Skocz do zawartości

Prewencja przy zarybianiu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akwa dojrzewa około miesiąca, wcześniej jakieś trzy tygodnie woda mieliła się w samym sumpie.

Parametry:

No2 0.025

No3 1

pH 7.6 -7.8

Startowałem na wa, 12 kropli na akwa 450l plus 50l sump, bakterie biodigest, w sumie 4 ampułki, dodatkowo trochę sachem stability bo zostało mi z poprzedniego akwa. O dziwo odkąd zacząłem badać wodę testami (kropelkowe JBL) to No2 najwyżej było na poziomie 0.2, No3 praktycznie cały czas pomiędzy 1 a 5. Niskie No3 może być spowodowane tym, że w akwa jest nurzaniec i dwa anubiaski, ten pierwszy ma spore zapotrzebowanie na No3.

W tym tygodniu chcę wpuścić ryby, narazie dwa gatunki, jakieś 20 sztuk. Zaopatrzyłem się w microbe lift special blend i kilka ampułek probidio. Co jeszcze warto nabyć żeby w razie W mieć pod ręką? Jakiś microbe lift nit out II albo kordon amquel plus?

pH podnosić? Jeśli tak to czym? Najchętniej jakiś gotowy i łatwy w użyciu preparat może też coś z microbe lift.

Jaki preparat do klarowania wody polecacie?

Opublikowano
21 godzin temu, Sarar napisał:

Jaki preparat do klarowania wody polecacie?

Żaden. Im mniej chemii w zbiorniku, tym lepiej. Woda sama powinna się wyklarować przez odpowiednią filtrację.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety po zarybieniu strasznie skoczyło mi NO2 do 0.3. Wpuscilem sporo ryb - 36 sztuk o wielkosci od 5 do 9 cm a do tego na początku chyba trochę za dużo podałem im pokarmu. Akwarium (450l) wydawało się dojrzale, okazało się że jednak nie. 

Aktualnie codziennie leje microbe lift nite out II 60ml, co jakiś czas 60 ml special blend i thera p. Od dwóch dni codziennie dodaje po ampułce biodigest oraz robię podmianki po około 100l. Na rybach te NO2 raczej nie robi wrazenia ale nie chcę testować ich progu odporności. Woda jest krystalicznie czysta, zero jakiejkolwiek mętności.

Co jeszcze można zrobić albo zrobić inaczej żeby uratować obsadę? W szafce mam jeszcze kilka ampułek stop ammo od probidio. Czy bakterie też można przedawkować? Jakie są konsekwencje przedawkowania?

Opublikowano
3 godziny temu, Sarar napisał:

Co jeszcze można zrobić albo zrobić inaczej żeby uratować obsadę? W szafce mam jeszcze kilka ampułek stop ammo od probidio. Czy bakterie też można przedawkować? Jakie są konsekwencje przedawkowania?

Ja bym już nic nie robił, nic nie dodawał tylko ciepliwie czekał, obserwował ryby i sprawdzał parametry, nie napisałeś jakie jest NO3? Po tym można sprawdzić czy akwarium zaczęło w ogóle dojrzewać bo może NO2 Ci skoczyło, a NO3 masz 0 to by oznaczało, że akwarium jest niedojrzałe jeśli wraz z NO2 rośnie NO3 znaczy że akwarium dojrzewa więc idzie w dobra stronę. W stabilnym dojrzałym akwarium NO3 rośnie, a NO2 powinno być niewykrywalne bądź bliskie 0 Przedawkować bakteri raczej nie można, ale jak mówi stare przyslowie,, co za dużo to niezdrowo, . 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Nie jest dobrze, NO2 cały czas utrzymuje się na poziomie 0.2 - 0.3, NO3 też trochę rośnie, jest około 15ppm. Leję masę bakterii: Microbe Lift Special Blend, ML Nite Out II, ML Thera P, Probidio Biodigest i Probidio Stop Ammo a NO2 nie udało się zbić. Do tego co jakiś czas robię  podmianki wody po około 100-150l. Co jeszcze można zrobić żeby nie stracić obsady bo ta jest naprawdę zacna i już nieco wyrośnięta? Od razu dodam, że nie mam gdzie przenieść ryb.

Zrobić dłuższą głodówkę? Chociaż i tak wydaje mi się, że sypię bardzo mało pokarmu bo ten znika po kilkunastu sekundach :) Może uruchomić stałą podmianę wody, jeśli tak to ile procent dziennie podmieniać? A może w ogóle zrezygnować z podmian wody żeby bakterie nie leciały do kanalizacji?

Edytowane przez Sarar
Opublikowano

Też o tym pomyślałem, że tymi podmianami wody możesz pozbywać się bakterii, które dajesz do akwarium.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 godzinę temu, Sarar napisał:

Nie jest dobrze, NO2 cały czas utrzymuje się na poziomie 0.2 - 0.3, NO3 też trochę rośnie, jest około 15ppm. Leję masę bakterii: Microbe Lift Special Blend, ML Nite Out II, ML Thera P, Probidio Biodigest i Probidio Stop Ammo a NO2 nie udało się zbić. Do tego co jakiś czas robię  podmianki wody po około 100-150l. Co jeszcze można zrobić żeby nie stracić obsady bo ta jest naprawdę zacna i już nieco wyrośnięta? Od razu dodam, że nie mam gdzie przenieść ryb.

Zrobić dłuższą głodówkę? Chociaż i tak wydaje mi się, że sypię bardzo mało pokarmu bo ten znika po kilkunastu sekundach :) Może uruchomić stałą podmianę wody, jeśli tak to ile procent dziennie podmieniać? A może w ogóle zrezygnować z podmian wody żeby bakterie nie leciały do kanalizacji?

To ja powiem tak, od razu zaprzestań jakich kol wiek ruchów, przestań panikować i wykonywać nieprzemyślane ruchy...

To tak na początek :) usiądź i poczekaj, sprawdzaj pomiary ale nie ufaj im do końca... Sprawdź na początek czy posiadane przez Ciebie testy są ważne i pokazują prawdę... Wykonaj test na jakiejś próbce z innego akwarium, na czystej wodzie z kranu, bo może i tutaj masz przyczynę...

No a teraz tak...

  • Przestań dodawać chemię do wody, na tą chwilę według mnie powinieneś zrobić podmianę wody ok. 10-20%, na czystą przefiltrowana przez węgiel.
  • Podmiany obecnie nie istnieją dla Ciebie przez miesiąc (oczywiście badając wartości NO2 / NO3 / NH3/4 ) - o ile ich wartości nie poszybują nagle w górę to nie reaguj za szybko. Spokój to teraz najlepszy doradca dla Ciebie. Podmiany jeśli już to tylko uzupełnienie wody odparowanej...
  • Jeżeli wyniki skoczą mocno i nagle w górę to daj znać, zareagujemy od razu na zaistniałą sytuację.
  • Przestań grzebać w akwarium :) to też może powodować wahania wyników i dojrzewania akwarium.
  • Zbadać wartości jakie masz w zbiorniku i zanotować sobie w zeszycie. Najlepiej każdy wynik lub wykonaną rzecz skrzętnie notuj... To dobry punkt do szybkiego sprawdzenia co się dzieje lub gdzie są błędy...
  • Dodać od razu 1-2 ampułki Probidio Biodigest - tego nie przedawkujesz (jako jedyny nie posiada w sobie pożywki dla bakterii) więc nie będzie okłamywał testów i nie wprowadza dodatkowej dawki NO2...
  • Po takim zabiegu obserwuj zachowanie ryb. Obecnie Twoja obsada nadal żyje i mimo wysokiego poziomu NO2 nie wykazuje dziwnych zachowań... (spodziewam się, że test jest lipny. ale mogę się mylić)...
  • Jeśli wszystko będzie ok, to możesz zainwestować w bakterie Probidio Biodigest i dodawać je raz w tygodniu przez miesiąc ( czyli 4-5 ampułek = ok. 25zł).
  • Usuń też jeśli jest film bakteryjny z powierzchni wody.
  • Ustaw filtr aby wzmocnić ruch tafli wody (dostarczysz więcej tlenu rybom i systemowi filtracji jaki posiadasz)
  • Karmienie - tutaj masz do wyboru zrobić obsadzie kilku dniową głodówkę (2-3 dni), nie zaszkodzi a może pomóc lub karmić mniejszymi dawkami ( mniej a częściej ) - choć ja jestem za głodówką... Jeśli głodówka to potem karmisz ryby spokojnie i dawki mniejsze a częściej, nie raz dziennie i dużo...

 

 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 26.10.2020 o 20:34, Sarar napisał:

Akwa dojrzewa około miesiąca, wcześniej jakieś trzy tygodnie woda mieliła się w samym sumpie.

Parametry:

No2 0.025

No3 1

pH 7.6 -7.8

Startowałem na wa, 12 kropli na akwa 450l plus 50l sump, bakterie biodigest, w sumie 4 ampułki, dodatkowo trochę sachem stability bo zostało mi z poprzedniego akwa. O dziwo odkąd zacząłem badać wodę testami (kropelkowe JBL) to No2 najwyżej było na poziomie 0.2, No3 praktycznie cały czas pomiędzy 1 a 5. Niskie No3 może być spowodowane tym, że w akwa jest nurzaniec i dwa anubiaski, ten pierwszy ma spore zapotrzebowanie na No3.

W tym tygodniu chcę wpuścić ryby, narazie dwa gatunki, jakieś 20 sztuk. Zaopatrzyłem się w microbe lift special blend i kilka ampułek probidio. Co jeszcze warto nabyć żeby w razie W mieć pod ręką? Jakiś microbe lift nit out II albo kordon amquel plus?

pH podnosić? Jeśli tak to czym? Najchętniej jakiś gotowy i łatwy w użyciu preparat może też coś z microbe lift.

Jaki preparat do klarowania wody polecacie?

To kolejna reprymenda dla Ciebie...

Po jakim czasie wpuściłeś obsadę od startu zbiornika????
NO3 - nie jest takie straszne, więc tym parametrem się nie przejmuj, nawet jak będzie na poziomie 30, to jest ok... Jak będziesz miał powyżej to wtedy możesz podmieniać wodę i stabilizować jego poziom...

Microbe lift nit out II albo kordon amquel plus???? A na grzyba Ci te środki??? Odstaw na tył szarki i nie ruszaj jak nie potrzeba....

pH - tutaj nic nie ruszaj, ważniejszy jest stały parametr pH a nie bujanie nim poprzez wprowadzanie kolejnej chemii, czy nawet sody oczyszczonej... pH na obecnym poziomie jest ok.

Co do klarowania wody to zapomnij o chemii... Poczekaj aż zbiornik ustabilizuje się w 100%, a woda sama zacznie się klarować i w końcu otrzymasz upragniony efekt lewitacji (czysta klarowna woda)...

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Też mi się wydaje, że coś jest nie tak z tymi testami na NO2. Jak ryby się zachowują? Parametry mogą lekko skoczyć po dużym zarybieniu, ale szybko powinny wrócić do normy. Obserwuj ryby, one pokażą po sobie, jeśli coś jest nie tak. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
5 godzin temu, Morganelo napisał:

To ja powiem tak, od razu zaprzestań jakich kol wiek ruchów, przestań panikować i wykonywać nieprzemyślane ruchy...

To tak na początek :) usiądź i poczekaj, sprawdzaj pomiary ale nie ufaj im do końca... Sprawdź na początek czy posiadane przez Ciebie testy są ważne i pokazują prawdę... Wykonaj test na jakiejś próbce z innego akwarium, na czystej wodzie z kranu, bo może i tutaj masz przyczynę...

No a teraz tak...

  • Przestań dodawać chemię do wody, na tą chwilę według mnie powinieneś zrobić podmianę wody ok. 10-20%, na czystą przefiltrowana przez węgiel.
  • Podmiany obecnie nie istnieją dla Ciebie przez miesiąc (oczywiście badając wartości NO2 / NO3 / NH3/4 ) - o ile ich wartości nie poszybują nagle w górę to nie reaguj za szybko. Spokój to teraz najlepszy doradca dla Ciebie. Podmiany jeśli już to tylko uzupełnienie wody odparowanej...
  • Jeżeli wyniki skoczą mocno i nagle w górę to daj znać, zareagujemy od razu na zaistniałą sytuację.
  • Przestań grzebać w akwarium :) to też może powodować wahania wyników i dojrzewania akwarium.
  • Zbadać wartości jakie masz w zbiorniku i zanotować sobie w zeszycie. Najlepiej każdy wynik lub wykonaną rzecz skrzętnie notuj... To dobry punkt do szybkiego sprawdzenia co się dzieje lub gdzie są błędy...
  • Dodać od razu 1-2 ampułki Probidio Biodigest - tego nie przedawkujesz (jako jedyny nie posiada w sobie pożywki dla bakterii) więc nie będzie okłamywał testów i nie wprowadza dodatkowej dawki NO2...
  • Po takim zabiegu obserwuj zachowanie ryb. Obecnie Twoja obsada nadal żyje i mimo wysokiego poziomu NO2 nie wykazuje dziwnych zachowań... (spodziewam się, że test jest lipny. ale mogę się mylić)...
  • Jeśli wszystko będzie ok, to możesz zainwestować w bakterie Probidio Biodigest i dodawać je raz w tygodniu przez miesiąc ( czyli 4-5 ampułek = ok. 25zł).
  • Usuń też jeśli jest film bakteryjny z powierzchni wody.
  • Ustaw filtr aby wzmocnić ruch tafli wody (dostarczysz więcej tlenu rybom i systemowi filtracji jaki posiadasz)
  • Karmienie - tutaj masz do wyboru zrobić obsadzie kilku dniową głodówkę (2-3 dni), nie zaszkodzi a może pomóc lub karmić mniejszymi dawkami ( mniej a częściej ) - choć ja jestem za głodówką... Jeśli głodówka to potem karmisz ryby spokojnie i dawki mniejsze a częściej, nie raz dziennie i dużo...

 

 

Dzięki za zainteresowanie i konstruktywną krytykę! W tej sytuacji nie pozostaje mi nic innego jak trzymać się już tego tematu i Waszych porad a nie jak do tej pory skakanie po forum i zbieranie informacji z różnych wątków. Wszystkie działanie do tej pory, lanie różnych bakterii wynikały z lektury tego forum.

Na tą chwilę:

  • zrobiłem podmianę 20% wody, standardowo przepuszczona przez filtr narurowy z węglem,
  • dodałem 2 ampułki probidio
  • mam zanotowane wszystkie wyniki testów wykonywanych od ponad miesiąca i wszystko wskazywało na zakończenie cyklu. Zakupię jednak nowe testy ale chyba niemożliwe żeby świeże JBL NO2 i NO3 były walnięte.
  • do akwarium łap nie wsadzam, co najwyżej zdejmuję jakiś liść nużańca z grzebienia
  • filtru bakteryjnego nie mam bo wszystko spływa grzebieniem do sumpa, tafla wody jest bardzo mocno ruszana
  • wydaj mi się, że dużo nie karmię bo czy to płatki czy granulki to karma znika w 15, max 30 sekund i tak 2-3 razy dziennie
  • na rybach te parametry wrażenia nie robią, dzisiaj widziałem jak dwa 6-centymetrowe kulfony próbowały podejść do tarła

I spokojnie czekam co dalej...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Na chwilę obecną wszystkie 3 buccochromisy wyglądają na potencjalne samice i obecnie nic nie wskazuje aby był wśród nich samiec. Świadczy o tym m.in. brak nawet zalążków atrap jajowych, charakterystycznego wydłużania i zaostrzania się płetw, brak zmian w ubarwieniu szczególnie w okolicy pyska, roznica między największym, a najmniejszym to maksymalnie 2cm (na starcie były tej samej wielkości), do tego co równie ważne ich zachowiania nie świadczą o tym, że jest wśród nich potencjalny samiec lub np więcej niż jeden samiec. Widziałem też sporo zdjęć Buccochromisów i przy tej wielkości bardzo często samiec jest  już częściowo wybarwiony + dodatkowo dość wyraźnie odbiega wielkością swoim samicom. Reasumując jeszcze chwilę zaczekam, a później będę rozglądał się za samcem ewentualnie może trafi się ktoś, kto też kupował młode ryby z dobrego źródła i trafiło mi się więcej samców itp. Przy okazji jakby ktoś kto czyta miał na zbyciu samca lub potrzebował jednej samicy (planuje zostawić dwie) to można dać znać na priv. 
    • Ślicznego masz champso 🙂. Bucco ze zdjęcia to raczej samica, mam 4 mlode sztuki samca i trzy samice, różnica w wygladzie (wielkosc i budowa) diametralne. https://youtu.be/LoE0Isqv5Kg?feature=shared
    • Aktualizacja po 12 miesiącach od zalania zbiornika (10 m-cy od wpuszczenia obsady) Dziesięć miesięcy zrobiło swoje i widać po rybach, że trochę podrosły. Najważniejsze, że nadal ,,pływamy" w tym samym składzie i okres dojrzewania zbiornika nie wpłynął na obsadę. Pozostając przy temacie obecnej wielkości moich podopiecznych to wiadomo, że obserwując ryby każdego dnia, realny przyrost w ciągu jednego czy dwóch miesięcy nie jest aż tak zauważalny. Jednak niewątpliwie samiec Nimbochromis Livingstoni rośnie jak na drożdżach (w jego przypadku raczej bardziej na stynkach i krewetkach). W ostatnich miesiącach mocno wystrzeliły też moje 3 Buccochromisy. U pozostałych ryb biorąc pod uwagę wielkość początkową trzeba przyznać, że z perspektywy 8 miesięcy widać, że to już większe sztuki, ale nie ma aż tak spektakularnych przerostów jak np u amerykańskich pielegnic, które trzymałem u siebie lata temu. Dodam tylko, że w przypadku gatunków (Nimbo, Champso, Dimidio, Fosso) gdzie bazowo miałem określoną płeć nie było żadnych niespodzianek. Jeśli chodzi o pozostałe dwa gatunki, to na chwilę obecną u Tyrano chyba potwierdza się, iż będzie to samiec, zaś u Buccochromisów określenie płci (bez zaglądania pod ogonek) nadal nie jest możliwe. Pomijając fakt, iż w ostatnich miesiącach cała trójka wyraźnie złapała centymetrów, to jeden z osobników wystrzelił trochę bardziej i w nim upatruje samca, choć  może to być bardzo złudne i nie jest to poparte zmianami w ubarwieniu lub zachowaniami wskazującymi, że może być to młody samiec. Po cichu mam nadzieję, że wśród 3 osobników trafi się chociaż jeden samiec i samica, bo wtedy odbyłoby się bez ingegrencji w obsadę (no chyba, że byłoby 2+1 to pozbędę się jednego samca). Na chwilę obecną trochę wróżenie z fusów więc zbytnio się tym nie przejmuje, niech rosną, czas pokaże co dalej, a myślę, że te najbliższe miesiące ostatecznie potwierdzą czy samotny Tyrannochromis to samiec i czy u Bucco jest jakiś samiec (oby nie trzy). W tym wszystkim bardzo ważne jest to że mimo upływu czasu mogę przyznać, ze agresja między rybami jest co najwyżej ma minimalnym poziomie. W akwarium panuje ład i harmonia, do tej pory nie było sytuacji kiedy, któraś z ryb miałaby wyraźniejsze obrażenia walk/przepychanek (mam tu na myśli mocno postrzępione płetwy, ubytki w łuskach lub nawet zachowania sugerujące totalne zdominowanie). Jedynie na linii Champso-Nimbo od czasu do czasu trochę zaiskrzy. Raczej zdarza się to jednak tylko w okresie tarła Chmpsochromisa. Chłopaki najwyraźniej nadal widzą w sobie jedynych konkurentów do bycia ,,władcą zbiornika" i dlatego od czasu do czasu, Champso zaczepi samca Nimbochromisa (który jest drugą siłą w hierarchii mojej zbieraniny drapieznikow). Choć nie jest to wojna na całego i nie porównywalnym tego do licznych spin obserwowanych u mbuny. W okresach kiedy ww. dwa gatunki nie mają tarła samce starają się nie wchodzić sobie często w drogę. Pozycja Nimbo nie jest jednak na tyle silna aby mocniej odgryzać się Champsochormisowi (nawet w okresie swojego tarła). W tym czasie nimbochromis czuje się dużo pewniej ale nie na tyle aby powodować starcia z troche większym (albo raczej jedynie dłuższym) Champso. Jak jestem przy masie Nimbochromisa to muszę podkreślić, iż jest to mój największy łasuch i przypomina mi nabitego gościa z siłowni. Absolutnie nie przekarmiam swoich podopiecznych ale Nimbo to faktycznie kawał prosiaka, mimo, iż widząc spadającą (pokrojoną) stynkę tafla, aż się gotuje, wszyscy rzucają się aby wyrwać jak najwięcej łakomych kasków ale to Nimbo praktycznie zawsze wciąga najwięcej. Przy korycie jest bezwzględny i nawet Champso nie ma do niego podjazdu. Myślę, że to wszystko z czasem lekko się wyrówna bo na chwilę obecną Nimbo względem większości obsady nadrabia gabarytami (a tym samym również pojemnością pyska i brzucha), poza tym stynka i krewetki są na chwilę obecną z reguły krojone na trochę mniejsze kawałki, tak aby nie narobić problemu mniejszym mieszkańcom - szczególnie samicom Nimbo oraz Dimidio, których pojemność pyska znacznie odbiega od moich największych predatorów. Jeśli nie podzielę stynki to zdarza się że najmniejsze osobniki złapią stosunkowo dużą rybę i kończy się to pływaniem przez kilka h z wystającą z pyska stynką. Na obecną chwilę bardzo często do tarła podchodzą Nimbochromisy i Champsochromisy. Trochę rzadziej za miłosne igraszki zabierają się Dimidochormisy i Fossorochormisy. Oczywiście z uwagi na ograniczoną ilości kryjówek wyjątkowo rzadko udaje się spotkać ,,coś małego". Realnie patrząc to w całym akwarium jakiś pojedynczy maluch moze do pewnych gabarytów wytrwać jedynie gdzieś w blokach tła strukturalnego, a w sumie to mam jedno może dwa takie miejsca. Do tej pory miałem jednego ,,zawodnika", który wytrwał dłużej i regularnie widziałem jak się chowa w swojej kryjówce, miał już z 1,5-2cm, ale w pewnym momencie i jego przestałem widywać. Wiadomo, że to nic odkrywczego ale np. przy mbunie 1,5-3cm maluch przy dobrej znajomości zakamarków zbiornika i przy większym zagruzowaniu jest już niemal bezpieczny, to tutaj przy rosnącej obsadzie nie ma najmniejszych szans bo nawet jakby malych uchował się do tych 3 czy 4cm to w pewnym momencie będzie musiał wypłynąć na ,,pełne wody" a wielkie pyski będą wtedy tylko czekać na dodatkowy posiłek. Należy nadmienić, iz na obecną chwilę nie mogę narzekać na jakieś niebezpieczne obrazki w trakcie tarła. Jedynie samiec Champsochromis chwilowo zmniejsza przestrzeń życiową pozostałych mieszkańców, jednak nie są stłamszeni jak sardynki tylko mają dla siebie dobrze ponad połowę akwarium (akurat właśnie dziś jest ten dzień). Jako miejsce do tarła wybrał sobie pustą przestrzeń po lewej stronie akwarium, pod samą taflą (pod warunkiem, że to nie samiec Nimbo) oraz z tyłu za dwoma większymi modułami, na środku ryby mogą swobodnie plywac (przydaje się tu 80cm głębi). Na szczęście takie sytuacje nie wiążą się z przesadna agresja i inne gatunki schodzą z drogi nabuzowanemu samcowi Champso więc nie spotkałem się z jakimiś niebezpiecznymi sytuacjami. Pozostałe gatunki podchodzą do tarła to tu to tam i nie wiąże się to z przejmowaniem jakieś większej części akwarium. Ponad 2,5 m i 80cm głębi/szerokości przy niezbyt licznej obsadzie na chwilę obecną pozwala na jednoczesne tarło dwóch gatunków, które nie odbija się na jakości życia innych  mieszkańców. Wiem, że ryby są jeszcze młode i możliwe, że z czasem będzie trudniej o taki ład i harmonie, ale na tą chwilę jestem optymistą (tym bardziej, że 4 z 5 gatunków, ktore będą podchodzić do tarła to już całkiem spore osobniki i na tą chwilę wszystko dobrze się kręci) i mam nadzieję, że przy takiej obsadzie te 1400l im wystarczy. Z takich końcowych refleksji dodam tylko, że jak na tą chwilę jestem zadowolony, że zdecydowałem się na stosunkowo małą ilość ryb (5 gatunków z 1/2 samicami + pojedynczy Tyranochromis). 14 drapieżników zadowalająco wypełnia ten baniak, a jednocześnie nadal mam wrażenie, że ryby mają wystarczająco miejsca dla siebie.  
    • Przypadkiem trafiłem na Twoje pytanie, więc pewnie już jest nieaktualne, ale dla porządku odpowiadam. To prawdopodobnie krasnorosty. Zmora w akwariach roślinnych, w Malawi nawet mogłyby nieźle wyglądać. Nie jestem jednak pewien, czy ryby to jedzą, bo jak nie to pewnie zarosną wszystko. Na wszelki wypadek staram się więc, żeby się u mnie nie pojawiły, bo trudno z nimi walczyć.
    • Ja zaproponuję metriaclima estherae red blue, niebieskie samce i pomarańczowe samiczki.  
    • Witaj. Pewnie część odpowiedzi będzie już nieaktualna, ale odpowiem. 1) w takiej sytuacji możesz od razu wpuszczać ryby. Tak na marginesie, nawet gdyby to było zupełnie świeże akwarium, to przy planach jednogatunkowego akwarium mógłbyś spokojnie wpuścić do tego litrażu te kilkanaście sztuk maluchów. Nie byłoby z tym żadnego problemu. 2) testy kropelkowe JBL są chyba najbardziej miarodajne. 3) nochal w takim litrażu mógłby być ok, gdyby nie długość tego akwarium. Tu mam wątpliwości. To mbuna zaliczana do tych większych, a do tego lubiąca sobie popływać. Potrzebuje przestrzeni. Nie jest ścisłym terytorialistą, przywiązanym do jakiejś groty. Nie chcesz saulosi, więc może Pseudotropheus interruptus lub Pseudotropheus sp. "membe deep" lub Pseudotropheus johani. Myślę, że mógłbyś dać do tego akwarium  dwa gatunki. Np. któryś z wymienionych i Labidochromis chisumulae lub Labidochromis sp."perlmut" lub Iodotropheus sprengerae.  Aranżacja super.  
    • Te brązowe to okrzemki. Te zielone to zielenice, które zaczynają przykrywać okrzemki. Okrzemki w końcu przestaną być widoczne,co nie znaczy, że ich nie będzie. Zaczną po prostu dominować inne glony. 
    • Sprzedam w bardzo dobrym stanie dwa filtry AQUAEL ULTRAMAX 1500 wraz z pudełkami i akcesoriami.  Cena za oba to 500 zł. Przesyłka w cenie. Oferta tylko tutaj i tylko dla osób z forum.   🍻  
    • @Duckdub coś nie działa  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.