Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to mam nie dawać żadnego prefiltra ?? to tak mozna? nie zapcha się fx6 po tygodniu?
Przecież będziesz miał dwa narurowce, one będą prefiltrami. Albo ja Cię źle zrozumiałem.

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Teraz, Err0r napisał:

jeszcze nic nie zbudowałem, na razie zaciągam waszej opinii. Mogą być dwa narurowce. 

Na pewno dwa korpusy 10" zapychać się będą duuuuużo dłużej niż hw-603. Dodatkowo możesz łatwo zrobić bypass, żeby nie wyłączać filtracji biologicznej na czas czyszczenia/wymiany wkładów w korpusach.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, bojack napisał:

Na pewno dwa korpusy 10" zapychać się będą duuuuużo dłużej niż hw-603. Dodatkowo możesz łatwo zrobić bypass, żeby nie wyłączać filtracji biologicznej na czas czyszczenia/wymiany wkładów w korpusach.

Zmodyfikowany hw-603 działa lepiej niż dwa korpusy narurowe. Testowałem kilka miesięcy. Oczywiście zależy też jaki będzie wkład w korpusie, jak ciasny, jak gęsty itd itd. niewiadomych mnóstwo. Ale zapychały mi  się i tak w tydzień max. A mój zmodyfikowany hw-603 ma wlot i wylot 1 cal, pełny cal. Natomiast wewnątrz ma większą powierzchnię przez którą przeciska się woda. Daje to zatem mniejszy opór. 

 

Opublikowano
3 minuty temu, Pikczer napisał:

Zmodyfikowany hw-603 działa lepiej niż dwa korpusy narurowe. Testowałem kilka miesięcy. Oczywiście zależy też jaki będzie wkład w korpusie, jak ciasny, jak gęsty itd itd. niewiadomych mnóstwo. Ale zapychały mi  się i tak w tydzień max. A mój zmodyfikowany hw-603 ma wlot i wylot 1 cal, pełny cal. Natomiast wewnątrz ma większą powierzchnię przez którą przeciska się woda. Daje to zatem mniejszy opór. 

Sumaryczna średnica przyłączy korpusa (jeżeli chodzi o USTM, to zarówno 3/4" jak i 1" ma w głowicy takie samo zwężenie!) nie będąc węższa niż średnica węży/ przyłączy innych urządzeń, nie sprawi różnicy w przepływie całości systemu. W dwóch korpusach będziesz miał większa powierzchnię filtracji więc używając takiego samego materiału jak w hw603, korpusy zapchają się w duzo dłuższym okresie czasu. Na 600L dwa korpusy nie będą wymagały zaglądania przez minimum 2 tygodnie... minimum ;)

Jeżeli chodzi o temat przyłączy w przeróbce, to pelnoprzeplywowy 1" ma większą średnicę niż pozostałe rury w instalacji. To niewiele Ci daje.

  • Lubię to 1
Opublikowano
17 minut temu, bojack napisał:

Sumaryczna średnica przyłączy korpusa (jeżeli chodzi o USTM, to zarówno 3/4" jak i 1" ma w głowicy takie samo zwężenie!) nie będąc węższa niż średnica węży/ przyłączy innych urządzeń, nie sprawi różnicy w przepływie całości systemu. W dwóch korpusach będziesz miał większa powierzchnię filtracji więc używając takiego samego materiału jak w hw603, korpusy zapchają się w duzo dłuższym okresie czasu. Na 600L dwa korpusy nie będą wymagały zaglądania przez minimum 2 tygodnie... minimum ;)

Jeżeli chodzi o temat przyłączy w przeróbce, to pelnoprzeplywowy 1" ma większą średnicę niż pozostałe rury w instalacji. To niewiele Ci daje.

U mnie jednak korpusy narurowe nie zdały egzaminu. A do Hw dałem 1 cal bo takie miałem pod ręką, ważne że jest dużo większa średnica niż oryginalnie. 

Widać moje ryby mają talent i to w 300 litrach. Właśnie proszą o żarcie :)

Dobranoc 

 

IMG_20210805_224710_1.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
31 minut temu, Err0r napisał:

dobra chłopaki, jakie ja mam dać gąbki do FX6 ??? te co producent czy coś zmieniać ???

Ja w samym kuble nie wkładałem innych. Są oryginalne na samej górze i na samym dole. A w środku ceramika matrix  itp. Taka kanapka. 

 

Opublikowano (edytowane)
On 8/5/2021 at 3:01 PM, Err0r said:

zaskoczony jestem, że nie jesteście zwolennikami tych ceramik

Nie piszesz, czy kasa ma znaczenie. Mam w kubełku 5 litrów Siporaksu, nad nim(1l) i pod nim (2l) włókna (czyli jw. "kanapka"). Gąbka by wyszła niewątpliwie taniej od Sery (5 litrów pod 200 zł z wysyłką). Ale ceramika (rurki) przenigdy się nie zapcha, a gąbka zawsze się zapcha, kwestia czasu - więc zależy, jaką masz samodyscyplinę do czyszczenia.

PS. Ktoś ostatnio mocno zachwalał Multikani (bez silnika, sama pokrywa i puszki) jako prefiltr.

Edytowane przez r10

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.