Jump to content

Czy taki zestaw pokarmów jest ok


bojack

Recommended Posts

Hej, obsada to saulosi, chipokae, crabro, synodontisy.

Karmię w południe: O.S.I Spirulina Flakes

Około 17: O.S.I Spirulina Flakes

Około 21: O.S.I Spirulina Pellets, moczę wcześniej przez kilka minut aż spuchną

Raz/dwa razy w tygodniu zamiast Spirulina Pellets podaję mrożoną larwę wodzienia lub larwę solowca, wcześniej rozmrażam w wodzie.

Co kilka dni gdy już zgaśnie światło 22:00 wrzucam tabletkę Hikari Algae wafers, żeby synodontisy coś zjadły, ale z tego co widzę, to i tak większość zjadają pyszczaki. Tego nie moczę, wrzucam całą tabletkę.

 

Czy taki zestaw jest ok, czy może coś powinienem dodać/ująć ? Dzięki za podpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Dla saulosi jest ok, ale dla chipokae i crabro to zdecydowanie za zielono. Synodontisy są wszystkożerne, ale te dwa gatunki potrzebują więcej mięsnych pokarmów. Ja bym odstawił mrożonki (ze względu na saulosi), a dokupiłbym suchy pokarm dla mięsożerców i podawał w proporcji 50/50 roślinnego i mięsnego. Sam ocenisz jakie proporcje zastosować. Chipokae i crabro muszą dostać więcej mięska, ale tyle żeby saulosi nie ucierpiał za bardzo. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Witaj!

Wiele osób napisze,że taki zestaw pokarmów + mrożonki będzie ok.

Moim zdaniem niby jest ok,ale dorzuciłbym przynajmniej dwa pokarmy innych producentów,aby troszkę bardziej urozmaicić dietę ryb,w tym i tych gatunków,które powinny dostać więcej pokarmu mięsnego,o czym wspomniał już kolega @pozner .

Osobiście proponowałbym dodać do diety ryb -

Tropical Pro Defence ( nie wiem jakich rozmiarów masz ryby? ) ,ale rozmiar S powinien być uniwersalny(nie za duży,nie za mały) dla nich - https://allegro.pl/oferta/tropical-pro-defence-size-s-100ml-probiotyk-7490770996 

Jako drugi pokarm który bym wprowadził to jeden z tych dwóch -

https://allegro.pl/oferta/naturefood-premium-cichlid-plant-m-40g-pokarm-ryb-8854008191 

lub 

 gradacja 1mm https://finaquatics.com/Sklep.php#!/Formula-Northfin-Veggie/p/108802751/category=45071693

Czyli sumując miałbyś wtedy kilka pokarmów -

OSI spirulina

Tropical Pro Defence (osobiście każdemu polecam wprowadzić ten pokarm do diety ryb)

NatureFood lub Northfin

Mrożonki (te podawałbym max 2 razy  w tygodniu) .

Jeśli chodzi o karmienie pokarmami suchymi,to po prostu podawaj je naprzemiennie i będzie ok.

 

Edited by egon44
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, pozner napisał:

Dla saulosi jest ok, ale dla chipokae i crabro to zdecydowanie za zielono. Synodontisy są wszystkożerne, ale te dwa gatunki potrzebują więcej mięsnych pokarmów. Ja bym odstawił mrożonki (ze względu na saulosi), a dokupiłbym suchy pokarm dla mięsożerców i podawał w proporcji 50/50 roślinnego i mięsnego. Sam ocenisz jakie proporcje zastosować. Chipokae i crabro muszą dostać więcej mięska, ale tyle żeby saulosi nie ucierpiał za bardzo. 

No właśnie saulosi nie były strzałem w 10 w tej obsadzie, ale jak się już "zadomowiły" to je zostawiam, poza tym są bardzo ładne jak dla mnie. Obecnie mrożonki podaję stosunkowo mało i zawsze wrzucam ją razem ze spiruliną. Wybór mrożonek też jest skierowany na coś mało tłustego. Podobno są też jakieś mrożonki typowo dla malawi, ale nie wiem co tam dokładnie jest w środku.

3 godziny temu, egon44 napisał:

Witaj!

Wiele osób napisze,że taki zestaw pokarmów + mrożonki będzie ok.

Moim zdaniem niby jest ok,ale dorzuciłbym przynajmniej dwa pokarmy innych producentów,aby troszkę bardziej urozmaicić dietę ryb,w tym i tych gatunków,które powinny dostać więcej pokarmu mięsnego,o czym wspomniał już kolega @pozner .

Osobiście proponowałbym dodać do diety ryb -

Tropical Pro Defence ( nie wiem jakich rozmiarów masz ryby? ) ,ale rozmiar S powinien być uniwersalny(nie za duży,nie za mały) dla nich - https://allegro.pl/oferta/tropical-pro-defence-size-s-100ml-probiotyk-7490770996 

Jako drugi pokarm który bym wprowadził to jeden z tych dwóch -

https://allegro.pl/oferta/naturefood-premium-cichlid-plant-m-40g-pokarm-ryb-8854008191 

lub 

 gradacja 1mm https://finaquatics.com/Sklep.php#!/Formula-Northfin-Veggie/p/108802751/category=45071693

Czyli sumując miałbyś wtedy kilka pokarmów -

OSI spirulina

Tropical Pro Defence (osobiście każdemu polecam wprowadzić ten pokarm do diety ryb)

NatureFood lub Northfin

Mrożonki (te podawałbym max 2 razy  w tygodniu) .

Jeśli chodzi o karmienie pokarmami suchymi,to po prostu podawaj je naprzemiennie i będzie ok.

 

Spoko, od początku myślałem nad tym, aby kupić coś innej firmy tylko nie wiedziałem w co strzelać. Do obecnego zestawu dodam na pewno https://allegro.pl/oferta/tropical-pro-defence-size-s-100ml-probiotyk-7490770996 oraz pomyślę nad https://allegro.pl/oferta/naturefood-premium-cichlid-plant-m-40g-pokarm-ryb-8854008191 

Podziękował

3 godziny temu, Daniel00 napisał:

Sporo gatunków masz. Jakie akwarium ?

Obecnie 120x50x50, ale w przyszłym roku planuję zmianę na 250x80x50 albo 250x80x60. Zobaczymy jak będzie. O chipokae i crabro się nie martwię, te dwa gatunki się bardzo dobrze dogadują - miałem kiedyś 2 haremy przez kilka lat. Chipokae był głównym agresorem, ale Crabro potrafił walczyć o swoje. Martwi mnie jedynie saulosi, czy da sobie radę, ale będę to kontrolował. Tyle OT, reszta na pw jak coś ;)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam do Was jeszcze pytanie odnośnie Tropical Pro Defence. Znalazłem artykuł tutaj, który opisuje, że pokarm nie puchnie. Wrzuciłem do wody na 5min dla spokoju i jednak powiększył objętość i to sporo. Moczycie Pro Defence przed podaniem? Coś mnie pokusiło aby kupić rozmiar M na  przyszłość. Może S nie puchnie, a M puchnie?

Drugie pytanie odnoście OSI spirulina pellets. Podajecie ten pokarm?  Co o nim myślicie? Mam wrażenie, że ryby po nim zaczynają się ocierać. Nie podaję przez  dzień - dwa i spokój. Nie potwierdziłem jeszcze tej tezy, ale wszytko na to wskazuje.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 17.06.2020 o 17:59, bojack napisał:

Mam do Was jeszcze pytanie odnośnie Tropical Pro Defence. Znalazłem artykuł tutaj, który opisuje, że pokarm nie puchnie. Wrzuciłem do wody na 5min dla spokoju i jednak powiększył objętość i to sporo. Moczycie Pro Defence przed podaniem? Coś mnie pokusiło aby kupić rozmiar M na  przyszłość. Może S nie puchnie, a M puchnie?

Witaj!

Chodzi o ten artykuł mojego autorstwa? 

U mnie nie ma i nie miało miejsca puchnięcie tego pokarmu,zarówno gradacji S , jak i M . W artykule nawet dodałem zdjęcia,gdzie trzymałem ten pokarm w szklance wody 30 min i zachował on swoją objętość.

Ja od początku podaję ten pokarm bez namaczania.

W dniu 17.06.2020 o 17:59, bojack napisał:

Drugie pytanie odnoście OSI spirulina pellets. Podajecie ten pokarm?  Co o nim myślicie? Mam wrażenie, że ryby po nim zaczynają się ocierać. Nie podaję przez  dzień - dwa i spokój. Nie potwierdziłem jeszcze tej tezy, ale wszytko na to wskazuje.

Karmiłem nim kiedyś ryby,ale nie zauważyłem ,aby ryby się po nim ocierały.

Sprawdź pH w zbiorniku,oraz w wodzie kranowej ,bo jego niski poziom często powoduje ocieranie ryb. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tropical Pro Defence zarówno rozmiar M jak i S zmienia swój rozmiar po kilkunastu minutach w wodzie, ale robi się jednocześnie bardzo miękki. Co do zmiany objętości tego pokarmu w żołądku ryby nie wiem jak się zachowuje, nie dysponuję sokami trawiennymi żadnej ryby, żeby to przetestować. Według mnie możesz śmiało podawać ten pokarm bez namaczania.

Wy-Tapatalkowane

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Spoko, dzięki Panowie za te informacje. Wydaje mi się, że rybcie ocierały się przez zbyt dużą gradację pokarmu. Kupiłem młynek do pieprzu, odrobinę rozdrobniłem i nie zauważam już efektu ocierania podopiecznych ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • @piotriolaale rozumiesz, że wszystko było ok, dopóki nie zjadły? Że mam parametry wody identyczne, jak te w której żyły☺️? Że jest 12 ryb w wielkim akwarium? I że to łagodna obsada? Że zachorowały tylko 3 samce Sani? Te co żeżarły? I nie jest to konflikt bakteryjny jak już. Reasumując, potrafię przyznać się do błędu. Niepotrzebnie dałam rę karmę. Ale nie zmienia to faktu, że taka dla mnie świadczy, że są to ryby bardzo mało odporne i tyle. Oczywiście, że są gatunki bardziej i mniej odporne. Nawet tu, z tych wpisów to wynika   A co to za argument, że pokarmy by Ci starczyły na rok? Skąd wiesz na ile mi starczą? Kupiłam duże i przesypują, bo się finansowo bardziej opłaca.    Trzy, ponieważ jestem dociekliwa przestudiowałam dział choroby bardzo dokładnie. Co powiesz na to, że ryby leczyły osoby, które mają biotop w jednym palcu. Protocapsm, schodzi tu jak coca cola u św Mikołaja. Obsady są wymieniane w całości, bo padają. Nie będę podawała ników, ale najwięksi forumowi wyjadacze, tak samo leczyli ryby. Nie mają doświadczenia jak ja? No trochę, że NIE. Po prostu ryby te są bardzo wrażliwe. Ja zamiast zaprzeczać, to bym potwierdzała, żeby nowicjusze mieli świadomość. Żeby byli gotowi na nagłe leczenie, żeby celowali w gatunki bardziej odporne itd
    • Ja to widzę zupełnie inaczej. 1 Ryby dorosłe, mogły dominować w poprzednim akwarium. Łączenie dorosłych ryb to stres, łączenie roślinożerców praktycznie niemożliwe. 2 nie ma takiej samej wody, każde przenoszenie ryb wiąże się ze zmianą parametrów. 3 Pokarmy skondensowane, ryby mogą ich zjeść jednorazowo tyle co w naturalnym środowisku przez tydzień. 4 Każde przenoszenie ryb to stres. Te ryby wytrzymają no3 na poziomie 80, nie może być to spadek z dnia na dzień. Podobnie jest z pokarmem, są tacy co karmią te ryby nieodpowiednia karmą i nic się nie dzieje. Trzeba jednak zachować umiar, pokarmy które wstawiliście wystarczyły by mi na dwa lata. Masz spore doświadczenie z hodowlą ryb, paletki jednak to coś innego. pozdrawiam
    • Ta! Dokładnie taki schemat ogólny miałem w założeniu oczywiście jeszcze jakiś korpus na chemię. Co do kosztów to przy jakiejś wolnej wieczornej chwili policzę ale myślę, że sump realnie nie wyjdzie taniej niż 1000zł. Pompa będzie tu i tu, jakieś rury, kolanka Zawory trzeba w obydwu przypadkach. Szkło nawet standardowe + przegrody u szklarza kolejny wydatek. A w akwarium komin który też coś kosztuje. Trzeba siąść to realnie policzyć 😁
    • Cześć, Mam taką sytuację - od około 10 lat mam akwarium z pyszczakami. Początkowo były tam Maingano i Saulosi. Maingano się nie rozmnażały (albo słabo) i teraz mam tylko Saulosi. Gdy około 2 lata temu dokupiłem kilka Saulosi, przeszedłem jakąś epidemię i sytuacja uległa stagnacji - nie ma młodych a pozostałe rybki (teraz 5 szt ) są w niekorzystnych proporcjach - 3 wybarwione samce, jeden zabiedzony samiec bladawiec i jedna biedna samiczka. Dodatkowo wraz z feralnym zakupem pojawiły się niepożądane ślimaki.  Teraz pytania: 1) czy zważywszy na przykład na ślimaki itp. robić jakiś poważniejszy restart akwarium? Jak skutecznie pozbyć się ślimaków? 2) wydaje mi się, że dla dobrej kolorystyki fajnie byłoby mieć Saulosi ale dorzucić do nich Yellow.  Innym pomysłem aby zapewnić dobre proporce granatów i żółtego byłoby Maingano + Yellow. Jakieś rady odnośnie doboru i liczebności gatunków?    Z góry dziękuję za pomoc!   Załączam zdjęcie jak to wyglądało w czasach świetności ... teraz, wstyd publikować.  
    • @piotriola żadne, ryby są od jednego hodowcy. Nie było zmiany parametrów wody, nie było stresu z transportem związanego. Dostały nowy pokarm i o tym napisałam. Wybacz, ale jednak zachorowanie od jednorazowego podania nowego pokarmu, dla mnie świadczy, że to bardzo wrażliwe ryby, a nie odporne. Bo chyba nie mówimy o no3 na poziomie 10/20☺️
    • Bo tak jest , trzeba zapoznać się z pewnymi zasadami aby nie chorowały. 1 Ryby dobieramy gdy są małe. 2 Zmiana parametrów wody. 3 Zmiana diety, nadmiar białka. 4 Stres związany z transportem. Prawdą jest że w organizmie ryby uaktywniają się pierwotniaki i bakterie. Śledzę temat i mam pytanie, które z punktów zostały spełnione w Twoim zbiorniku?
    • @Pikczerwiciowce są w pakiecie z mięsożernymi rybami. To nie kwestia diety, a raczej tego co zasiedlą ich jelita. Dieta, nieprawidłowa tylko je uaktywnia. Namnażają się w większej ilości i atakują od jelit, po narządy wewnętrze. Widziałam dziury w głowach paletek po inwazji. Do tego dochodzą bakterie. Te chyba u non mbuna są gorsze, bo ryby zwijają się w ekspresowym tempie. Paletki można wyleczyć samym metro. Tu w pakiecie musi być przeciwbakteryjny zawsze. Obstawiam, że ryby roślinożerne nie są tak podsądne na wiciowce, to potwierdza, że na forum o wiciowcach mówią głównie Ci, którzy mają mięsożerne. Ale dalej, z tego wynika że łączenie non, z mbuną to proszenie się o kłopoty. Tak na chłopski rozum. U Ciebie mogły przywlec bakterie, bo to chyba jedyna rzecz na jaką nie leczyłeś? Najlepiej to by było sekcję zrobić i posiew. Ale po leczeniu to i tak nic nie da:-(
    • Ja zacząłem od Mbuny i żadnych chorób, powoli przeszedłem na non-Mbuna i długo było super. Aż pewnego dnia po dotarciu nowych ryb się zaczęło... Może to zabieg okoliczności. Nawet Ślimaki usunąłem mimo iż mi się podobały. Niektóre z ryb miałem po ponad 3 lata i nagle padły a wcześniej nic im nie było.  Wlazło jakieś paskudztwo do akwarium i siedzi. Coś przyjechało z zamawianymi rybami.  Może to jednak dieta? 
    • Czyli w taki sposób? Dobry pomysł👍 Jak się zdecydujesz jednak na narurowca i jak będziesz potrzebował to pomogę Ci to dalej zaprojektować. Ale teraz, na powyższym przykładzie zacznij liczyć sobie koszty. Na same korpusy wydasz około 400zł, dołożysz stówę i masz taką pompę do sumpa https://allegro.pl/oferta/jebao-dcp-6500-z-kontrolerem-max-6500l-h-13837618410 Te pompy są bezgłośne, sam używam dokładnie takiej i polecam. A to dopiero początek. Pompa c. o. to kolejne ~400zł, a gdzie jeszcze rury, kolanka, trójniki, przejściówki, mufy, redukcje, zawory... Jak nic wyjdzie ponad 1,5 tysia.
    • Nie popełniaj błędu z rozdzielaniem mbuny i nonmbuny, jeśli chodzi o preferencje żywieniowe. W mbunie masz gatunki, które wolą mięsko, a w nonmbunie masz roślinożerców. Czy mbuna jest odporniejsza? Nie wiem. Odkąd mam akwa z malawi, trzymałem tylko nonmbune.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.