Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wracam tutaj po 10 latach. Przez ten czas miałem Malawi 375l. Teraz przyszła pora na nowe - będzie 460l o wymiarach 163x53x53. I mam takie 2 pytania dotyczące szafki:

1. Szafka będzie z podwójnej płyty czyli 36mm - podstawa, blat i 4 poprzeczki. Czy uważacie, że plecy też powinienem zrobić z 36mm? Czy wystarczy 18mm?

2. Planuje zastosować grubą okleine PCV 2mm na obrzeżach. I teraz pytanie - czy blat powinienem mieć 163cm plus okleina obrzeż z dwóch stron czyli będzie 163,4cm czy lepiej zrobić 163cm już z okleiną. Wtedy 2mm bocznych szyb będzie nad okleiną (lekko w powietrzu). 

Co myślicie?

Opublikowano

Plecy szafki z płyty 18mm wystarczą w zupełności, 4 płyty w pionie to solidna podpora a te 2mm to już jak chcesz, nie przejmuj się tym. Bardziej się martw żeby wszystko stało idealnie wypoziomowane!

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano
43 minuty temu, mirsto napisał:

2. Planuje zastosować grubą okleine PCV 2mm na obrzeżach. I teraz pytanie - czy blat powinienem mieć 163cm plus okleina obrzeż z dwóch stron czyli będzie 163,4cm czy lepiej zrobić 163cm już z okleiną. Wtedy 2mm bocznych szyb będzie nad okleiną (lekko w powietrzu). 

Co myślicie?

Lepiej sobie zrobić blat o takich wymiarach jak akwarium a potem dodać okleinę.  Jeszcze kwestia kto będzie wykonywał szafkę. Jak sam będziesz robił to się na wymiarach nie pomylisz a jak będzie to robił ,,monter mebli" to jest ryzyko że się pomyli.  Piszę to ponieważ mi ktoś taki wykonywał mebel pod akwarium i na długości było aż 4mm za krótko. Teraz mi zwisają szyby po 2mm z każdej strony ale tym faktem się nie przejmuje. Najważniejsze żeby płyta szklana dobrze siedziała. 

Opublikowano

1. Wystarczy, że wszystko oprócz blatu dasz z 18, blat 36.

2. Lepiej niech wystaje okleina. Może na dole będziesz chciał okleić też akwarium, żeby przykryć część piasku, silikon, podkład itp.

Opublikowano (edytowane)

To jeszcze pytanie na czym postawić tą podstawę szafki? Gościu proponuje takie plastikowe ślizgacze o wysokości 3mm. Akwarium będzie stało na kafelkach o wym 30x30. Poziom niby jest ale drobne nierówności na rogach kafelek są. Przykładowa mała szafka lekko się buja bo ma tylko 2 pkt podparcia. Czy dobrym pomysłem byłoby zastosowanie samych podkładek z filcu? Jaka będzie optymalna wysokość szafki?

Edytowane przez mirsto
Opublikowano

A co myślicie o zastosowaniu zamiast nóżek pod szafkę typowej maty z pianki polietylenowej 10mm o wysokiej gęstości? Wydaje mi się, że bardziej równomiernie rozłoży się cały ciężar i dodatkowo wyeliminuje drobne nierówności na łączeniu kafelek podłogi. Taka samą chciałbym zastosować na szafkę pod akwarium. Czy to dobry pomysł?

Opublikowano

Im sztywniej pod szafką, tym lepiej, żadnych filców czy pianek, bo jak ci nierówno siądzie, to stracisz poziom.

Niektórzy robią na regulowanych nóżkach, ja docinałem płytę MDF pod istniejące nierówności i bezpośrednio stawiałem, możesz dac cokół z MDF, jak masz poziom to możesz postawić na tych ślizgaczach.

Wysokość szafki równa się twoja wysokość do pachy minus wysokość akwarium z koroną.

Opublikowano

Dla zobrazowania sytuacji wrzucam zdjęcie jak to wygląda: panele wycięte i położone kafelki o wym. 30x30. Każda pojedyncza kafelka raczej trzyma poziom (fachowiec był uprzedzony, że musi być równo bo to pod akwarium). Kładąc natomiast 1,5m poziomicę widać drobne nierówności pomiędzy łączeniem kafelek. Postawiona dla próby mała szafka na 4 nóżkach ma luzy i chwieje się lekko. Stąd pytanie co najlepiej dać pod tą szafkę. Przemek Wieczorek proponuje podkładki z filcu. Co myślicie?    

20200213_060220_resized.jpg

20200213_060250_resized.jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, mirsto napisał:

Przemek Wieczorek proponuje podkładki z filcu. Co myślicie? 

Filc jest elastyczny, więc może być ciężko go dopasować. Ja bym dał np. podkładki pod śruby. Masz różnej wielkości i grubości, więc jakąś dopasujesz. Jeśli to jest minimalna nierówność, to jedna powinna wystarczyć. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • No też właśnie w tej kwestii zakwaszania tak się zastanawiałem. Narazie zostawie te korzenie ale będe często sprawdzał ph.
    • Świetlówki te dwie które mam w pokrywie mają oddzielne zasilanie, tzn. jedna ma własny ten akumulatorek czyli zasilacz(nie wiem jak to nazwać) podłączany do prądu i drugi ma własny akumulatorek czyli zasilacz również podłączany do prądu do gniazdka. Także obydwa są niezależne. Chyba zrobie tak że zostawie jedną świetlówke 30 wat albo tą co mam power albo kupie blue. Skoro roślin nie będzie.
    • Możesz mieć korzenie w Malawi, aczkolwiek ja byłbym ostrożny, bo niektóre gatunki drewna mogą zakwaszać wodę dlatego nie jestem ich zwolennikiem. Ale niektórzy koledzy z forum posiadają je w swoich akwariach i nie mają z tym problemu.
    • Skoro założyłeś podobny temat w dziale oświetlenie, ten zamykam aby nie robić bałaganu. Poniżej link dla kogoś kto chce odpowiedzieć, a nie chce mu się szukać.  
    • Prawdę mówiąc światło w Malawi zależy tylko od upodobań właściciela. Rybom w zupełności wystarczy światło dzienne, roślin w Malawi nie ma więc w tym temacie także nie ma wymogu. Światło jest dla nas, aby cieszyć oko widokiem ryb. Jak zrobisz tak będzie dobrze, ważne aby Tobie się podobało.  Wszystko zależy od konstrukcji pokrywy, mam tu na myśli to, jak połączone są świetlówki. Często jest tak, że po wyjęciu jednej druga też gaśnie, także wtedy jesteś skazany na dwie. Sprawdź najpierw jak to u Ciebie wygląda. Możesz. Tak jak wspomniałem, jeśli uznasz, że dla Ciebie jest ok, to ...ok. Może się okazać, że ta konfiguracja, która już jest też będzie spoko, może wystarczy tylko przysłonić folią alu końcówki świetlówek tak aby światło padało na środek akwa, a boki zostały niedoświetlone, też fajny efekt. Na Twoim miejscu światłem przejmowałbym się na końcu, a na razie skupiłbym się na aranżacji zbiornika, filtracji i odpowiedniej obsadzie, ale to już w oddzielnych działach tematycznych naszego forum. Powodzenia. 
    • Witam forumowiczów ponownie! Kolejny miesiąc minął a razem z nim nadeszły zmiany… Nie było ich jakoś dużo, natomiast myślę, że były znaczące. Aktualizację zacznę od omówienia zmian we wnętrzu akwarium. Po pierwsze dodałem wspominane wcześniej moduły, które zrobiłem sam metodą prób i błędów. Co do ich jakości nie jestem zadowolony, natomiast wiem jakie błędy popełniłem i zgarnąłem sporą dawkę nauki na przyszłość. Odwzorowanie koloru nie wyszło mi tragicznie, porównywałem go do kamienia świeżo zamoczonego w wodzie - nie do tych które już w niej leżą od kilku miesięcy. Oczywiście kamień był ten sam jakich użyłem do aranżacji. Dodatkowo wymieniłem falownik z 2000l/h na 6000l/h co poskutkowało brakiem syfu na dnie akwarium. Temat całej cyrkulacji wody w akwarium dość długo sprawdzałem i analizowałem, wszystko po to aby efekt przy takim a nie innym gruzowisku był jak najlepszy. Finalnie jestem zadowolony. Ostatnia kwestia to w końcu ryby! Po miesiącach przeciągania w czasie, garści problemów i innych niechcianych rzeczy udało się. Postawiłem na 3 gatunki rozdzielone po mniej więcej jednakową ilość sztuk. Łącznie ryb jest aż 38 co przy 320l w teorii zrobi sporą zupe rybną. W tym miejscu chciałbym od razu sprostować mój wybór. Postawiłem na spore gatunki i dużo ryb z prostego powodu - w niedługim czasie zmienię akwarium na 700l. Plany o tym kłębiły się w mojej głowie już od jakiegoś czasu, teraz to już tylko formalność. Kosztorys został zaakceptowany przez kierownika płci żeńskiej a schemat wykorzystania przestrzennego salonu nie zachwiał naszej wspólnej przyszłości. Teraz już z górki. Wpuszczenie ryb do 320l wynikło z racji, że akwarium już długo chodziło zalane, włożyłem w nie sporo pracy i stwierdziłem, że jak już jest to niech posłuży. Ryby troche w nim podrosną i pójdą do docelowej bańki. Starałem się wybrać tyle sztuk, żeby później w 700l nie musieć dodawać danych gatunków w rozmiarach 3cm do większej obsady. Dodatkowo chciałbym już do docelowego dodać ostatni gatunek - tutaj pewnie postawie na Metriaclima hajomaylandii. W takim razie jak już wymieniłem jeden gatunek, którego na pewno nie ma w akwarium przyszła pora na omówienie tych które są. 1.Metriaclima Fainzilberi Makonde - wybór tego gatunku podyktowany był tym, że jeszcze w moim starym malawi bardzo o nim marzyłem. Z lektur w internecie można wyczytać, że rośnie do 15-16cm a to kawał ryby. Teraz w końcu będę miał na ten gatunek miejsce więc nie mogłem się oprzeć. Aktualnie pływa 15 sztuk. 2.Metriaclima Msobo Magunga - ryba, która swoimi kolorami oraz dymorfizmem płciowym skradła moje serce. Ten gatunek też długo był na liście moich marzeń. W 700l mam nadzieje, że nie będą robić rabanu. Aktualnie pływa 11 sztuk - tutaj myślę, że będę się w przyszłości rozglądać za dorosłymi samicami. 3.Metriaclima Kingsizei Lupingu - gatunek nietypowy, rzadko wybierany - to są niektóre powody dla których go wybrałem. Jest to ryba, którą już kiedyś posiadałem w akwarium i zrobiła na mnie pozytywne wrażenie. Bardzo ciekawski oraz non stop widoczny pyszczak, dodatkowo niebanalny wygląd samca - mi się podoba. W akwarium 12 sztuk. Podsumowując jak widać postawiłem na Metriaclima x3, w przyszłości x4, a więc szykuje się takie Metriaclimarium. Rybki zakupione w hodowli Malawian. Tutaj mogę z czystym sercem pochwalić za super kontakt i oczywiście najważniejsze - jakość ryb. Wszystkie sztuki przyszły bez uszczerbku, były ruchliwe i żwawe. Jak można się domyślać dostałem też gratisową sztuke Msobo i 2 sztuki Kingsizei. Aktualnie obsada pływa już od 4 dni i wygląda na zadowoloną. Zrobiłem im 2 dni głodówki i zacząłem powoli karmić. Póki co dostają małe porcje i nie szaleje jeszcze z różnorodnością pokarmu. Od tej chwili wątek będzie ciekawszy do czytania. W akwarium w końcu coś się dzieje - jest o czym pisać i co oglądać. Skoro o oglądaniu mowa to kilka fotek na rozgrzanie. Grupka Msobo i Kingsizei - te dwa gatunki są zdecydowanie bardziej widoczne niż Fainzilberi. Mini ławiczka Metriaclima Kingsizei Lupingu. W tle skitrane dwie sztuki Metriaclima Fainzilberi Makonde - ten gatunek zdecydowanie preferuje chowanie się w kamieniach. Na zakończenie zdjęcie baniaka w chwili obecnej. Moduły jeszcze mocno rzucają się w oczy.  Ps. Kwadraciak na środku nie jest tak kwadratowy na żywo… Póki co to by było na tyle. Relacjonował będę oczywiście dalej, więc jeśli ktoś jest zainteresowany zapraszam do śledzenia. Pozdrawiam
    • OK sorki poczytam FAQ. Co do wody mam ph 7,8 , gh 15, No2 0, No3 20 co do ph to taką wode ma łódzka kranówa i myślałem że soda podnosi ph. Ale jestem początkujący więc pytam.
    • Witam Mam 300 litrowe akwarium. Chce mieć biotop Malawi. Po porzednim roślinnym biotopie zostały mi korzenie. Moje pytanie, czy w biotopie malawi mogą one być? Jeden jest całkiem spory. Pozatym kupiłem sobie skałki i część już ich włożyłem do akwarium.
    • Poczytaj FAQ, zadajesz pytania na które wiele razy już odpowiadaliśmy. Po co chcesz dodawać sodę? Jakie masz parametry wody?
    • Witam Jestem świeży w temacie Malawi. Będą dziś na giełdzie akwarystyczne dowiedziałem się że do akwarium z rybami Malawi warto dodawać sode oczyszczoną. Kupiłem sobie książke "Pielęgnice jezior Malawi i Tanganika" i tam też radzą że warto dodawać sode oczyszczoną. A jeśli tak to w jakich ilościach? Mam baniak 300 litrów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.