Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Okey A powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz dwie przednie boczne nogi cofamy. Wzgledem tej srodkowej.  Ale o ile ? Jak to wygląda biorąc pod uwagę że. Aha być właśnie otwierane drzwiczki lewa prawa strona.  
Nie wiem czy dobrze rozumie o co Ci chodzi, ale jeżeli chodzi Ci o cofnięcie przednich, pionowych profili stelaża to cofamy je o tyle żeby zmieściły się zawiasy na boku płyty tworzącej zabudowę. W przypadku tradycyjnych zawiasów meblowych wystarczy 8cm

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka


f2bd21f1091029b4321b6ef1b3e10592.jpg
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

U mnie jest 9,5cm. Minimum jakie musisz zachować to tak jak @aro600 napisał to 8cm żeby mieć jeszcze możliwość regulacji. W przypadku środkowych profili (tych nie cofniętych) jeśli chcesz mieć trzecie, środkowe drzwi, wystarczy dokręcić do nich pasek sklejki i zawiasy przykręcasz do sklejki.

20210210_213605.thumb.jpg.091c4f62c8c5f1c6a83927cb50ede0f5.jpg

20210210_213618.thumb.jpg.5612210d949714df0e7da80cc5c97b0a.jpg

@aro600 świetny pomysł z tymi spowalniaczami z Ikea👍 Tyle, że trzeba mieć uchwyty do otwierania, czego u mnie brak. Muszę o tym pomyśleć, bo tych spowalniaczy wala się kilka u mnie w szufladzie i nawet pasują do zawiasów, sprawdzałem;)

Edytowane przez Bartek_De
Opublikowano
13 godzin temu, Bartek_De napisał:

świetny pomysł z tymi spowalniaczami z Ikea👍 Tyle, że trzeba mieć uchwyty do otwierania, czego u mnie brak. 

Ja w szafach mam u siebie spowalniacze z wypychaczem. Wystarczy nacisnąć na zamknięte drzwi i same się wypychają. Polecam. Żadnych klamek.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja też nie mam klamek ja mam fronty wyższe o 4cm od stelaża i robi mi od razu za przysłonę dna akwarium, akwarium jest cofnięte o jakieś 2 może 3 mm względem przodu stelaża i do otwierania łapie za tą szpare. Ciche domyki sprawdzają się super nie ma szans wystraszyć ryb trzaśnięciem. Polecam wszystkim

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka



  • Lubię to 1
Opublikowano

Planując wysokość szafki pod akwarium, weź też pod uwagę domowników. Przy małych dzieciach wyżej równa się bezpieczniej dla szkła i spokojniej dla ryb.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.