Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie ponownie...

Mam do was pytanie natury technicznej, dotyczące budowy stelaża pod 2 sztuki akwarium 150x50x50 lub 160x50x50 z czego jedno ma stać nad drugim :)...

No i teraz pytanie jak to zbudować aby wytrzymałość była na poziomie minimum 700kg nacisku na półkę górną, bo dolna nie jest tutaj problemem. Oczywiście jest problem, bo nie może być środkowej podpory ze względu na akwarium stojące na dole :), więc czy tutaj wystarczy iść w stronę większego i masywniejszego profilu stalowego z gruba ścianką???

Czy ktoś z szanownych kolegów ma jakąś większą wiedze na temat wytrzymałości materiałów i jak to wykonać??? Chętnie też zapoznał bym się z ofertą budowy takiego stelaża na PW jeśli ktoś nie chce w temacie się chwalić :)...

 

Pozdrawiam i będę wdzięczny za wszelką wiedzę, namiary itp..

 

Czy profil stalowy zamknięty 60x40x4 wystarczy czy raczej celować w coś większego typu 60x60x4 / 80x60x4

 

Edytowane przez Morganelo
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Powstał już rysunek planowanego stelaża :)

W projekcie przyjąłem wykorzystanie profili stalowych o wymiarach 60x40 a grubość ścianki 3 a najlepiej 4mm zależnie jakie będą dostępne wymiary.

Czy ktoś z szanownych kolegów jest mi w stanie odpowiedzieć, czy owy stelaż bez szkody dla zbiornika górnego (180x60x50) wytrzyma nacisk a ugięcie przedniej części pozbawionej środkowej podpory będzie akceptowalne???? Czy może należało by wzmocnić górę i zastosować 4 sztuki profili w układzie -  wzdłużnie???

Profile będą postawione na sztorc czyli wymiar 60mm będzie bokiem a góra będzie miała 40mm...

Wymiary samego stelaża to 180cm długości x 65cm szerokości x 70cm wysokości (profil stalowy 60x40)

764849361_Beztytuu.jpg.000e04f8bfb5c82780eb6827cd0cdbd3.jpg

Opublikowano

Popatrzyłem na obrazek i taka łamigłówka przed snem.  Przede wszystkim gatunek stali jest tu potrzebny.  Ale założyłem sobie stal  St3sY. Profil h=60mm s=40mm i t = 3,2mm. Ciężar zbiornika 800kg.  Tak pisemnie na szybko z ogólnych wzorów wytrzymałościowych przy przyjętych założeniach gdzie najbardziej wytężony będzie górny profil środkowy wychodzi że:  profil spełnia warunek nośności i ugięcia z tym że ugięcie dla zadanych parametrów wychodzi 5mm.  Nie wiem jak szkło na to zareaguje ale przy akwarium wolałbym ugięcia zerowe.   

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Walker napisał:

Nie wiem jak szkło na to zareaguje ale przy akwarium wolałbym ugięcia zerowe.   

Nie jestem fachowcem, ale to moim zdaniem nie jest możliwe. Szkło się ugina. Krytyczny stopień ugięcia zależy od wysokości akwarium. Dlatego wysokość ma wpływ na grubość zastosowanego szkła. Spinki poprzeczne i listwy wzdłużne mają na celu ograniczać te ugięcia. Jeśli się mylę, to proszę o sprostowanie. 

Edytowane przez pozner
Opublikowano

Sorry że tak późno.
Nie wiem czy czytałeś te wątki.
Skontaktuj się z makokiem, nie chwalił się że to uruchomił ale może akurat.

Był jeszcze @Turin

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.