Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejny dzień zmagań przy aranżacji zbiornika za mną, wykonałem kilka modułów kamiennych na których chciałbym oprzeć filtrację mechaniczna, oraz biologiczną połączoną ze skimerem. Jako że nigdy nie wykonywałem podobnych modeli oraz nie miałem styczności z taką filtrację zastanawiam się czy dobrze to wszystko wykonałem.

Kolor czerwony zasysa mechanika
Kolor Żółty ustawienie wylotów i kierunek cyrkulacji.
Kolor niebieski skimer i jednocześnie wlot do modułu z biologią.

Mechanik zasilany pompą ac2000 położoną na gąbkach różnej gradacji, pytanie tylko jak to wyciągać do czyszczenia i co ile.
Biolog zasilany pompą Aquael turbo 500 umieszczonej na spodzie modułu z ceramika i wata filtracyjna na górze. 0c1e15f295cf898484d91fddba18839b.jpg609acace0d886d1f58668f5d96711efe.jpgd558d5e6eb884a250ef07354f4bc1d8e.jpgdad095f57951094dd0b01b85d0aeb014.jpg57a4173ee666236474e84009a2ede199.jpg

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Opublikowano

Ustawienie wlotów i wylotów wydaje się być w porządku. Mam u siebie podobnie z tą różnicą że wylot ze skimmera mam w górnej części, ale to dlatego że mój moduł że skimmerem jest długi. 

Jeśli moduły wypełnisz gąbka 10-30ppi pociętą w kostkę i będzie to pracować jako hmf to nie będzie trzeba tego czyścić. Poczta temat Przemka o filtracji w modułach BTN, który znajduje się w dziale start akwarium.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Super, kawał dobrej roboty. Moduły fajnie zgrają się z kamieniami które masz. Wyloty faktycznie będą raczej oki, ale to zawsze wychodzi w praniu, będziesz miał możliwość ustawiania kierunku wylotu wody tak żeby cyrkulacja była optymalna? Któryś z wylotów będzie ruszał taflą wody?

Zdjęcie pokrywy- początkowo myślałem że to moja 😁 mam nawet te same uchwyty do otwierania 😉

Edytowane przez Mróz
Opublikowano
W dniu 18.01.2020 o 18:09, Sprinciu napisał:

Aquael w swoich szafkach też daje podobne nóżki i one od spodu mają "kręcący się środek" służący do regulacji. Obsługa beznadziejna ale w sumie robi się to przed postawieniem szkła na szafce to jakoś idzie to ogarnąć.

Nóżka wygląda w budowie jak ta z poniższego zdjęcia zapożyczonego z internetu:

image.png.613b6763777446b052c71307544b6c14.png

Tutaj pozwolę się nie zgodzić, bo konstrukcja tych nóżek jest przemyślana a regulacja bardzo wygodna, tylko trzeba je odpowiednio zamontować. Trzeba nawiercić otwory w spodzie szafki na wylot. Średnica tej okrągłej tulei, w której znajduje się śruba. Wkładasz nóżki w wywiercone otwory, na szafkę od razu stawiasz szkło, na szkło kładziesz poziomicę. Nóżki regulujesz kluczem od wewnątrz szafki, przez wywiercone otwory razem ze szkłem i poziomicą na nim. Bardzo dokładne rozwiązanie i wygodne.

 

Pozdrawiam.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Myślałem żeby wylot z mechanika dać tak żeby łamał taflę wody ale cały czas pracuje nad tym rozwiązaniem. W najgorszym wypadku dołożę mały cyrkulator po stronie mechanika żeby zaganiał cały film bakteryjny do skimera i filtra biologicznego. A czy Aquael turbo 500 wystarczy do napędzenia biologii ?. I jeszcze jedno pytanie które mi się nasuwa to czym wyprowadzić strumień wody z głowicy ac2000 na zewnątrz. Widziałem u was różne rozwiązania ale nie wiem z czego takie rurki i kolanka dopasować. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem o jaki element mi chodzi. Przyzna się że budując pokrywę bazowałem na rozwiązaniach jakie kolega Mrozu opisywał w swoim temacie. Uchwyty są trochę inne ale reszta żywcem wzięta z twojego tematu. d5dc319a6305c7c35cf2336158d16ac5.jpg

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jakim kolorem pokryć moduły żeby kolorystyka pasowały do reszty. Wiadomo że glon z czasem i tak wszystko przykryje. A może w cale ich nie malować tylko zostawić surową zaprawę ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kolory to wg gustu. Możesz zostawić tak jak są, a możesz na przykład pociągnąć całe na czarno, a potem jaśniejszym kolorem (też wg gustu) półsuchym pędzlem delikatnie pomalować.

Świetnie Ci wyszły te moduły. Kolejne Malawi/Tanganika też chyba będę robił na takich modułach.

Opublikowano (edytowane)

Turbo 500 wystarczy na biologię, ona nie potrzebuje jakiegoś mega przepływu. Element który zaznaczyleś czerwoną strzałką to dokładnie Ci nie powiem z jakiego sprzętu jest, wziąłem z piwnicy gdzie leżą dwa duże kartony gratów akwarystycznych 😉 Możesz podjechać do jakiegoś marketu budowanego i na miejscu dobrać sobie jakieś rozwiązanie pasujące do twojej pompy ( ja np w kaseciaku mam na rurze i kolanku z pcv).

Wiem że nie wszyscy malowali swoje moduły, tylko je odmocz dobrze w jakimś wiadrze i wymień parę razy wode co kilka godzin.

Edytowane przez Mróz
Opublikowano
Kolory to wg gustu. Możesz zostawić tak jak są, a możesz na przykład pociągnąć całe na czarno, a potem jaśniejszym kolorem (też wg gustu) półsuchym pędzlem delikatnie pomalować.
Świetnie Ci wyszły te moduły. Kolejne Malawi/Tanganika też chyba będę robił na takich modułach.
Dziękuję za dobre słowa od razu człowiek się raduje, więc jeszcze raz dzięki. 90 % kamienia jakie posiadam do ułożenia aranżacji to piaskowiec więc nie chciał bym ich malować na czarno. Malowanie suchym pędzlem już trochę też przerabiałem. Podjadę dzisiaj do sklepu i zobaczę co mają w kolorze piaskowca. Pomysł jest też taki żeby pomalować całość bardzo rzadką czarna farba a potem zetrzeć 99% procent farby z powierzchni i zostawić tylko w zagłębieniach, ale zobaczymy jak to wyjdzie.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wylot z mechanika jak najbardziej daj tak żeby łamał taflę.  Jak Karol napisał do biologii ac500 wystarczy. Ewentualnie pomysł o Eheim Compact 600, on ma regulowany przepływ 250-600l/h co u mnie okazało się bardzo pomocne, dlatego że przez nacięcia skimmera wpływało za mało wody i tu zmniejszenie przepływu do minimum było idealnym rozwiązaniem, zamiast robić kolejne nacięcia. Plusem tej pompki Eheim jest to że jest malutka.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.