Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
31 minut temu, Grześko napisał:

Rozumiem że tak zwanego "biologa" oraz "mechanika" zapewni mi filtr zewnętrzy z ewentualnym falownikiem ?

Tak to wystarczy.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Witaj @Grześko, widzę że się dobrze przygotowałeś do zmiany na Malawi. Ultramax wystarczy jako biolog, a prefiltr będzie pracował jako mechanik. Falownik może być nie potrzebny, ale o tym zdecydujesz później. Myślę że i filtr wewnętrzny nie będzie potrzebny. Jedyne co bym zrobił w Ultramaxie to usunął watę z koszy filtra bo zazwyczaj ona się szybko zapycha zmniejszając wydajność filtra. Watę tą możesz natomiast stosować w prefiltrze gdzie będzie lepiej oczyszczać wodę mechanicznie. Taką watę w prefiltrze możesz sobie wymienić co tydzień co wpłynie pozytywnie na przyrost azotanów (będzie ich mniej)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

dziękuję @SlavekG

zakładając nowy zbiornik mam zamiar wlać 50 litrów z dobrze prowadzonego baniaka towarzyskiego który likwiduję oraz skorzystać z seachem stabiliy zgodnie z jego opisem.

Moje kolejne pytanie jakich wartości chodzi mi oczywiście o wodę muszę pilnować? testy rozumiem kropelkowe zakupić?

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Grześko napisał:

zakładając nowy zbiornik mam zamiar wlać 50 litrów z dobrze prowadzonego baniaka towarzyskiego który likwiduję oraz skorzystać z seachem stabiliy zgodnie z jego opisem.

Lepiej przełóż dojrzałe złoże biologiczne do nowego filtra.

4 minuty temu, Grześko napisał:

Moje kolejne pytanie jakich wartości chodzi mi oczywiście o wodę muszę pilnować? testy rozumiem kropelkowe zakupić?

NO2,NO3,pH z zakresu skali 7.4-9.0 . Oczywiście testy kropelkowe np. JBL lub Salifert Freshwater.

Edytowane przez egon44
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Odnosząc się do Twojego postu nr 1:

-  akwa 100x40x63 spokojnie pozwoli Tobie  na przygodę z naszym biotopem . Faktem jest , że trochę ogranicza możliwości z obsadą ale i to jest do zrealizowania. Załóż temat w dziale OBSADY a uzyskasz wszelka pomoc.

- oświetlenie to sprawa gustu chyba ,że chcesz glony wtedy można tanim kosztem zmienić na inne.

- grzałka spokojnie wystarczy.

- filtr o teoretycznym przepływie 1500 jako biolog wystarczy. Natomiast wątpię  aby jednocześnie dał rade jako biolog i mechanik. Owszem..będzie filtrować mechanicznie ale pamiętaj , że każdy jeden prefiltr zmniejszy jego przepływ co wiąże się z pogorszeniem cyrkulacji a to z pogorszeniem wydajności mechanicznej filtracji. Jeżeli taka czystość wody Ciebie zadowoli to OK. Ale jak będziesz miał możliwość włożenia do wnętrza filtra mechanicznego jaklo osobnego to sam zauważysz różnicę w klarowności wody.

- piasek OK.

 -  wkłady warto zmienić jak sugeruje @SlavekG

- zakup cyrkulatora uzależnij od efektów filtracji.

 

Opublikowano
1 minutę temu, Grześko napisał:

dziękuję @SlavekG

zakładając nowy zbiornik mam zamiar wlać 50 litrów z dobrze prowadzonego baniaka towarzyskiego który likwiduję oraz skorzystać z seachem stabiliy zgodnie z jego opisem.

Moje kolejne pytanie jakich wartości chodzi mi oczywiście o wodę muszę pilnować? testy rozumiem kropelkowe zakupić?

Woda sama w sobie wiele CI nie da, lepiej jak byś z tego zbiornika pożyczył trochę dojrzałej ceramiki, która przyśpieszy start biologiczny nowego zbiornika. Podczas startu pilnujesz nh3, no2 i no3 tak jak w każdym innym zbiorniku.  Testy oczywiśćie kropelkowe. Test PH o zakresie pomiarowym 7.4 - 9. Dobrze by było jak byś wiedział jaką masz wodę kranową (mówię tu o no3 i PH)

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Grześko napisał:

zakładając nowy zbiornik mam zamiar wlać 50

To możesz sobie darować z tego względu , że sama woda nie jest bogata w bakterie nitryfikacyjne. Jest ich najwięcej jak napisał @egon44 w piasku i wkładach filtracyjnych.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Grześko napisał:

Twardością węglanową oraz ogólną nie zaprzątać mam sobie głowy ?

Twardość węglanowa jest istotna i nie powinna być mniejsza niż 6-8 stopni niemieckich. Ma ona wpływ na stabilność PH

Twardość ogólna jest mniej ważna.

Edytowane przez SlavekG
  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.