Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc!

Planuje postawic Aquael Glossy 150 x 50 x 63cm dla P. Altum lub dyskowcow.

W zalaczniku znajduje się projekt filtracji ktora zamierzam umiescic w szafce.Oparta na korpusach narurowych - prefiltry to korpusy 10cali, te z ceramika to tzw big boye - 20 cali.

Calosc zamierzam oprzec nie na rurach a na wezach akwarystycznych 16/22 mm.

 

Czy wg Was taka filtracja da rade?

 

Dziekuje!

schemat.jpg

Opublikowano

Filtracja mechaniczna przy tylu wkładach w ustawieniu szeregowym na dwa filtry to złe rozwiązanie ze względu na zbyt duże tłumienie przepływu. Bierz pod uwagę, że pompa CO co do budowy jest pompa tłoczącą a nie ssącą.

Purigen musi być w oddzielnym obiegu z niewielkim przepływem a nie zaraz po filtracji mechanicznej.

Węże 16/22 będą też tłumić przepływ. Proponuję większy przekrój. Zastosuj zbrojone węże z marketu na złącza 3/4".

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja bym dał pompę zaraz za sekcja mechaniczą, a później rozprowadzenie na sekcje chemiczną i biologiczna korpusy w sekcji chemicznej (opisane przez Ciebie jako węgiel lub purigen) dałbym równolegle, a powrót z nich prosto do akwarium, a nie do głównego węzła na biologie w takim układzie moim zdaniem ciężko Ci będzie ustawić odpowiedni przepływ (nie będziesz wiedział ile wody faktycznie  płynie przez główna nitkę ile przez purigen.

Bardzo dużo zaworów na plus przydają się na minus zdecydowanie zwiększają koszt. 

 

Opublikowano

Wg Waszych sugestii poprawiłem schemat.

Czy tak było by optymalnie?

Chciałbym żebyście pamiętali, że ja zastosuje to w akwarium z rybami z Amazonii, które nie lubią jakoś specjalnie silnego nurtu wody.

 

Co sądzicie? jakieś sugestie pomysły? Trochę się obawiam o ścisk i o to, czy się pomieszczę z tym wszystkim w szafce Glossy 150 cm.

schemat_3.JPG

Opublikowano
18 godzin temu, aro600 napisał:

opisane przez Ciebie jako węgiel lub purigen) dałbym równolegle, a powrót z nich prosto do akwarium

Na załączonych zdjęciach pokazałem o co chodziło aro600.

IMG_20201218_163555.jpg

IMG_20201218_163653.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
18 godzin temu, aro600 napisał:

Bardzo dużo zaworów na plus przydają się na minus zdecydowanie zwiększają koszt

Zdecydowany bardzo duży plus. Koszty są żadne w stosunku do całego akwarium.

Opublikowano
7 minut temu, miron.dmt napisał:

Na załączonych zdjęciach pokazałem o co chodziło aro600.

IMG_20201218_163555.jpg

IMG_20201218_163653.jpg

Dokładnie bo w twoim układzie dalej nie wiesz ile wody idzie przez korpusy chemiczne. Wyjście z nich prosto do akwarium, a nie do rury wylotwoej z korpusów biologicznych 

Opublikowano
19 godzin temu, aro600 napisał:

Ja bym dał pompę zaraz za sekcja mechaniczą,

Chyba ostatnio moja uwaga to usytuowanie pompy. Pompy CO, ze względu na budowę są pompami tłoczącymi. Ja mam pompę przed mechanikami co ułatwia ponowne uruchomienie układu po zatrzymaniu pompy ponieważ zawsze będzie zalana wodą. Teorie o uszkodzeniach wirnika przez piach są nieprawdziwe. Na forum znajdziesz wielu zwolenników jak i przeciwników. Decyzja należy do Ciebie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.