Skocz do zawartości

Nowy projekt - czas start


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.🙂

A moim zdaniem  dla baniaka 2400l Malawi filtracja sumpowo-narurowa  w piwnicy - pokona akwarystę. 😲   Taki litraż wymaga realnego siku z rury 10000 l/h   przy podnoszeniu z piwnicy słupa wody na wysokość ok 3m wychodzi że pompa DCP20000  aż 175W jest za mała bo siknie  w realu poniżej  7000l/h .   Długie i grube rury dadzą ogromny spływ przy wyłączeniu prądu więc sump musi być ogromny  co najmniej 700l .  Dodatkowy narurowiec na IBO Beta 25-60  w sumie wyniesie z 1000zł w realu przy tych podnoszeniach i długościach rur da znacznie  poniżej 2000l/h .  Jak to poważny problem masz tu u morszczaków  już przy 600l wody w obiegu i sumpie w piwnicy dopiero DCP20000 daje radę . Ty będziesz miał w obiegu  ok 2400l wody czyli 4x więcej . https://nano-reef.pl/forums/topic/96399-sump-w-piwnicy-dobór-pompy/

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sump będzie ogromny. Do biologii nie potrzebuję kilku tysięcy realnego siku do akwarium, zaproponowana przez Ciebie pompa CO daje około 3000l /h, na biologię wystarczy. Co do mechanika nie rozważałem tego co mówisz i może rzeczywiście mechanika zrobię w inny sposób.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, deccorativo napisał:

 Nie wiem jakie planujesz tło ale pisałeś o diy modułach.  W moim przekonaniu najlepsze są rozwiązania najprostsze , bo nie ma co się psuć , przeciekać i koszt filtracji jest niski.  A dlaczego w tym lewym rogu nie zrobić  filtracji HMF i zasłonić ją takim diy modułem ?. Dajesz ogromną gąbkę 80x 60 x 5cm ppi20 lub 35  w tym rogu i zasłaniasz modułem . W gąbce  dajesz w połowie wysokości pompę Jebao DCP 10000 wylotem na baniak  - bezgłośną i na prawdę siknie ci ona ponad 10000l/h  więc  po co te dwie mega kosztowne filtracje które i tak nie dają dobrej mechaniki a obie  rozdętą biologię .  W tej komorze pompy powiesisz w worku biologię przewidziana do baniaka z ilością wody netto 2850l  - 1kg Maxspect Nano-Bio  i masz kompletną filtrację mechaniczno - biologiczną pod twój baniak z ogromną nadfiltracją i biologii i mechanik super. Na dodatek woda nie opuszcza akwarium i całość jest o kilka tysięcyzłoych taniej. . Bez sumpa, bez  narurowca na jednej taniej pompie. W piwnicy zrobisz ewentualnie stałą podmiankę przez ustrojstwo i spływ do kanalizacji.  

20191012_073035.jpg

Do czego ma być ten kilogram ziemniaków Maxspect zawieszony w worku jeśli ma to być filtracja HMF? 

Jeśli mają być to moduły, to dla czego ich nie wykorzystać? Zasłanianie nimi konstrukcji mija się z celem. Można prościej. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze najskuteczniej przekonuje zaoszczędzona kasa. Tak skrótami licząc  zaoszczędziłeś na braku sumpa 1500 zł , na braku narurowca następne  1000zł i na braku komina i wierconych otworów w szkle 15mm  akwarium - jakieś 500 zł . Suma sumarum  zostało Ci  3000 zł  w kieszeni i to najskuteczniej przekonuje nie wspominając ile  wiercenia ścian, klejenia rur i kolanek , zaworów i korpusów cięcia i gięcia  cię ominęło.  @yaro ale nie myśl że to już koniec. Mój plan na twój baniak jest  znacznie bardziej  pokrętny .  Nie wiem czy masz plan na wstawienie tego szkiełka o metrowej szerokości bo takich drzwi w mieszkaniach nie robią . Takie drzwi ma Putin na Kremlu.   Trzeba ci wiedzieć że sam baniak z szyby 15mm będzie  ważył równo 340kg i nie przejdzie przez żadne drzwi standardowe a do wniesienia trza  4ech Pucianów albo  8miu chłopa .  Warstwa 5 cm piasku będzie ważyła na mokro następne  316kg  a kamienie lekko liczę na 300kg .  Najdziwniejsze że wody netto to tam będzie tylko  1882 litry  a słuszna wylewka będzie bez wagi stelaża dzwigała  sumarycznie 2959 kg . więc wylewkę dobrze że zrobiłeś.   Teraz poczekam aż przetrawisz temat filtracji i przemyślisz logistykę wnoszenia bańki albo jej klejenia na miejscu i w poście powyżej usuniesz słowo " Chyba"   Wtedy pokażę Ci jaką filtrację docelową wymyśliłem  dla Ciebie.  Przez te 2 lata  wiele się działo w akwarystyce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, deccorativo napisał:

 Teraz poczekam aż przetrawisz temat filtracji i przemyślisz logistykę wnoszenia bańki albo jej klejenia na miejscu i w poście powyżej usuniesz słowo " Chyba"  

Przetrawione, w piwnicy zamiast sumpa postawię drugie akwarium :D

No to jestem jak Putin wejście do salonu ma 160 cm, ale to i tak nie problem bo ten kloc będzie klejony na miejscu.

18 minut temu, deccorativo napisał:

wody netto to tam będzie tylko  1882 litry

:D

20 minut temu, deccorativo napisał:

a słuszna wylewka będzie bez wagi stelaża dzwigała  sumarycznie 2959 kg

stelaża nie będzie, jakiś inżynier wyliczył, że stawiając na takim meblu mogę go obciążyć do wagi 4 ton.

 

szafka 1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2020 o 12:01, deccorativo napisał:

Witajcie.🙂

A moim zdaniem  dla baniaka 2400l Malawi filtracja sumpowo-narurowa  w piwnicy - pokona akwarystę. 😲   Taki litraż wymaga realnego siku z rury 10000 l/h   przy podnoszeniu z piwnicy słupa wody na wysokość ok 3m wychodzi że pompa DCP20000  aż 175W jest za mała bo siknie  w realu poniżej  7000l/h .   Długie i grube rury dadzą ogromny spływ przy wyłączeniu prądu więc sump musi być ogromny  co najmniej 700l .  Dodatkowy narurowiec na IBO Beta 25-60  w sumie wyniesie z 1000zł w realu przy tych podnoszeniach i długościach rur da znacznie  poniżej 2000l/h .  Jak to poważny problem masz tu u morszczaków  już przy 600l wody w obiegu i sumpie w piwnicy dopiero DCP20000 daje radę . Ty będziesz miał w obiegu  ok 2400l wody czyli 4x więcej . https://nano-reef.pl/forums/topic/96399-sump-w-piwnicy-dobór-pompy/

totalnie się z tym nie zgodzę... siku to robię do wc...😉 to nie to nie młyn na rzecze by jakiś przepływów potrzebować... mi 2 rok sump chodzi na 25w czyli  mniej niż  1/3 ,możliwości pompy dcp8000 woda kryształ... yaro pompę do c.o. wsadzi i 45w ogarnie na spokojnie... 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.