i dlatego jest taki efekt. Jak w łatwy sposób można go odpowietrzyć?

Opublikowano

[quote name="czester

- Po skończonym płukaniu nalewamy toche wody z akwa do kubła i wsadzamy kosze z wkładami (żeby nie miały sucho).

- Ew. można wyczyścić węże ale ja robie to gdy przepływ znacznie spadnie albo za każdym rozruchem wylatuje mnóstwo syfów.[/quote]


Pytanie :) :

Nie mozna zalac swiezej wody ?


A co do syfów to mi syfek po starcie kubła ( wyłączonego na czas prac przy akwa) leci nie z przewodów tylko raczej z niego samego. Podstawiam wiaderko pod wylot i zbieram :) Operacje powtarzam 3-4 razy i jak już nie leci syf to wylot wraca do akwa i kubeł moze sobie pracowac dalej . Te syfki leca tylko z Unimaxa 700 , z JBL 250 brak .

Opublikowano
.....a NO3 na poziomie stałym nie przekraczającym 80 - 100, to nie ma co do niego zaglądać ponieważ parametry świadczą tylko o tym że kubełek spełnia swoje zadanie, ..

No yaro przy takim NO3 to ja bym nie mógł spać po nocach już od 50 a przy niektórych gatunkach bardziej delikatnych to juz od 30 można zaobserwować pewne negatywne zmiany, ale dla mnie to pow 50 jest katastrofa ekologiczna.

Cop do spełnaiania swojego zadania to i owszem przekształca NO2 w NO3 czyli działa ale jak w kuble będzie kupa brudu to bedzie maiał wiecej do przerobienia i co z tego że przerobi całe NO2 w NO3 jak tego ostatniego będzie własnie z 80, ja jestem zwolennikiem wyprowadzania z akwa zanieczyszczeń jak najwcześniej aby do tego przerobienia było jak najmniej bo i wtedy na końcu NO3 będzie mniej, dlategp lobbuje wewnętrzne itd

Opublikowano

Pytanie :) :

Nie mozna zalac swiezej wody ?


A co do syfów to mi syfek po starcie kubła ( wyłączonego na czas prac przy akwa) leci nie z przewodów tylko raczej z niego samego.



nie można świeżej bo świeżą woda zatłuczesz bakteryjki, po to płuczesz media woda za kawa i zalewasz wodą z akwa aby strat wśród bakterii były jak najmniejsze


Jak kubeł jest brudny to mozę i cos lecieć z niego, ale raczej leci z przewodów, po prostu zmiana ciśnienia i strumienia wody powstała podczas włączania wi wyłączania powoduje zerwanie osadów jakie są w przewodach, podobnie jak w domu w kranie jak Ci wyłaczą wode a potem puszcza na nowo to mas zsyf w kranie bo zmiana ciśniania zrywa osady i rdzę z rur

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.