Skocz do zawartości

Skok pH po myciu filtra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, wczoraj wyczysciłem kubeł, a dokładniej wyplukałem gąbkę i watę w eheim2275 które służą jako prefiltr. Na wacie był dobry bałagan. Dzisiaj zrobiłem testy wody, aby się upewnić, że wszystko jest stabilnie. Zdziwiło mnie, że pH z 7,6 skoczyło na 7,8. Na początku miałem 7,8 ale po podmianach zawsze mam skok w dół, bo w kranie mam równe 7. I tak aż do mycia filtra mialem stabilne 7,6. To jest normalne, że po wyczyszczeniu filtra skoczyło pH? Czyżby zalegające kupy tak skutecznie obniżały pH? Testy wykonuję elektronicznym testerem dobrej jakości. 

Opublikowano
55 minut temu, bojack napisał:

Hej, wczoraj wyczysciłem kubeł, a dokładniej wyplukałem gąbkę i watę w eheim2275 które służą jako prefiltr. Na wacie był dobry bałagan. Dzisiaj zrobiłem testy wody, aby się upewnić, że wszystko jest stabilnie. Zdziwiło mnie, że pH z 7,6 skoczyło na 7,8. Na początku miałem 7,8 ale po podmianach zawsze mam skok w dół, bo w kranie mam równe 7. I tak aż do mycia filtra mialem stabilne 7,6. To jest normalne, że po wyczyszczeniu filtra skoczyło pH? Czyżby zalegające kupy tak skutecznie obniżały pH? Testy wykonuję elektronicznym testerem dobrej jakości. 

Ja bym się tym nie przejmował wcale PH ,ja u siebie mam też koło 7 PH.

Daj trochę czasu może się unormuję PH.

  • Lubię to 1
Opublikowano
31 minut temu, TOMEKSIEDLCE napisał:

Ja bym się tym nie przejmował wcale PH ,ja u siebie mam też koło 7 PH.

Daj trochę czasu może się unormuję PH.

Nie to, żebym się przejmował, ale zaciekawiło mnie to zjawisko. Chciałem potwierdzić, że ten skok ma związek z czyszczeniem, ale nic więcej wczoraj robiłem, a nawet dolalem 10l wody z ph7, bo upuscilem do płukania wkładów.

Opublikowano

Przyczyną mogło być to , że woda została bardziej dotleniona . Tak mały skok ( 0.2) by to sugerował. Przyczyną własnie mogło być oczyszczenie kubła. Zauważ ,że jak startujesz akwa to na początku masz  pH  ( przykładowo) na poziomie 7.4 a po  jakimś czasie "samoczynnie" wzrasta. Ale to "samoczynnie" to właśnie wynik dotlenienia wody w zbiorniku.  W tym przypadku być może wyczyszczenie kubła miało wpływ na lepsze dotlenienie wody. A KH mierzyłeś? Zresztą to i tak bez znaczenia bo poszło w dobrą stronę .

  • Lubię to 2
Opublikowano
9 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Przyczyną mogło być to , że woda została bardziej dotleniona . Tak mały skok ( 0.2) by to sugerował. Przyczyną własnie mogło być oczyszczenie kubła. Zauważ ,że jak startujesz akwa to na początku masz  pH  ( przykładowo) na poziomie 7.4 a po  jakimś czasie "samoczynnie" wzrasta. Ale to "samoczynnie" to właśnie wynik dotlenienia wody w zbiorniku.  W tym przypadku być może wyczyszczenie kubła miało wpływ na lepsze dotlenienie wody. A KH mierzyłeś? Zresztą to i tak bez znaczenia bo poszło w dobrą stronę .

To bardzo możliwe. Po pierwsze filtr wyrzucił z siebie dużo powietrza, po drugie przy dolewaniu wzburzylem mocno tafle wody. Może warto pomyśleć o lepszym napowietrzeniu skoro tak się stało?

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, bojack napisał:

Może warto pomyśleć o lepszym napowietrzeniu skoro tak się stało?

Musisz to sobie sam przeanalizować czy masz odpowiednie napowietrzenie. Ja stosuję tylko intensywne łamanie lustra wody i uważam , że jest to najlepszy i bardzo efektywny sposób. Jeżeli zmienisz teraz ustawienia wylotu filtra to efektem może być też zmiana cyrkulacji i musisz to wziąć pod uwagę. Ale warto się pobawić. 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

@AndrzejGłuszycato natlenienie, to chyba strzał w 10. Dzisiaj wykonałem test pH i jak dzień po czyszczeniu było 7,8 tak dzisiaj jest 7,5. Nie mam w akwa nic co mogłoby tak zbić ten parameter, a kH mam ok. 8 więc powinno być stabilnie. Niby dyfuzor powietrza i filtr wewnętrzny porusza lustrem, ale to widocznie zbyt mało. Filtr biologiczny, którego wylot zgarnia mi bałagan do rogu zostawię jak jest, ale w sobotę mam zaplanowane czyszczenie wewnętrznego. Podniosę go kilka cm do góry, aby ruch wody był większy, zobaczymy czy przyniesie to efekt. Jak nie, to pokuszę się o zakup skimmera, albo jakiegoś taniego cyrkulatora.

Opublikowano

Dzisiaj wykonałem test pH i zgłupiałem już do reszty :) pH wróciło na 7,8. W akwa nic się od poprzedniego testu nie zmieniło. Nie bardzo wiem o co chodzi. Zmierzyłem tez kH=6. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.