Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

yaro:


Też o tym myślałem.. i wyszedłem z założenia, że fajne jak pompa będzie pompować wodę do kibla.. nie będe musiał jej wyłączać a nawet na czas spuszczania wody biolog bedzie działać (zdławie tylko przepływ)....


Możesz to skomentować? W końcu Ty to masz już zmontowane ;]

Opublikowano

Jeżeli akwarium jest powyżej kibelka (u mnie tak jest) to pompa nie musi tej wody pompować, zleci sama. Jednak prawdę mówiąc pomysł masz dobry i dzięki pompie ta woda będzie szybciej zlatywała do tego kibelka. Generalnie super.

Opublikowano

A powiedz mi czy masz jakiś patent na wymiane wkładów by nie narozlewać? Dzisiaj specjalnie w pracy wymieniłem 2 wkłady od zmywarki... Generalnie nie ma opcji by nie narozlewać.. a co dopiero będąc schylonym pod szafką..


Teraz tylko muszę Makoka wyciągnąć na zakupy... I jakoś fizycznie to do kupy poskładać...

Opublikowano

generalnie wsio ok = tylko biologa musisz trzymć zdala od świerzej wody wlewanej, bo chloramina zabija bakterie... poza tym ok...


co do narozlewania to każdy zespół filtrów dajesz wyżej niż układ z zxaworami o minimum jedno kolanko i minimalizujesz rozlania... pokażę ci bo nie chcę mi się pisać...


jak mi dziecko wyzdrowieje to mogę iść :wink:

Opublikowano

No to ja proponuje taki układ:


filtracja.JPG


Przy czyszczeniu filtrów, zakręcamy zawory na strony wlotu i powrotu. Podstawiamy pod spust wiadro, i odkręcamy zawór spustowy. Następnie odkręcamy odpowietrzenie. Co ma wylecieć wylatuje. Odkręcamy pojemniki z wkładami czyścimy wymieniamy i td. Na końcu zakręcamy spust, i odkręcamy wlot. Pojemniki grawitacyjnie napełniaj sie wodą. Kiedy sie wypełnia zakręcamy odpowietrzenie. Pompę dałem trochę niżej, choć w zasadzie przy takim systemie odpowietrzania mogła by być na poziomie wylotu z ostatniego pojemnika.


Można to rozwiązanie tez zastosować do spuszczania wody z akwarium. Wystarczy do spustu podłączyć waż, drugi koniec wsadzić do kibla, zakręcić powrót do akwarium, odkręcić spust, i pompa będzie nam tłoczyła wodę do kibelka, co w porównaniu z grawitacja zajmie chwilkę.


Co powiecie na takie rozwiązanie?? Wymaga 2 trójników i 2 zaworów dodatkowo, ale ile daje możliwości :)


Kot.

Opublikowano

w szawce podkładam pod filtr takie plastykowe pojemniki dożywności i nic nie rozlewam. Podoba mi się również pomysł kota natomiast zastanawiam sie jak z oporem stawianym przez trzy filtry, niestety obawiam sie ze moze już być znaczny i po potrójnej filtracji woda nie będzie wpadać do pompy z należytym przepływem, ale nie wykluczam ze może zadziałać i można spróbować przez tydzień w ten sposób.

Opublikowano

starykot: Twój układ jest dużo prostszy (przez to lepszy) ale chce zastosować pompę od CO a ona sama nie zaciąga wody... 3 filtry na wejściu może być za duży opór.

Ale odpowietrzenie u siebie też zastosuje...



makok: w obecnej wersji woda z kranu idzie przez 2 filtry i do baniaka. Stosując ten zawór przy biologach odcinam je na czas wlewania świeżej wody. Jedyny mój problem przy takim ustawieniu to to, że na czas dolewania wody biolog stoi.



Znacie jakąś firmę co wysyła spienione pcv czarne? U mnie w okolicy nie ma szans. Castoramy już przerabiałem.. nie mają...

Opublikowano
Stosując ten zawór przy biologach odcinam je na czas wlewania świeżej wody. Jedyny mój problem przy takim ustawieniu to to, że na czas dolewania wody biolog stoi.


Jeżeli biolog stanie na 30 minut to za chiny ludowe nic mu się nie stanie, więc tym problemem nie ma co się martwić.

Opublikowano

Mój układ po pierwsze powoduje że w pompie zawsze jest woda, a po drugie, zasysając odpowietrznikiem i pozostawiając go otwartego, można by grawitacyjnie zalać pojemniki i pompe, a dopiero potem uruchomić filtracje. Zauwaz że na moim rysunkuu jest własnie pompa CO. Co do oporów .. to myślisz że kilkadziesiąt metrów rury, kaloryfery z glowicami termostatycznymi i kryzami, 2 a czasem 3 pietra w domu .... że to daje mniejszy opór niż 3 wklady filtracyjne? Nie sadzę, a to czy one beda przed czy za pompa, z punktu widzenia fizyki i oporów jest bez znaczenia, za to dla czystosci pompy, a tym samym jej zywotności ma znaczenie dość istotne.


Niemniej układ z mojego rysunku jest czysto teoretyczny. Musial bym zrobić kilka prób przed sklejeniem czegoś takiego, ale na pewno któregos dnia coś takiego zrobie.


Kot.

Opublikowano
Nie sadzę, a to czy one beda przed czy za pompa, z punktu widzenia fizyki i oporów jest bez znaczenia.


Kot.



Totalnie się nie zgodzę.

Dlaczego jest bez znaczenia ?

Pompa CO przepompowywuje wodę tą która do niej wpada, jeżeli wsadzimy 3 filtry przed pompą właśnie z punktu fizyki i oporów to przepływ tej wody która wpada do pompy jest mniejsza niż gdyby filtr był jeden lub wogóle, natomiast nie jest problemem przepływ przez filtr nowy i czysty, problem zaczyna się gdy ten filtr sie troszkę przybrudzi, przepływ spada znacznie i to ze względu właśnie na opór.

Co do jednego jestem pewny bez sprawdzania empirycznie, Twój układ nie sprawdził by się gdyby układ filtrów taki by pozostał.

Pompa tak jak piszesz wypycha wodę nawet i 6 m w górę wiec przepcha i przez filtry ale aby przepchać musi tą wodę dostać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.