Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To teraz pytanie dotyczące wzmocnień. Jakie wzmocnienia wykonać w akwarium 200cm? Poprzeczne i wzdłużne? Potrzebuje narysować projekcik do wyceny wykonania akwa i potrzebna mi owa wiedza :)


EDIT 1:

Może jeszcze przy okazji zapytam, jakiej wielkości komin do takiego akwarium i jakiej wielkości otwory sie wierci?


Pozdrawiam!

Opublikowano

sump wcale nie wychodzi taniej...

zobacz filtracje Yaro/Misyo... z systemem polautomatycznej podmiany wody (odkrecasz = sie wylewa do kanalizy / odrecasz w szafce = sie wlewa swierza ) - to daje rade - jest tansze, nie trzeba miec w akwa dziur, chlupotu komina itp.


jesli chodzi o dziury to pod 3/4 cala srubunek nibco do rur klejonych otwor mialem 28mm i po lekkim zeszlifowani gwintu wchodzil na fest idealnie...

ale jak kupisz srubunki akwarystyczne to bedzie tam napisane jakie otwory potrzebujesz (wszystko dopasuj do srednicy rur, bo to od niej bedzie zalezec np sila pompy jaka bedziesz potrzebowal.... grubsze rury podrazaja pompe znacznie itd...)


200cm ale zalezy z jakiej szyby... a ta zalezy od wysokosci akwa

ja bym zrobil dla h=50cm (standard) szybe 1cm i dwa wzmocnienia poprzeczne + oczywiscie wzdluzne... ale ja mam dziecko :P

normalnie takie akwa kleja z 8mm


nie zamawiaj wyceny tylko kup na alllegro - wyjdzie taniej jesli standardowe :wink:

Opublikowano

Z kubełkiem sprawa jest do rozważenia, tylko jak zamaskuje grzałkę? Za tłem DIY z CR65? Jaki przepływ mniej więcej na takie akwa? I pytanie do dwóch wzmocnień poprzecznych: jak tam tło włożyć?:P


Pozdro!

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich ponownie :) Trochę mnie nie było... Mnóstwo zawirowań sprawiło, że sprawa remontu się skomplikowała na dłuuugo :) No ale w końcu zaczynam na wiosnę! Życie zweryfikowało trochę mój pomysł na akwarium. Chciałem zapytać Was czy u kogoś akwarium stoi w stosunku do ściany podobnie jak na rysunku zamieszczonym poniżej?

Ostatecznie miałoby to być akwarium o wymiarach zewnętrznych szkła 160x60x60cm lub o głębokości 70cm.

Na razie dopóki nie zerwę starej podłogi to się nie dowiem jak wygląda sprawa belek stropowych - czy byłyby wtedy prostopadle do długości akwarium czy też równolegle. Chciałbym jednak przed pracami wiedzieć jak przygotować podłoże pod szafkę. Planuję panele na podłogę więc chyba w miejscu gdzie będzie stała szafka mogę je sobie odpuścić?


rys1.jpg


Pozdrawiam wszystkich!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pozwolę sobie odświeżyć wątek raz jeszcze.

Chciałbym prosić o poradę w sprawie budowy szafki czy też cokoła pod akwarium. Będę robił remont i na belki stropowe będą poprzecznie ułożone dość gęsto kantówki a na nie płyta OSB 22mm. Na tym miałaby stanąć podstawa akwarium. Zastanawiam się tylko czy wykonać ją również z płyt OSB czy może zrobić jakąś konstrukcję z Ytongów a na wierzch położyć płytę OSB?

Wieczorem postaram się zrobić jakiś wstępny renderek tego o czym mówię to może będzie troszkę bardziej zrozumiałe.

Opublikowano
na tym linku powinno działać

http://yaro67.wrzuta.pl/obraz/eGNIQjpnw1/



Yaro to Twoje dziedzictwo? Coś przepięknego.

- Czy podrzucisz rys techniczny (chociaż szkic) jak wykonana jest szafka?

- ta doniczka to hydroponika? Jak działa, jak zachowują się rosliny? Czy jest doświetlana tą lampką regularnie?

- na wierzchu jest rurka. Skąd ona idzie?


Jestem pod wrażeniem.

Opublikowano

No więc zrobiłem jeden renderek jakby to miało wyglądać jeśli chodzi o belki i kantówki oraz płytę OSB:

http://www.piastowska.net/akwa-podloga.jpg


Na renderze zrobiłem podstawe z 3 kolumn ytongow 12x24x59cm a na wierzch przyjalem plyte kuchenna 5cm. Czy takie coś się sprawdzi czy mam sie zainteresować szafką pełnym tyłem itd?

Opublikowano

Jesli faktycznie, zgodnie z rysunkiem, nie trafisz "pustakami" w elementy nośne stropu to imo zaproponowałeś najgorsze rozwiązanie z możliwych. Nie dość, że duży ciężar akwarium, to jeszcze dolicz pustaki, a wszystko zawieszone jedynie na kantówkach? Ja osobiscie przesunąłbym całą konstrukcję w lewo, tak aby pustaki spoczywały na belkach nośnych.

Opublikowano

Póki nie zacznie się remont to nie jestem w stanie sprawdzić jak te belki stropowe są rozmieszczone. Pytam właśnie dlatego jakie są możliwości zbudowania podstawy pod akwa.

Jestem raczej zdecydowany na sumpa pod akwarium. Akwarium miałoby być do oglądania tak jak na renderze poniżej. Obsługa odbywała by się z drugiej strony.

http://www.piastowska.net/akwa-wykonczenie.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.