Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem Dawid. 

Może opowiem moja krótką i nie zbyt uszczęśliwiającą historię.. Wpadłem na pomysł, że założę sobie akwarium, więc zabrałem się za czytanie i kompletowanie danych, na kupiłem sprzętu za 1500 zł, wszystko ładnie pięknie się miało zacząć, a więc po kupnie zacząłem rozmowę z pewnym typem który doradził mi kupić filtr zewnętrzny maxi kani 250 z tego względu, że jestem kierowca i wyjeżdżam cyklicznie co 2 tygodnie na 4 tygodnie.. Więc pomyślałem, ok niech się tak stanie, co dalej wszystko pięknie poukładałem, zasypalem piaskiem, posadziłem roślinki, zrobiłem moje wymarzone drzewko bonsai z gałęzatki, zalałem zbiornik dodałem bactozym i safestart, zadowolony czekałem, aż będę mógł wpuścić po tygodniu moje pierwsze rybki którymi miały być otoski, co się okazało, że nie mogę ich wpuścić bo moja woda kranowa ma parametry 8.4 pH i 20 kh.. Więc zacząłem pytać i szukać jak zmiękczyć wodę, ale trochę za dużo z tym roboty, więc stwierdziłem ze dobiorę pod moją wodę obsadę ryb, no i tak się stało, wybrałem co chciałem, gdy wróciłem po nie całych 2 dniach, żeby podmienić wodę w moim nowym zbiorniku okazało się, że roślinki z intensywnie zielonych gdy je posadziłem, zrobiły się żółte i zaczęły gnić.. Przyczyna jest prosta.. Zbyt twarda woda.. Już zupełnie straciłem ochotę na akwarystykę, ale po dłuższym szukaniu natrailem na jakiś temat z Malawi i okazało się że można mieć akwarium bez roślinności i tak oto chciał bym założyć swój pierwszy zbiornik Malawi, jak na razie 112 L, ale jak wszystko dobrze pójdzie to będę chciał go wymienić.na 240 L (120x40cm) taka mam komodę pod akwarium, chciał bym zadać parę pytań, nie wiem czy to odpowiedni dział, ale trudno, nie zapytam to się nie dowiem.. 

1. Czy dwa filtry 2x maxi kani 250 i 1 1xaqael turbo 1000 wystarcza do Malawi 112 L, a później do 240 L? 

2. Czy możliwa jest podmiana wody raz na 4 tygodnie? Czy to raczej nie realne?