Skocz do zawartości

Cyrkulacja przy zastosowaniu "Hamburga" - jak ustawić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, Sławol napisał:

Właśnie o ten wylot mi chodzi, falownik działa w inny sposób niż pompa stąd moje pytanie. Jeśli ruszanie taflą nie jest konieczne (będzie skimer) to nie potrzeba większej mocy falownika niż pompy?

Sławku bo chyba tak masz na imię. Ja wychodzę z założenie, że po to zrobiłem sobie taki filtr, żebym nie miał nic więcej akwarium oprócz dodatkowego falownika który jest ustawiony przy dnie do wyganiania syfku.

Ale jeżeli chcesz dać skimer proszę bardzo. W takim razie użyj falownika bo Tobie moc nie będzie potrzebna. Falownik zrobi swoją "robotę".

  • Lubię to 2
Opublikowano
13 minut temu, Sławol napisał:

Jeśli ruszanie taflą nie jest konieczne (będzie skimer) to nie potrzeba większej mocy falownika niż pompy?

Sam skimmer nie spowoduje bezpośrednio natlenienia wody. Owszem..ułatwi bo będzie czysta powierzchnia..ale żeby natlenić poprzez ruch tafli musi ją coś poruszać.

  • Lubię to 1
Opublikowano
20 minut temu, Slawek-meszek napisał:

Sławku bo chyba tak masz na imię. Ja wychodzę z założenie, że po to zrobiłem sobie taki filtr, żebym nie miał nic więcej akwarium oprócz dodatkowego falownika który jest ustawiony przy dnie do wyganiania syfku.

Ale jeżeli chcesz dać skimer proszę bardzo. W takim razie użyj falownika bo Tobie moc nie będzie potrzebna. Falownik zrobi swoją "robotę".

Też z takiego założenia wychodzę, skimer będzie z małego modułu BTN😊 Filtrację podpatruję w twoim akwa bo moje będzie takiej samej wielkości tylko chciałem hamburga na falowniku Tunze i nie wiem który model wybrać.

 

11 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Sam skimmer nie spowoduje bezpośrednio natlenienia wody. Owszem..ułatwi bo będzie czysta powierzchnia..ale żeby natlenić poprzez ruch tafli musi ją coś poruszać.

Myślę, że da rade. Skimer będzie z modułu ponacinam grzebień włożę małą pompkę i powinno ogarnąć natlenianie i film bakteryjny.

Opublikowano
3 minuty temu, Sławol napisał:

Też z takiego założenia wychodzę, skimer będzie z małego modułu BTN😊 Filtrację podpatruję w twoim akwa bo moje będzie takiej samej wielkości tylko chciałem hamburga na falowniku Tunze i nie wiem który model wybrać.

Musisz sobie wszystko przemyśleć.  Myślę, że powinieneś dobrać coś mocniejszego aby nic Ci nie zalegało.

Opublikowano
1 minutę temu, Sławol napisał:

Myślę, że da rade. Skimer będzie z modułu ponacinam grzebień włożę małą pompkę i powinno ogarnąć natlenianie i film bakteryjny.

Sławku...film zlikwiduje. Ale jak ma natlenić ? Może jakoś sobie to inaczej wizualizuje..ale przecież on nie spowoduje ruchu wody a tylko oczyści lustro co owszem ma wpływ ale jak jest ruch?

  • Lubię to 1
Opublikowano
7 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Sławku...film zlikwiduje. Ale jak ma natlenić ? Może jakoś sobie to inaczej wizualizuje..ale przecież on nie spowoduje ruchu wody a tylko oczyści lustro co owszem ma wpływ ale jak jest ruch?

Wydaje mi się, że łamanie tafli wody powoduje jej natlenienie co też skimer czyni. 

Opublikowano

Sławku...na 100% łamanie lustra powoduje jej natlenianie i jest to chyba najlepszy sposób. Ale jak skimmer łamie lustro wody? Jakoś tego nie mogę sobie zwizualizować. Ale skoro łamie to OK..Fakt..ja używam Eheim 350 i na nim się wzoruję. Musiałbym bym po prostu zobaczyć to o czym mówisz bo pewnie sobie to inaczej wyobrażam.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Sławol napisał:

Wydaje mi się, że łamanie tafli wody powoduje jej natlenienie co też skimer czyni. 

Miałem przez jakiś czas skimmer w akwarium i jakoś nie zauważyłem aby powodował łamanie tafli wody... 🤔

Edytowane przez Robson79
  • Lubię to 1
Opublikowano

Skoro o ruch tafli chodzi. Do tej pory mam tego hamburga na pompę powietrzną i wylot skierowany jest na równi z powierzchnią wody. Nie istnieje coś takiego, jak film bakteryjny a powierzchnią wody "targa" aż miło. W sumie nie rezygnowałbym z powietrznego napędu, ale widzę gołym okiem, że jest za słaby. Z drugiej strony mam małe akwarium - 110x45x40h więc może Tunze 6020 ogarnie temat ?! Pompy przepływowe i głowice są duże, jak na hamburga-reaktora....

Opublikowano
24 minuty temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Sławku...na 100% łamanie lustra powoduje jej natlenianie i jest to chyba najlepszy sposób. Ale jak skimmer łamie lustro wody? Jakoś tego nie mogę sobie zwizualizować. Ale skoro łamie to OK..Fakt..ja używam Eheim 350 i na nim się wzoruję. Musiałbym bym po prostu zobaczyć to o czym mówisz bo pewnie sobie to inaczej wyobrażam.

Moduł BTN z naciętymi zębami zasysa wodę za pomocą pompki, woda wraca wylotem powyżej tafli.

  • Lubię to 1
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.