Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak można przyjąć że to 200gr. Kolego Loobo, nie wiedziałem że aż tak ogromnym argumentem jest dla Ciebie "rodzima" produkcja, w sumie chwała Ci za to jak kierujesz się tym przy wszystkich zakupach. Ja na to nie zwracam żadnej uwagi - czy zarobi niemiec czy kanadyjczyk nie robi mi to różnicy - więc przy wyborze pokarmu tym się nie kieruję. Ale wytłumacz mi na pokarmach które podałem, który z nich jest kilkaset procent tańszy, bo faktycznie z moją matmą wtedy jest bardzo źle (o Tropicalu napisałem że jest tańszy). 

Naturefood 5gram mniej i 1,10 taniej

Hs aqua 30gram mniej i tylko 7 zł taniej (tu skoro 70gr = 30zł, to 35gr=15zł. Czyli dodając te brakujące 30 gram wychodzi nawet drożej).

Ja nie wiem naprawdę gdzie te kilkaset procent oszczędności 😉

 

P.S. 

Nie mam "klapek na oczach" jeśli chodzi o Northfin. Aktualnie używam Dainichi, Tropical, Northfin, Naturefood, Ocean nutrition - więc widzisz że nie jestem żadnym ortodoksem w tym temacie, po prostu chce wiedzieć gdzie źle liczę 😉

Edytowane przez Mróz
  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Loobo napisał:

Oskarżasz mnie o przekłamywanie rzeczywistości? Chyba kiepsko u Ciebie z matematyką, skoro różnicy w cenach nie widzisz, kolego. Przecież to jest kilkadziesiąt procent (a nawet kilkaset) różnicy.

Notrhfin Cichlid 100gr. - 37zł

Naturefood cichlid 95gr. - 35,90zł

HS AQUA 70gr. - 30zł

Tropical Soft line Africa 130gr. - 30,50zł

Fishmagic Mix Spirulina + wybarwiający 400gr- 40pln

Fishmagic Mix energetyczny + wybarwiający 400gr- 40pln

Dodałem jeszcze fishmagic.

 

59 minut temu, Noe napisał:

Mała nieścisłość nie 400gr tylko 400 ml ale nie wiem ile to jest gram

 

54 minuty temu, marek_z_81 napisał:

Tropical 1000ml to 190g. Czyli 400ml to 76g

Tu jest pies pogrzebany. Zajrzałem na stronę sklepu "Clarias", który sprzedaje pokarm oryginalnie zapakowany i na wagę, i tak:

Tropical Cichlid Gran 1L/550g w oryginalnym opakowaniu kosztuje 38.90, na wagę 24.90. 1L. to 550g.

Pokarm od Fish Magic to pokarm na wagę i to jest 400ml. czyli ok 200g. 100g. wychodzi ok. 20zł.

Dla porównania Naturefood Premium Cichlid 200g kosztuje 57.20 czyli 100g wychodzi 28.60.

Podsumowując koszt 100g:

Fish Magic na wagę ok. 20zł

Tropical Cichlid Gran na wagę ok. 4.50zł

Tropical Cichlid Gran oryginalne opakowanie ok. 7zł.

NatureFood Premium Cichlid oryginalne opakowanie 28.60zł

NatureFood Premium Cichlid Plant oryginalne opakowanie 28.60zł.

Jak widać pokarm od Fish Magic wcale nie wychodzi specjalnie tanio. Cena porównywalna jest do NatureFood. Gdyby NatureFood było na wagę, byłoby pewnie też w cenie ok. 20zl. Myślę, że w miarę przejrzyście to przedstawiłem. 

  • Lubię to 8
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, Arni napisał:

Fajne promocje :) 

No fajne na całego :) tylko doczytajcie sobie kolejny post jaki umieścili na FB bo zdziwicie się z datą ważności produktu... Większość żarcia kończy się w czerwcu 2020, więc owa promocja to nic innego jak pozbycie się starych produktów...

Żeby nie wyjść od razu na tego złego to po dopytaniu się u nich to tylko duże pojemności są ważne dłużej przykład - Veggie 1mm 500g - niby maj 2021r.

Edytowane przez Morganelo
  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 9.05.2020 o 08:08, Morganelo napisał:

No fajne na całego :) tylko doczytajcie sobie kolejny post jaki umieścili na FB bo zdziwicie się z datą ważności produktu... Większość żarcia kończy się w czerwcu 2020, więc owa promocja to nic innego jak pozbycie się starych produktów...

Żeby nie wyjść od razu na tego złego to po dopytaniu się u nich to tylko duże pojemności są ważne dłużej przykład - Veggie 1mm 500g - niby maj 2021r.

Wprowadzasz ludzi w błąd. Ja nie dzwoniłem i nie pytałem ,tylko zamówiłem,i produkt nie jest z kończącą się data.  Ale zamiast napisać faktycznie fajna promocja, to trzeba było negować.Czasami nie warto tutaj nic pisać. IMG_20200512_122052.thumb.jpg.40d79d88d799ca14a7402f79466c0f51.jpg IMG_20200512_122106.thumb.jpg.2175967f834dbfb0f4564f81af0016cc.jpg

  • Lubię to 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.