Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Bezprym napisał:

Deszczownię zlikwiduj bo tłumi niepotrzebnie przepływ, zostaw samo kolanko umieść je w tylnym rogu akwarium by było jak najmniej widoczne. 

Okej. Wylot ma być skierowany wzdłuż dłuższej szyby oczywiście ? 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.05.2022 o 18:59, przemo95 napisał:

Sprawdziłem właśnie NO2 i NO3

NO2- 0,025

NO3 - 0

 

Co do tła - mam jeszcze trochę czasu nim cykl azotowy się zamknie więc na pewno kupię i zamontuje.

A jeśli chodzi o kamienie to też właśnie myślę nad dołożeniem jakiegoś większego "wyższego". 

 

Wracając do NO2, może to oznaczać że już się coś zaczyna dziać ? Teraz czekać kilka dni i sprawdzić ponownie nh4, NO2, NO3 , tak?

 

 

Witam ponownie,

Dziś już 19 dzień od zalania, sprawdziłem ponownie parametry i wygląda to następująco: 

NH4 - <0,05.

NO2 - <0,01

NO3 - 0 

 

Czy to możliwe że NO2 jest mniejsze niż 3 dni temu, a inne parametry  stoją w miejscu? 

Edytowane przez przemo95
Opublikowano

Witam ponownie,

Nie wiem w czym jest problem ale dziś leci 22 dzień od zalania, a cykl azotowy stoi w miejscu, NO2, NO3, NH4 niewykrywalne. 

Dodawałem Seachem Stability zgodnie z zaleceniami producenta oraz wsypałem kilka razy pokarm.

Co kilka dni mierze NO2, NO3, NH4, był kilkudniowy wzrost NO2 ale od tygodnia znów wróciło do wartości niewykrywalnej.

Macie jakieś doświadczenia dlaczego tak to wygląda? 

Opublikowano
20 godzin temu, przemo95 napisał:

Macie jakieś doświadczenia dlaczego tak to wygląda? 

Użyłeś Seachem Stability a ten preparat nie służy do takiego startu. Powtórzę się jeszcze raz, na Warszawskich Dniach Akwarystyki 2017 przedstawiciel Seachema wyjaśniał do czego została stworzona seria: Prime, Stability i Pristine a tu opis https://www.seachem.pl/prime.html#collapseTwo na dole strony w zakładce "Cykl azotowy - problem, którego nie powinno być" . A w praktyce wg mnie i mojego doświadczenia należy te preparaty omijać bokiem, i w dzisiejszym czasie używać jako pożywki wody amoniakalnej (może być też uryna) i bakterii Prodibio Biodigest lub Equo Bacterya najlepiej zmieszanych po jednej ampułce.

  • Lubię to 3
Opublikowano
4 godziny temu, darkon napisał:

A w praktyce wg mnie i mojego doświadczenia należy te preparaty omijać bokiem, i w dzisiejszym czasie używać jako pożywki wody amoniakalnej (może być też uryna) i bakterii Prodibio Biodigest lub Equo Bacterya najlepiej zmieszanych po jednej ampułce.

Popieram po stokroć. Ja startowałem na samych Prodibio Biodigest i odrobince pokarmu.  Też dało radę

Opublikowano

A ja używałem od dawna i nadal czasami dodaje bakterie w proszku Azoo, są dwa rodzaje. Też Azoo w płynie używałem, fajnie śmierdzi :)

Prodibio BioDigest też ciekawe i używam. Raz na około 2 miesiące coś tam przy okazji dorzucam. Tak w razie "w" albo jak coś mi się wygląd wody nie podoba.  No i działa to wszystko lepiej niż planowałem. Może miks bakterii tak działa. 

Wlej, wsyp jakiekolwiek normalne bakterie, może to ruszy normalnie. Nie zaszkodzi jak dasz za dużo. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.