Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Slawek-meszek napisał:

. Może czas skończyć ze stereotypem i narzucania  czegoś z góry.

Jestem jak najbardziej za tym. Dlatego nie można pisać  ,że się nie nadaje i już.  Zawsze uważam , że w takich przypadkach warto podać motywację tego , że się nie poleca  i warto wtedy umotywować nawet rozwiązanie alternatywne.

Opublikowano
W dniu 28.11.2019 o 19:52, Mróz napisał:

Cześć. 

Nie miałem nigdy tego kamienia, ale 95% doświadczonych malawistów powie Ci, że ten kamień nie jest wskazany do Malawi. Ponoć zbiera się w nim ful syfu, kaleczy ryby itp.. O kwesti wyglądu nie ma co dyskutować bo to kwestia gustu, ale dla mnie to kicz 😉

Co do wody, skoro masz dojrzały biologicznie filtr, to masz z górki bo robisz przeszczep biologii. Dał bym jeszcze do baniaka bakterie Prodibio biodigest, zmierzył parametry i wpuszczal ryby po dwóch dniach jeśli wszystko było by stabilnie.

Dziś wykonałem testy 

Ph 8.2

Nh3 - 0

No2 - 0

No3 - 0

Cz w poniedziałek mogę już wpuścić pysie 

Opublikowano
5 minut temu, egon44 napisał:

Dopiero co założyłeś zbiornik,a już chcesz wpuszczać ryby?

Poczytaj lepiej o cyklu azotowym w akwarium - https://amazonia24.pl/pl/blog/Nowy-zbiornik-jak-rozpoczac-cykl-azotowy/37

Nawet jeśli filtr jest w pełni dojrzały? Do wody dodatkowo dodałem bakterie prodibio biodigest 

Jeśli źle o czymś mówię to proszę mnie poprawić  

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

@egon44 Andrzeju kolega ma dojrzały filtr więc myślę że tu całego żmudnego i powolnego procesu dojrzewania można uniknąć. No chyba że się mylę to mnie popraw 😉

W ogóle fajny link z ciekawym artykułem dałeś 👍

Edytowane przez Mróz
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Kacperaqua napisał:

Nawet jeśli filtr jest w pełni dojrzały? Do wody dodatkowo dodałem bakterie prodibio biodigest 

Jeśli źle o czymś mówię to proszę mnie poprawić  

 

7 minut temu, Mróz napisał:

@egon44 Andrzeju kolega ma dojrzały filtr więc myślę że tu całego żmudnego i powolnego procesu dojrzewania można uniknąć. No chyba że się mylę to mnie popraw 😉

To że kolega przeniósł dojrzały filtr do innego zbiornika nic nie oznacza,szczególnie że wyniki parametrów które podał na to nie wskazują,aby zbiornik był gotowy na wpuszczenie ryb.

Ja bym wpierw sprawdził czy biologia w ogóle funkcjonuje. Wpuści ryby i będą dopiero kłopoty ;) 

Jasne ktoś poleci Kordon i po sprawie :D 

Osobiście bym odczekał z tydzień,dodał bakterie(co już kolega zrobił) + dodatkowo pożywkę dla nich np. w postaci syfku z gąbki z innego pracującego filtra. No i wiadomo pomiary wody(NO2,NO3,NH3) są wskazane.

Edytowane przez egon44
  • Lubię to 2
Opublikowano
2 minuty temu, egon44 napisał:

 

To że kolega przeniósł dojrzały filtr do innego zbiornika nic nie oznacza,szczególnie że wyniki parametrów które podał na to nie wskazują,aby zbiornik był gotowy na wpuszczenie ryb.

Ja bym wpierw sprawdził czy biologia w ogóle funkcjonuje. Wpuści ryby i będą dopiero kłopoty ;) 

Jasne ktoś poleci Kordon i po sprawie :D 

Osobiście bym odczekał z tydzień,dodał bakterie(co już kolega zrobił) + dodatkowo pożywkę dla nich np. w postaci syfku z gąbki z innego pracującego filtra. No i wiadomo pomiary wody(NO2,NO3,NH3) są wskazane.

A czy mógłbym prosić o podanie poprawnych parametrów jakie powinny być w mojej wodzie ?

Opublikowano
55 minut temu, Kacperaqua napisał:

A czy mógłbym prosić o podanie poprawnych parametrów jakie powinny być w mojej wodzie ?

Poprawne parametry wody do wpuszczenia ryb powinny być takie,aby NO2,NH3 było na praktycznie niewykrywalnym poziomie.

NO3 na poziomie minimum 10mg/l ,chociaż jak będzie wyższe np.30mg/l  to też to nie robi problemów,bo jego poziom regulujemy podmianami wody.

Ogólnie na Twoim miejscu sprawdziłbym czy w Twoim zbiorniku działa biologia,stąd tez moja uwaga była taka,abyś dodał pożywki w postaci wyciśniętego syfku z zabrudzonej gąbki z innego pracującego zbiornika.W ten sposób po dodaniu pożywki za 3/4 dni powinieneś już robiąc pomiary (NO2) zauważyć jego lekki wzrost,a następnie po kilku dniach spadek.Dodatkowo jak zauważysz spadek NO2,to NO3 powinno zacząć wzrastać.

Jakich testów używasz? Kropelkowe/paskowe(firma) ?

 

Opublikowano
3 minuty temu, egon44 napisał:

Poprawne parametry wody do wpuszczenia ryb powinny być takie,aby NO2,NH3 było na praktycznie niewykrywalnym poziomie.

NO3 na poziomie minimum 10mg/l ,chociaż jak będzie wyższe np.30mg/l  to też to nie robi problemów,bo jego poziom regulujemy podmianami wody.

Ogólnie na Twoim miejscu sprawdziłbym czy w Twoim zbiorniku działa biologia,stąd tez moja uwaga była taka,abyś dodał pożywki w postaci wyciśniętego syfku z zabrudzonej gąbki z innego pracującego zbiornika.W ten sposób po dodaniu pożywki za 3/4 dni powinieneś już robiąc pomiary (NO2) zauważyć jego lekki wzrost,a następnie po kilku dniach spadek.Dodatkowo jak zauważysz spadek NO2,to NO3 powinno zacząć wzrastać.

Jakich testów używasz? Kropelkowe/paskowe(firma) ?

 

Kropelkowe jbl

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.