Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dawno mnie nie było ale to nie znaczy że projekt stoi po prostu w pracy natłok roboty i praca do późna wraz z weekendami.

Dziś pospawałem stelaż wydaje mi się i mam nadzieję że będzie dobrze ścianka 35x35 ścianka 4mm. Planuję dospawać za tydzień na plecach dospawać 2 poprzeczki oraz z przodu 2 poprzeczki małe. 

W jednym zdjęciu pokażę mały odchył proszę o info czy może tak zostać. Przekątne są ok tylku tu taki babol a nie wiem jak naprawić wspomagałem się kątownikiem magnesowym wszędzie 0 prześwitu 

stel3.jpg

stel2.jpg

stel1.jpg

Opublikowano

Najważniejsze jest aby góra stelaża miała płaskość i poziom po tym gdy postawi się akwarium na nim. Nieduże nierówności powierzchni można zniwelować poprzez regulację podkładkami pod stelażem, lub poprzez regulowane nóżki. Z tego co widzę to jedną pionową część stelaża będzie miał niżej niż pozostałe co spowoduje się będzie dziura pomiędzy akwarium a stelażem. Możesz spróbować dać podkładkę pomiędzy stelaż a podłogę w tym miejscu i zobaczyć czy jak dociśniesz stelaż siła do podłogi to czy się wyrówna poziom na jego górnej części. Albo możesz też pokombinować z odwróceniem stelaża do góry nogami i znów pokombinować z podkładkami.

Opublikowano

Stelaż będzie na regulowanych stopkach.  Sprawdzę opcję z odwróceniem stelaża. 

Jednak jeszcze pytanie o trwałość prócz tego problemu wszystko z nim ok ? Nada się ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, Witam! Stelaż zrobiony pomalowany podkładem i na to farba. 

Pytanko mam mianowicie coraz bliżej zbliża się  termin odbioru zbiornika i mam pytanie ponieważ stary nie może być w pokoju gdzie będzie nowy chodzi o możliwość manewrowania stelażem itp i tak wszystko oknem będzie pakowane bo nie da rady inaczej..

Stary zbiornik 400tka teoretycznie może być ale jest problem z przesuwaniem bo nie ukrywam trochę waży z piachem i kamieniami. 

Tu pytanie czy jeśli spuszczę wodę do beczek wywalę kamienie i przesunę zbiornik tak aby nowy można było postawić i spokojnie poukładać jak ma być mogę a w tym czasie wlać wodę z beczek do starego zbiornika i wpuścić ryby na powiedzmy kilka dni zanim wszystko ogarnę? 

I pytanie jak dobrze wystartować ten nowy myślałem aby na początek na dobry start stary piach dać do nowego zbiornika i dosypać tyle ile będzie brakowało następnie podpiąć 1 filtr z starego do nowego a tam w starym gdzie będą ryby będzie nadal 1 który pracuje równomiernie cały czas.

Filtracja w nowym zbiorniku będzie oparta na module który wykonałem tzn będę się starał 😜 

Dodatkowo w zbiorniku będą 3 przeloty: Przelew, powrót i zasilanie planuję stałą podmianę wody i mam pytanie ile l/dobre będzie dobrze podmieniać i kolejne jak tu się ma ogrzewanie wody czy nie będzie dużych spadków wody ? Grzałka 300w ogarnie temat?

 

stelaż.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mam pytanie jak widzicie ogrzewanie wody w takim zbiorniku? Mam grzałkę 300w eheima z obecnego szkła ogarnie jedna? W planach stała podmiana wody. Oraz grubość blatu 32mm będzie ok ? jakaś osb wilgocioodporna czy wodoodporna? Obecnie mam zwykłe osb 22mm chyba i nic się z tym nie dzieje przy takim trybie obsługi zbiornika jaki mam. Oraz zasilanie wody która ma się dolewać 24/h mam filtr ro wywaliłem z niego membranę i zostawiłem 2x sznurek i 1x węgiel chyba będzie ok ?

Opublikowano
6 minut temu, edzzio napisał:

Pokój 20 stopni lubię chłód;p A jak odniesiesz się do zapytania o biologię?

Do zbiornika 1400L  przy takiej różnicy temperatur to celowałbym w 800-1000W.

Co konkretnie z tą biologią?

Opublikowano

Chciałbym z starego zbiornika przełożyć biologię do nowego aby przyśpieszyć proces dojrzewania.

Drugą sprawą jest to że będę potrzebował na czas wstawiania zbiornika do pomieszczenia stary przestawić co się wiąże ze spuszczeniem wody oraz wywaleniem kamieni ew. części piachu. Na ten czas chciałbym spuścić wodę do beczek 50L i wpakować ryby z odpalonymi filtrami na kilka godzin po przeniesieniu zbiornika z powrotem je wpuścić na dzień dwa aż nie ogarnę dużego szkła do zalania itp 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.