Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć 3 dni temu zalałem akwarium 1000 litrów.

Dodałem 2 ampułki bakteri Prodibio BioDigest oraz 300ml Sera bio nitrivec. Dodałem na drugi dzień Sachem Cichild Sat.

PH na początku wzrosło do 8.4 obecnie spada i jest na poziomie 8.2. Reszte testów będę robił jutro bo kurier nie dowiózł na czas.

Posiadam filtr fluval FX6 4.5kg ceramiki plus gąbki oraz filtr fluval 405 1.5kg ceramiki plus gąbki. Falownik Jebao SOW -15. Do akwarium wsadziłem narazie mały filtr mechaniczny o wydajności 750l/h i w nim jest wata. (wiem że ten filtr jest za mały) ale taki dostałem z akwarium. W akwarium jest 120kg kwarcu i 200kg skał serpentynit.

Pytanie do was.. Czy zmienić coś w tych filtrach kubełkowych? Wydaje mi się że Fx6 wystarczy jako biologiczny, może w tym filtrze Fluval 405 coś zamiast ceramiki dodać? W akwarium widać bakterie na tafli wody a woda jest dalej lekko mleczna. Co zrobić żeby była krystaliczna? Czekać aż się wyklaruje czy coś robię nie tak.  Falownik mocno załamuje taflę wody żeby ją napowietrzyć plus są 2 napowietrzacze jak na zdjęciu poniżej.W akwarium pływają po 2 dniach 6 sztuk glonjadów i jeden sumik. (musiałem je wpuścić bo żyły w wiaderku od 2 tygodni ). Kupić większy filtr mechaniczny do akwarium Aquaell 2000l/h czy lepiej ten mniejszy filtr kubełkowy Fluval 405 przerobić na mechanika? Lepiej wyglądało by bez filta w środku a z drugiej strony łatwiej i wygodniej go obsługiwać i wymieniać watę na węgiel lub coś innego.

IMG_20200728_204608.thumb.jpg.279c3b8d5b72ef7554e522baf04c7697.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez YakuzzaPL
Opublikowano
19 minut temu, YakuzzaPL napisał:

W akwarium widać bakterie na tafli wody a woda jest dalej lekko mleczna. Co zrobić żeby była krystaliczna?

Uzbroić się w cierpliwość. Dopiero ustabilizowana i sprawnie działająca biologia wykrystalizuje Ci wodę.

Taka ilość ceramiki jaką masz w tym mniejszym Fluvalu w zupełności wystarczy, ewentualnie dosyp jeszcze 1 litr i niech ten filtr robi za biologa. Natomiast FX6 niech kręci mechaniką. Zostaw w nim tylko gąbki i na wlot załóż prefiltr z korpusu narurowego według pomysłu Sławka

Nie będziesz musiał co chwilę otwierać FX-a wystarczy, że co tydzień lub dwa wymienisz wkład w korpusie. W takim układzie FX nie będzie stłumiony ceramiką, a namnożone bakterie w gąbkach, przy okazji oczyszczą wodę biologicznie. Wewnętrznego mechanika wyjmij, nie jest Ci potrzebny i dodatkowo brzydko wygląda. Cyrkulator zostaw tam gdzie jest, tylko przesuń go na środek bocznej szyby i skieruj tak żeby dmuchał w kierunku środka przedniej szyby i lekko do góry poruszając jednocześnie taflą. Wylot z Fluvala 405 masz chyba po przeciwnej stronie? Niech tak zostanie, skieruj go wzdłuż tylnej szyby, płytko pod powierzchnią wody tak żeby też trochę poruszał taflą. Takie ustawienie powinno wyeliminować "kożuch" bakteryjny.

Opublikowano (edytowane)

Przeczytałem artykuł o prefiltrze. Będzie problem żeby go zmieścić w szafce. To z FX6 mam wyjąć ceramikę i zostawić tyko gąbki oryginalne? Czy zamiast ceramiki dokupić dodatkowe gąbki i je tam umieścić? Wolał bym żeby FX 6 robił za biologa żeby była nadfiltacja. Będzie około 40-50 ryb w zbiorniku. Chyba że w tym mniejszym kubełku wsadzę watę do 4 koszy albo jakąś drobną gombkę. Czy źle kombinuje?. Wolał bym częściej ten mały filtr wyciągać niż targać tego kloca FX6. Falownik jest na środku szyby i jest  skierowany na tylną szybę. Sugerowałem się tym filmikiem.

 

 

 

Edytowane przez YakuzzaPL
Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, YakuzzaPL napisał:

Wolał bym żeby FX 6 robił za biologa żeby była nadfiltacja

Pojęcie nadfiltracja odnosi się do filtracji mechanicznej, na biologie nie potrzeba dużego przepływu, a nawet im mniejszy tym lepiej działa.

Zamiast ceramiki możesz wsypać do koszy pociętą w kostkę gąbkę 20ppi, ale i bez tego da radę.

20 minut temu, YakuzzaPL napisał:

Wolał bym częściej ten mały filtr wyciągać niż targać tego kloca FX6

Właśnie dlatego zaproponowałem korpus jako prefiltr, wtedy nie będziesz musiał otwierać FX-a ani targać go do łazienki. Korpus nie musi być w tej samej szafce co FX.

Fluval 405 jest za słaby na filtr mechaniczny do Twojego baniaka.

Edytowane przez Bartek_De
  • Lubię to 1
Opublikowano
23 minuty temu, YakuzzaPL napisał:

Sugerowałem się tym filmikiem.

Każde akwarium jest inne i nie ma co się sugerować czyimiś filmami. U Staszka woda musi wracać przodem, bo jak pewnie zauważyłeś u niego rury zasysowe są ukryte za jakimś modułem albo czymś w tym stylu i nie ma możliwości żeby woda wracająca tyłem trafiła bezpośrednio do zasysów.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, YakuzzaPL napisał:

Teraz rozumiem. A tą gombkę się tylko płuka czy się też wymienia? I co jaki czas 1-2 tyg.?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Jeśli zrobisz sobie wkład z gąbki to wystarczy ją tylko opłukać, sznurki się wyrzuca i zastępuje nowymi. Podobnie owata, odwijasz brudną, nawijasz nową i montujesz w korpusie.

Odnośnie cyrkulacji, Możesz zostawić tak jak masz czyli falownik skierowany na tył, tylko wtedy wylot z Fluvala 405 daj po skosie na przednią szybę i będzie ok.

Edytowane przez Bartek_De
Opublikowano

A jeszcze jedno pytanie. Wysokość gąbki 1cm czy 5cm lepszy czy to bez różnicy. Sorry za głupie pytania ale wolę dopytać żeby nie tracić nie potrzebnie pieniędzy.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 minuty temu, YakuzzaPL napisał:

Ok dzięki. To kupie ta gąbkę na allegro i zamontuje do 3 koszy.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Pociętą w kostkę gąbkę w koszach zostawiasz i nic z nią nie robisz. Ja pisałem o wkładzie z gąbki do korpusu, ten wkład wystarczy opłukać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A ja chciałbym natomiast zwrócić uwagę na filtrację - czy jest ona dobra i wydajna to sprawdzi się dopiero w praniu 🙂  Po pierwsze filtr UV na starcie nie jest zalecany - niepotrzebnie wydłuży czas dojrzewania zbiornika. Po drugie podwodna deszczownica (tak jak każda inna) tylko spowalnia przepływ wody z filtra, tak samo jak każde kolanko - zdejmij deszczownie, kolanko z wylotu filtra wewnętrznego wtedy uzyskasz dużo lepszą cyrkulację. A jeżeli już o cyrkulacji mowa to zmorą białego piasku będą widoczne odchody, które albo będą zalegać (przy niewłaściwej cyrkulacji), albo będą widoczne w czasie ich przemieszczania się wraz z nurtem wody. Z kolie białe kamienie szybko obrosną glonami (zielonymi albo jak to zwykle zaraz po starcie brązowymi) - ryby to lubią, ale będzie wyglądało to słabo na białym tle - takie uroki Malawi 🙂 
    • @Tomash Wpisz w SZUKAJ słowo ŚMIERDZĄCA , zaznacz WSZĘDZIE . Z najdziesz parę tematów z podobnym problemem. Może tam znajdziesz podpowiedz.  Masz link do strony na wszelki wypadek:  https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=śmierdząca&quick=1  
    • Hej. Dobrze, że wrzuciłeś zdjęcie bo podpowiem Ci w innej kwestii niż pytasz. Nie o parametrach ale też o komforcie dla ryb. Śnieżno biały piasek plus białe kamienie to nie najlepszy pomysł. Każdemu podoba się coś innego, wiadomo gusta są różne ale niestety rybą to się na pewno nie spodoba. Takie kolory będą odbijały mocno światło co wywoła stres u ryb. Nie będą się wybarwiać i na pewno nie będą się czuły dobrze w takiej aranżacji. Kolejna  ważną kwestią jest ułożenie skał. Masz ich za mało i są ułożone zbyt płasko Ryby z grupy mbuna żyją pośród skał, w grotach i na dużych powierzchniach skalnych. Pooglądaj naszą galerię, może będzie dla Ciebie inspiracją do stworzenia czegoś co będzie dla Ciebie ładne a dla ryb funkcjonalne i chociaż trochę będzie przypominać naturę w której żyją. Trzymam kciuki👍
    • Dzięki za odpowiedź, wstawiam zdjęcie dla lepszego oglądu sytuacji.   Jeżeli chodzi o parametry to NO2  i NO3 niewykrywalne w testach, GH*d około 14, KH*d około 10, ph bliżej 7,6 niż 7,8 i CL2 zero.   Jeżeli chodzi o dojrzewanie to cykl biologiczny raczej się zaczął, bo to o czym nie wspomniałem to na początku wrzuciłem dwa sumiki tymczasowo aby produkowały minimalne odchody i też były bakterie w płynie na początku. BTW sumiki się mają dobrze, ale wiadomo suma nic nie zajedzie i nie jest miarodajny.   Kamieni nie chciałbym usuwać raz, że mi się podobają, dwa że dojechałem do końca budżetu. Więc jeżeli nie będę pewien, że są toksyczne to wolałbym ich nie usuwać.   W sobotę jestem umówiony z hodowcą na odbiór gromadki saulosi. Jak oceniacie ryzyko, jeżeli mierzalne parametry wody są ok, węgiel aktywny zainstalowany w filtrze wewnętrznym działa i sumy wyglądają normalnie? Z góry dzięki za pomoc!        
    • Wieczorową porą: Od zalania zbiornika minęło niecałe 2 m-ce. Ryby pływają już miesiąc, nawet nie wiem kiedy to minęło...😉 Podopieczni rosną w oczach. Są żarłoczni jak piranie. Mam wrażenie, że zjadły by ile bym im nie dał... Ładnie się wybarwiają, pojawiają się już dominujące samce które zaczynają się stroszyć między sobą i samicami. Na chwilę obecną wszystko hula bez problemu🙂 jak widać na zdjęciach udało się wychodować zielony dywan z którego ryby są zachwycone🙂 mam nadzieję, że pokryje większą powierzchnię modułów, wtedy efekt będzie super. Oczywiście nie wszystko zawsze musi być kolorowo... Po zarybieniu i nauce karmienia, różnych próbach, lepszych i gorszych zdarzało się, że część karmy spływała do komina. Kilka razy i w różnych ilościach😕. Skutkiem czego niestety pojawiło się zachwianie parametrów. Testy Kropelkowe JBL. (wzrost NO2 do wartość ok. 0,3). Na szczęście sprawdzałem wyniki codziennie i szybko zareagowałem podkręceniem stałej podmiany wody. Potem wlałem bakterie Prodibio. Zwiększenie podmiany wody niestety spowodowało spadek temp. w zbiorniku do niecałych 20°C. Zasilanie mam bezpośrednio z sieci i w zimie ma ok 8°C. Nie chcąc już obniżać temperatury wody w akwarium, przy stanie N02 na poziomie 0,2 zastosowałem trzymane w pogotowiu Sachem Prime. N02 wróciło do niewykrywalnego poziomu (<0,01) Także, było stresu przez dwa dni ale udało się obyć bez żadnych strat w rybach.  Jeszcze jedną, rzeczą z którą się borykam to ocieranie się ryb. Po przeczytaniu kilku wątków i zastosowaniu chyba już wszystkiego.  Zmiana pokarmu, mocne ograniczenie karmienia, w końcu głodówka, zastosowanie soli akwarystycznej, miałem też preparat Preis Carely Coly-podejrzewajać pasożyty. Nic nie pomogło i ocierały się wszystkie gatunki. Co dziwne nie było to od razu po wpuszczeniu do zbiornika (do nowych parametrów wody) lecz po jakimś czasie. Już teraz nie pamiętam ale pewnie zbiegło się to z wahaniem N02, obniżeniem temp i prawdopodobnie mogło to wywołać u nich stres i rozwój pasożytów. Nie chciałem od razu wlewać lekarstw, więc próbowałem wszystkie lżejszego co tylko wyczytałem w innych wątkach. Jednak pomimo poprawnych odchodów ryb, idąc w stronę pasożytów kończę leczenie Capisolem/Protosolem podawanym w karmie naprzemiennie rano/wieczór. Z tego co obserwuje to pomogło. Odbieranie występuje już rzadziej i nie z taką "natarczywość" jak wcześniej.  Oprócz w/w problemów wszystko śmiga, żyje, rośnie i ma się dobrze. Gratuluję dotarcia do końca lektury😉
    • Cześć kupiłem rybki pod tą nazwą z hodowli od Pana z czech jest ktoś mi wstanie powiedzieć czy jest to rzeczywiście ten gatunek ? Wiem że zdjęcie nie jest najlepsze spróbuję wieczorem przy innym świetle zrobić lepsze. Kupiłem 15 maluchów z myślą o redukcji ale teraz się zastanawiam czy to w ogóle będzie to 😅
    • Czyli jeszcze start biologiczny mógł się nie zacząć. Co to znaczy w normie? Podaj konkretne wyniki bo samo pH akurat jest OK.  Błąd. W trakcie dojrzewania wody w akwarium nie rób podmian. Może faktycznie te kamienie są przyczyną nieprzyjemnego zapachu. Kamienie gipsowe faktycznie podnoszą pH  wody. Sprawdź pH wody w kranie.  Trudno mi to ocenić .  Może jednak warto dać inne kamienie  ? Choćby serpentynit ? Lub otoczaki?
    • Witam! Jestem w trakcie zakładania nowego malawi 100x40x40. Będzie tam dziesięć saulosi. Akwarium zalałem 2 tygodnie temu, wrzuciłem bakterie, mam dobrą filtrację (1400l/h kubełek z lampą UV, filtr kaskadowy jako mechaniczny + filtr wewnętrzny z węglem jako biolog). Chciałem za tydzień jechać po rybki, ale woda mimo, że kryształ to ma dosyć nieprzyjemny zapach. Podstawowe parametry NO2, NO3 w normie, pH 7,8. Zacząłem mieć podejrzenia co do kamieni czy to nie są one przypadkiem źródłem zapachu. Kamloty przywiozłem kiedyś z plaży z Chorwacji, są prawie białe. Może to głupie pytanie, ale czy kamienie mogą być źródłm zanieczyszczeń i czy mogą być groźne dla rybek? Zapach trochę przypomina gips. Kamienie przed włożeniem do baniaka wymyłem i odmoczyłem 24h. Wodę zmieniłem dwa razy po 30%. Proszę o radę bo nie chciał być wrzucić rybek w jakieś g...   Z góry dzięki za pomoc!!!
    • Dokładnie chodzi mi o ten  https://www.akwarystyczny24.pl/produkt/tlo-slim-line-50a-river-l-50-x-h-45-cm  Ale znalazłem mniej więcej bo w szarościach podobny tylko że w całości 200x50 to może w tym kierunku pójde , zobaczymy 👍💪
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.