Skocz do zawartości

Cyrkulacja przy zastosowaniu "Hamburga" - jak ustawić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  W dniu 11.11.2019 o 17:59, Sławol napisał(a):

Właśnie o ten wylot mi chodzi, falownik działa w inny sposób niż pompa stąd moje pytanie. Jeśli ruszanie taflą nie jest konieczne (będzie skimer) to nie potrzeba większej mocy falownika niż pompy?

Rozwiń  

Sławku bo chyba tak masz na imię. Ja wychodzę z założenie, że po to zrobiłem sobie taki filtr, żebym nie miał nic więcej akwarium oprócz dodatkowego falownika który jest ustawiony przy dnie do wyganiania syfku.

Ale jeżeli chcesz dać skimer proszę bardzo. W takim razie użyj falownika bo Tobie moc nie będzie potrzebna. Falownik zrobi swoją "robotę".

  • Lubię to 2
Opublikowano
  W dniu 11.11.2019 o 17:59, Sławol napisał(a):

Jeśli ruszanie taflą nie jest konieczne (będzie skimer) to nie potrzeba większej mocy falownika niż pompy?

Rozwiń  

Sam skimmer nie spowoduje bezpośrednio natlenienia wody. Owszem..ułatwi bo będzie czysta powierzchnia..ale żeby natlenić poprzez ruch tafli musi ją coś poruszać.

  • Lubię to 1
Opublikowano
  W dniu 11.11.2019 o 18:04, Slawek-meszek napisał(a):

Sławku bo chyba tak masz na imię. Ja wychodzę z założenie, że po to zrobiłem sobie taki filtr, żebym nie miał nic więcej akwarium oprócz dodatkowego falownika który jest ustawiony przy dnie do wyganiania syfku.

Ale jeżeli chcesz dać skimer proszę bardzo. W takim razie użyj falownika bo Tobie moc nie będzie potrzebna. Falownik zrobi swoją "robotę".

Rozwiń  

Też z takiego założenia wychodzę, skimer będzie z małego modułu BTN😊 Filtrację podpatruję w twoim akwa bo moje będzie takiej samej wielkości tylko chciałem hamburga na falowniku Tunze i nie wiem który model wybrać.

 

  W dniu 11.11.2019 o 18:14, AndrzejGłuszyca napisał(a):

Sam skimmer nie spowoduje bezpośrednio natlenienia wody. Owszem..ułatwi bo będzie czysta powierzchnia..ale żeby natlenić poprzez ruch tafli musi ją coś poruszać.

Rozwiń  

Myślę, że da rade. Skimer będzie z modułu ponacinam grzebień włożę małą pompkę i powinno ogarnąć natlenianie i film bakteryjny.

Opublikowano
  W dniu 11.11.2019 o 18:15, Sławol napisał(a):

Też z takiego założenia wychodzę, skimer będzie z małego modułu BTN😊 Filtrację podpatruję w twoim akwa bo moje będzie takiej samej wielkości tylko chciałem hamburga na falowniku Tunze i nie wiem który model wybrać.

Rozwiń  

Musisz sobie wszystko przemyśleć.  Myślę, że powinieneś dobrać coś mocniejszego aby nic Ci nie zalegało.

Opublikowano
  W dniu 11.11.2019 o 18:19, Sławol napisał(a):

Myślę, że da rade. Skimer będzie z modułu ponacinam grzebień włożę małą pompkę i powinno ogarnąć natlenianie i film bakteryjny.

Rozwiń  

Sławku...film zlikwiduje. Ale jak ma natlenić ? Może jakoś sobie to inaczej wizualizuje..ale przecież on nie spowoduje ruchu wody a tylko oczyści lustro co owszem ma wpływ ale jak jest ruch?

  • Lubię to 1
Opublikowano
  W dniu 11.11.2019 o 18:22, AndrzejGłuszyca napisał(a):

Sławku...film zlikwiduje. Ale jak ma natlenić ? Może jakoś sobie to inaczej wizualizuje..ale przecież on nie spowoduje ruchu wody a tylko oczyści lustro co owszem ma wpływ ale jak jest ruch?

Rozwiń  

Wydaje mi się, że łamanie tafli wody powoduje jej natlenienie co też skimer czyni. 

Opublikowano

Sławku...na 100% łamanie lustra powoduje jej natlenianie i jest to chyba najlepszy sposób. Ale jak skimmer łamie lustro wody? Jakoś tego nie mogę sobie zwizualizować. Ale skoro łamie to OK..Fakt..ja używam Eheim 350 i na nim się wzoruję. Musiałbym bym po prostu zobaczyć to o czym mówisz bo pewnie sobie to inaczej wyobrażam.

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 11.11.2019 o 18:33, Sławol napisał(a):

Wydaje mi się, że łamanie tafli wody powoduje jej natlenienie co też skimer czyni. 

Rozwiń  

Miałem przez jakiś czas skimmer w akwarium i jakoś nie zauważyłem aby powodował łamanie tafli wody... 🤔

Edytowane przez Robson79
  • Lubię to 1
Opublikowano

Skoro o ruch tafli chodzi. Do tej pory mam tego hamburga na pompę powietrzną i wylot skierowany jest na równi z powierzchnią wody. Nie istnieje coś takiego, jak film bakteryjny a powierzchnią wody "targa" aż miło. W sumie nie rezygnowałbym z powietrznego napędu, ale widzę gołym okiem, że jest za słaby. Z drugiej strony mam małe akwarium - 110x45x40h więc może Tunze 6020 ogarnie temat ?! Pompy przepływowe i głowice są duże, jak na hamburga-reaktora....

Opublikowano
  W dniu 11.11.2019 o 18:38, AndrzejGłuszyca napisał(a):

Sławku...na 100% łamanie lustra powoduje jej natlenianie i jest to chyba najlepszy sposób. Ale jak skimmer łamie lustro wody? Jakoś tego nie mogę sobie zwizualizować. Ale skoro łamie to OK..Fakt..ja używam Eheim 350 i na nim się wzoruję. Musiałbym bym po prostu zobaczyć to o czym mówisz bo pewnie sobie to inaczej wyobrażam.

Rozwiń  

Moduł BTN z naciętymi zębami zasysa wodę za pomocą pompki, woda wraca wylotem powyżej tafli.

  • Lubię to 1
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tutaj nie chodzi o zmianę koloru tylko o "rozwój glonów w zbiorniku zostaje znacznie ograniczony".
    • Od ponad pół roku mam ryby jak w stopce. Z renomowanej hodowli. Mam problem z niektórymi egzemplarzami Acei Itungi. Od samego początku mają problem z przyjmowaniem pokarmu. Płatkami plują spożywając tylko male kawałki. Jakikolwiek granulat odpada. Leczyłem w grudniu Metronidazolem i Protosolem. Było lepiej ale znów widzę, że jakby były chore.  Wrócił brak apetytu. Ryby są blade i lekko wychudzone Leczyłem Protosolem. 2 dni - dawka 20ml/100l. Czyżby za mało? A może to nie wiciowce? Reszta obsady w porządku. Jakieś porady co z tym fantem zrobić?  
    • Jej kolor świadczy o jakimś problemie z glonami. Myślę, że zmiana koloru barwnikiem z soli na dłuższą metę nie rozwiąże problemu. Zresztą już jej używałem i po zastosowaniu dawki zalecanej przez producenta woda wyglądała "mało naturalnie" zbyt mocno niebieska. Ale dla ryb podobno jest dobra.
    • Nieźle zielona. Ja polecam Sanital z Tropicala. Moja woda jest niebieskawa, ale kryształ. Zauważyłem też, że ryby zdecydowanie mniej się ocierają.
    • Po dwóch dniach pracy wkład wyglądał tak: Woda w korpusie zielona, jak ja zdjęciu. W zbiorniku nieznaczna poprawa klarowności. Ale naprawdę subtelna. Założyłem nowy wkład ale pewnie efekt będzie taki sam. Wykwit zielenic? Z czego jak teoretycznie nie mają pokarmu co potwierdzają testy wody...
    • Trochę czasu od startu już minęło, trochę z nowym zbiornikiem się oswoiłem, trochę jego rozmiar w moich oczach się zmniejszył  W końcu mam chwilę żeby co nieco napisać. Zacznę od spraw niezbyt miłych. Z obsady którą zadomowiłem na samym początku straciłem samicę Stigmatochromis Tolae. Niestety dołączył do niej jeden z trzech Exochochromis Anagenys. Najmniejszy z trzech. Na początku winiłem za to pokarm Hikari Vibra Bites i to że go nie namoczyłem. Zachęcony jednak przez kolegów z forum poczytałem co nieco tu i tam o pokarmach granulowanych i po czasie uważam jednak, że namaczenie ich nie ma najmniejszego sensu. Trzeba się po prostu pilnować żeby nie sypnąć go za dużo, o co nie trudno. Profilaktycznie jednak dla spokoju ducha pokarm Hikari wylądował w koszu. Strata niewielka bo była to mała paczka kupiona na próbę a spokój akwarysty nieoceniony  Po dłuższych przemyśleniach sytuacji, która miała miejsce doszedłem do wniosku, że dwa osobniki, które pożegnały się z żywotem musiały gorzej znieść aklimatyzację. Stres związany z transportem i lądowaniem w zbiorniku, a w przypadku najmniejszego Exo stres związany z tym że jest najmniejszy w zbiorniku (duuuużo mniejszy od pozostałych) mógł osłabić układ odpornościowy ryb a na to tylko czekały jakieś pasożyty, które zrobiły swoje. Po tym jak padł Tolae i objawy zauważyłem u Exo zakupiłem dwa preparaty Zooleka. Protosol i Capisol. Niestety zanim do mnie dotarły młody Exo już był na wykończeniu. Mimo wszystko przeprowadziłem tygodniową kurację Protosolem (do słupa wody i do pokarmu) oraz tygodniową kurację Capisolem (do słupa wody). Capisolu do pokarmu już nie podawałem bo ryby w ogóle nie chciały jeść karmy nasączonej lekiem. Nie wiem czy to tylko moje imaginacje czy faktyczny efekt obydwu kuracji ale mam wrażenie, że ryby które i tak wydawały mi się w bardzo dobrej kondycji nabrały jeszcze większego wigoru i od tamtej pory nie zaobserwowałem już nic niepokojącego w życiu zbiornika.  Co do pokarmu to zakupiłem (po kilku pochlebnych opiniach) pokarm Aller Futura. Do tej pory żaden pokarm tak pozytywnie mnie nie zaskoczył. Ryby pożerają go z niesamowitą ochotą. Wody jakoś szczególnie nie brudzi. Cena jest powalająca. Więcej argumentów nie potrzebuję. Następnym razem może tylko wezmę większy rozmiar bo obecnie mam bodajże 0,9-1,6mm. Doszło do tego, że ryby niezbyt chętnie jedzą pokarmy Naturefood Cichlid Premium czy Artemię w płatkach od HS Aqua a jak tylko sypnę Aller Futura to mam wrażenie, że zaraz moje ryby powyskakują ze zbiornika w szaleńczej pogoni za pokarmem   W temacie filtracji. Obecnie filtracja opiera się na kaseciaku i module filtracyjnym. Pompę ustawiłem jednak na 1 bieg ponieważ na biegu 2 po tym jak liście Vallisnerii przyklejały się do wlotu to poziom wody w module wyraźnie spadał. Przy obecnym ustawieniu tego nie obserwuję a pompa "sika" i tak bardzo mocno. Mój kaseciak zaskoczył mnie niesamowicie. Przy jego tworzeniu słyszałem sporo opinii, że przy dwóch 5cm warstwach gąbki PPI30 filtr zapcha się po tygodniu. Przy pierwszej podmianie wody, dwa tygodnie po wprowadzeniu ryb, trochę spanikowałem ponieważ poziom wody w komorze pompy spadł w sposób bardzo wyraźny. Jakieś 8cm w stosunku do komory wlotowej. Otworzyłem przesłonę wlotu na maksa ale nic się nie zmieniło. Pomyślałem, że trzeba będzie gąbki jednak czyścić często i już zacząłem kombinować co zmienić żeby filtr był bardziej "długodystansowy". Ku mojemu zaskoczeniu następnego dnia, pomimo braku jakiejkolwiek interwencji, poziom wody w obydwu komorach się wyrównał. Okazało się, że po podmianie wody gdy poziom wody spada, gąbki w filtrze potrzebują chyba trochę czasu żeby ponownie napełnić się wodą i tym samym nie ograniczać przepływu. Musiałem chyba mieć sporo szczęścia przy doborze gąbek i rozmiaru wlotu ponieważ od początku działania filtra, gąbek w końcu nie czyściłem i do dzisiaj różnica poziomu wody pomiędzy komorą pompy a komorą wlotową to jakieś 0,5cm. Może 1cm.  Przy ostatniej podmianie zdecydowałem się podać profilaktycznie, zgodnie z instrukcją sól akwarystyczną Tropical Sanital. Wydaje mi się, że rybą taki zabieg odpowiadał dlatego chyba co jakiś czas go przeprowadzę. Na pewno nie przy każdej podmianie bo jednak zabarwia wodę dosyć widocznie ale może raz na kwartał... Podjąłem również kroki w celu poniesienia pH wody w zbiorniku. Do tej pory miałem je na poziomie 7,5. Chciałbym osiągnąć jakieś 7,8-8,0. Zacząłem codziennie dodawać sodę oczyszczoną uprzednio rozpuszczoną w wodzie z akwarium. Do tej pory dodałem łącznie 10 łyżek i udało mi się podnieść chyba do 7,6  Piszę "chyba" ponieważ na testach kropelkowych odczyt nie jest aż tak precyzyjny.  Na koniec co nieco odnośnie samych mieszkańców. Chwilowo stan obsady prezentuje się następująco: Stigmatochromis Tolae 2+1, Exochochromis Anagenys 2szt., Protomelas Mbenji Thic Lips 3szt., Nimbochromis Polystigma 6szt. (prawdopodobnie 3+3) oraz Dimidiochromis Strigatus 1+2. Ryby prezentują się doskonale. Na pewno dobrym wyborem był zakup podrośniętych już osobników. Obecnie za króla zbiornika uważam dominującego samca S. Tolae, ale wydaje mi się, że dosyć szybko zostanie zdetronizowany przez któregoś samca N. Polystigma. Obecnie różnica wielkości pomiędzy nimi jest znaczna ale Nimbochromisy rosną jak na drożdżach i już zdarza im się przegonić Tolae jak ten za bardzo się rządzi. Jeden z Protomelasów miał ostatnio białe, spuchnięte oko. Obawiałem się, że to jakaś infekcja ale chyba doznał uszczerbku w jakiejś potyczce. W jego zachowaniu nie zaobserwowałem nic dziwnego a oko szybko zaczęło wracać do normalnego stanu. Udało mi się nawet doczekać młodych D. Strigatus  Wiadomo, że szanse na odchowanie w zbiorniku ogólnym mam mikre ale ciągle obserwuję jednego, dzielnego "komandosa"  Ostatnio nawet zasuwał dzielnie przy samej powierzchni przez cały zbiornik  Będąc przy D. Strigatus. Samiec tego gatunku to największa pierdoła w całym akwarium. Mam wrażenie że boi się własnego cienia. W czasie karmienia buszuje jak szalony a większość czasu spędza w lekkim zacienieniu i udaje, że go nie ma. Mam wrażenie, że nawet ślimak byłby w stanie go zastraszyć. Odmiennie natomiast zachowują się samice tego gatunku. Ciągle się zaczepiają i nie dają sobie w kaszę dmuchać jeśli chodzi o relacje z innymi gatunkami. Exochochromisy ewidentnie potrzebują powiększenia stadka bo jeden jest dominujący i ciągle doskwiera temu drugiemu. Po świętach Wielkanocnych planuję powiększyć obsadę o: 2x Exochochromis Anagenys, 1 samicę Dimidiochromis Strigatus, 1 lub 2 samice Stigmatochromis Tolae i .... chyba zdecyduję się na zakup tylko samca z gatunku Aritochromis Chrystyi  Strasznie chciałem mieć ten gatunek. W zestawie z samicami obawiam się, że byłby zgubny dla obsady w okresie tarła. Liczę, że sam samiec nie będzie zanadto uciążliwy. Miał być koniec ale jeszcze mi się przypomniała jedna sprawa. Otóż planuję zrobić nad zbiornikiem małą hydroponikę. Zakupiłem i przerobiłem do tego celu dwie doniczki balkonowe. Zamierzam je wypełnić gąbkami i zasilać skimmerem Eheim. Na razie mam takie dwa zdjęcia. Jak sprawa się rozwinie to zaktualizuję temat  Nieco się rozpisałem. Ciekawe czy ktoś dotrwa do końca   PS. W najbliższym czasie postaram się wrzucić jakieś fotki lokatorów  
    • Dzięki za poradę  W moim przypadku obsada:  Cynotilapia sp. Jalo Reef  labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano" była sprawdzona i poza maingano było OK  wezmę po uwagę ewentualnie Chindongo socolofi  za Twoją poradą choć te "moje 3 gatunki są jakby to powiedzieć inne pod względem i koloru i budowy ciała więc są wg, mnie tworzą bardzo ciekawy układ.  Jeszcze tak myślę o saulosi ale myślę że podobne do yellow samiczki które są żółte i to zły pomysł.
    • Cześć, Szukam 2–3 samic Pseudotropheus crabro, najlepiej z linii F0 lub F1. Mam dorosłego, dominującego samca i chcę zbudować czysty zbiornik jednogatunkowy. Interesują mnie wyłącznie ryby z pewnego źródła, nie sklepowe. Odbiór osobisty (Dolny Śląsk) lub wysyłka.   Z góry dzięki za kontakt! Paweł
    • 1) Istnieje taka możliwość, do krzyżowania dochodzi jeżeli samica niema samca ze swojego gatunku lub samiec jest zbyt słaby aby zająć terytorium na którym dochodzi do tarła. 2) Np; Labidochromis joanjohnsonae  https://www.malawi.si/Malawi/Mbuna/Labidochromis/Labidochromis joanjohnsonae/index.html        lub Labidochromis sp. 'perlmutt' Higga Reef  https://www.malawi.si/Malawi/Mbuna/Labidochromis/Labidochromis sp. 'perlmutt'/slides/Labidochromis sp. 'perlmutt' Higga Reef.html lub Chindongo socolofi albo Iodotropheus sprengerae. 3) Ryby młode gdzie płec jest nieznana trzeba brać po 8-10 sztuk, niektórzy po 12 i więcej sztuk biorą żeby utrafić jak najwięcej samic. Docelowo zostaw po 1 haremie.  
    • Witam  Po prawie 10 latach i zabawy w roślinne, jestem na etapie powrotu do "malawi" Zbiornik jest nie duży bo 240 L brutto. Planuję taką obsadę: Yellow / Mainagano / Afra jalo czyli dokładnie: Cynotilapia sp. Jalo Reef lub Cynotilapia Red Top Lipoma labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano"   Kilka pytań  1.  czy nie będą się krzyżować aby nie było bastardów 2. Czy zamiast maingano coś innego bo z nimi miałem najwięcej kłopotów (agresja wewnątrzgatunkowa) 3 Po ile sztuk, po 1 haremie ?  Ewentualnie jakieś sugestie  Pozdrawiam  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.