Skocz do zawartości

240l od podstaw


Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądam właśnie allegro i wodze że gąbka jako wkład też do tanich nie należy , stąd moje kolejne pytanie ile takiej gąbki potrzeba do wypełnienia tych dwóch modułów mówimy o ppi10 , 20, 30

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, Moralesq said:

Tutaj pozwolę się nie zgodzić, bo konstrukcja tych nóżek jest przemyślana a regulacja bardzo wygodna, tylko trzeba je odpowiednio zamontować. Trzeba nawiercić otwory w spodzie szafki na wylot. Średnica tej okrągłej tulei, w której znajduje się śruba. Wkładasz nóżki w wywiercone otwory, na szafkę od razu stawiasz szkło, na szkło kładziesz poziomicę. Nóżki regulujesz kluczem od wewnątrz szafki, przez wywiercone otwory razem ze szkłem i poziomicą na nim. Bardzo dokładne rozwiązanie i wygodne.

 

Pozdrawiam.

Masz racje! jest taka regulacja! U mnie wjechały od razu zaślepki i nie zauważyłem tego :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może linka do tych nóżek aquaela ciekawy jestem ile kosztują może sam się w nie zaopatrze, chociaż zastanawiam się nad usunięciem nóżek i postawieniem szafki na podkładzie pod panele

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po 1 arkuszu takiej gąbki tylko o różnej strukturze tzn 10, 20, 30 PPI wystarczy na ogarnięcie filtracji w 240l ?.Wiem że zadaje dużo pytań i dziękuję wszystkim którzy angażują się w moją sprawę.

 

https://allegro.pl/oferta/gąbka-wklad-filtracyjny-50x50x3-20ppi-niebieska-e-8662676376?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję kupić gąbki 20,30,45 PPI o wymiarach 25x25x5 i zastanawiam której stróktury powinienem kupić więcej czy może wszystkich po tyle samo i która gąbkę kłaść na wierzch a jaką na spód modułu biolodicznego i mechanicznego.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Andrzej282 napisał:

Planuję kupić gąbki 20,30,45 PPI o wymiarach 25x25x5 i zastanawiam której stróktury powinienem kupić więcej czy może wszystkich po tyle samo i która gąbkę kłaść na wierzch a jaką na spód modułu biolodicznego i mechanicznego.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 

20 kup najwięcej, 45 najmniej. Rozumie że gąbki będziesz ciął w kostkę? Jeśli tak to kup gąbkę 2 - 2.5cm grubą i potnij w kostkę o boku 2-2.5cm

Jeśli planujesz tego nie czyścić dłuższy czas to pomyśl o gąbkach 10,20,30 ppi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Andrzej282 napisał:

Planuję kupić gąbki 20,30,45 PPI o wymiarach 25x25x5 i zastanawiam której stróktury powinienem kupić więcej czy może wszystkich po tyle samo i która gąbkę kłaść na wierzch a jaką na spód modułu biolodicznego i mechanicznego.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 

Nie rozumiem za bardzo tego podziału na moduł biologiczny i mechaniczny. Chcesz, żeby to funkcjonowało jak należy to nie rozdzielaj tego. Na tych gąbkach musi być syf, który będzie pożywką dla tej całej masy bakterii, która przerobi te odchody w NO3. Gąbka ma być gruba, to nie kaseciak. PPI 10 przy zasysie modułu, a jeśli chcesz koniecznie drobniejszą to daj przy samym zasysie pompy ppi 30. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.