Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akwarium 200 l, długość 120 cm. Filtr JBL 700 jako biologiczny, Aquel 500 jako mechaniczno-biologiczny. Chcę wymienić tego Aquela na coś mocniejszego, co też mocno poruszy wodę, bo ten JBL jest trochę jak dla mnie za słaby. Co polecacie z wydajnych i cichych? 

Opublikowano
3 godziny temu, DominikP napisał:

Aquel 500 jako mechaniczno-biologiczny.

Zamiast 500 możesz  dać AC ( Aquael Cyrkulator ) 2000. Czyli jest to prawie to samo co filtr ale bez modułu. Do tego tylko gąbkę i masz mechanika z dużym przepływem i spokojnie Ci wystarczy. Gdyby była ta pompa zbyt silna to ma regulację przepływu. Ja mam tak zrobione w 720  litrach i jest OK.

Opublikowano (edytowane)

@DominikP Taką mniej więcej jak na zdjęciu. Czyli 10-15 ppi.  Rozmiar mniej więcej 9x6 cm. Kształt obojętny. Kiedyś stosowałem bardziej gęstą a le jednak polecam i wolę 10-15 ppi. Możesz też zastosować do tej pompy prefiltr Eheim jak na zdjęciu. Pasuje idealnie do tej pompy i też tak mam. Kiedyś stosowałem zamiast oryginalnych gąbek watę akwarystyczną JBL w 100% syntetyczną co jest ważne bo potem nie "pyli". Ale wróciłem do oryginalnych gąbek. W każdym bądź razie bardzo to polecam.

 

 

gggggg.png

Zdjęcie  gąbki z netu.

 

Zdjęcie i opis prefiltra  mojego autorstwa . Można znaleźć też w naszej galerii.

Obra.jpg

Edytowane przez Andrzej Głuszyca
  • Lubię to 2
Opublikowano
21 hours ago, Andrzej Głuszyca said:

Zdjęcie i opis prefiltra  mojego autorstwa

Super rysunek!!! A jakbyś dodał wymiary gąbek, to się nie obrazimy😉.

Opublikowano

Cichy Aquael Turbo 2000 to pojęcie względne ;]. Co do gąbki zależy co chcesz uzyskać. Ta gąbka 10-15 po założeniu na wlot FX6 u mnie nic nie zatrzymywała, wszystko przez nią przelatywało. Przy Turbo 2000 było lepiej. Niemniej drobniejsze lepiej i szybciej wyłapują minus trzeba szybciej czyścić ( po prostu widzę ile syfu wyciskam z "grubej i "cienkiej"). Jak chcesz wyklarować wodę to dajesz kawałek szmatki z mikrofibry i czyścisz co 2-3 godziny - tak w kilka godzin zlikwidowałem zakwit wody.

Jeśli chcesz by mechanik robił Ci ruch wody i wymiatał osad to lepsza będzie 10-15 bo nie stłumi przepływu a coś tam wyłapie.

Klarowanie wody drobniejsza gąbka.

Szybkie klarowanie mikrofibra lub specjalne filtry do tego.

Opublikowano
W dniu 16.03.2022 o 15:46, r10 napisał:

Super rysunek!!! A jakbyś dodał wymiary gąbek, to się nie obrazimy😉.

gąbka 6 cm średnicy, 6cm wysokości, otwór wewnętrzny 2cm srednicy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.