Skocz do zawartości

Obsada do nowej 300-stki ( 120x50x50)


Nowinsky

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, SlavekG napisał:

No nie kolego, skoro chcesz Saulosi to nie Mbamba czy też Cyno Likoma - uważam że ich ubarwienie jest zbyt podobne do samców saulosi.

W kwestii tego Hongi to jego fenomenalne ubarwienie jest tu sporne.  My tego nie polecamy a mnie osobiście ten nienaturalnie czerwony kolor razi. To jednak Twój zbiornik i nikt Ci nie zabroni posiadać tej ryby. Może taka obsada?

Chindongo Saulosi

Cynotilapia sp Hara

Labidochromis Permutt / Metriaclima Chailosi/ Twój Labidochromis Hongi (skoro musi być czerwony)

Hehehe :) Bardzo Ciebie szanuje za Twoją pomoc! :) 
Wiem, że masz duże doświadczenie i jakoś dojdziemy do porozumienia :) 


To ja mam taką propozycję:
Aby mieć 2 kolory jednego gatunku i mieć poziome pasy to wybiorę Pseudotropheus Johanni, aby wprowadzić pionowe pasy to wybiorę Mbamba lub Likoma, a jeżeli chodzi o 3 gatunek to wybiorę Sprengerae (ewentualnie jak będę chciał odrobiny ryzyka to zdecyduje się na Hongi Sweden).

Czy moja propozycja jest okej Twoim zdaniem i nie będziesz musiał się za mnie wstydzić na forum? :) 

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2019 o 10:14, Slawek-meszek napisał:

Szczerze powiedziawszy odpuść sobie tego kilerka którym są L hongi. Nie ważne w jakiej odmianie czy to naturalnej czy to jak inni zwracają wielką waga sztucznej. Jest to ryba agresywna i według mojego skromnego zdania potrzebuje więcej miejsca.

Może zastanów się nad

P Saulosi samiczki są ładniejsze do Johanni

M maingano

C hara Gallireya Reef

A jeżeli bardzo podobają się Tobie Johanni to może zamiast L hongi daj naszego L caeruleus czyli pospolicie Yelllow. Nie wiem dlaczego ale nagle wszyscy o tej pięknej rybie zapomnieli

P Johanni

C Jalo Reef lub red top Likoma

L caeruleus

 

Yellow nie polecam z racji złego doświadczeniu a z tą rybą w mojej 240 tce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NowinskyTwój tok rozumowania jest jest taki , że chcesz w 240 litrach trzy gatunki. Ja to rozumiem . Odniosę się do tych 240 litrów bo taki litraż określasz w tytule. Miałem akwa 240 litrów i też trzymałem w nim przez jakiś czas trzy gatunki. Wszystko było OK  do pewnego momentu..a mianowicie do momentu póki ryby nie zaczęły rosnąć. I nie była to kwestia ich wielkości ( akurat w tym przypadku). Miałem saulosi , maingano i rdzawe. Efekt wizualny super. Do czasu jak pisałem wyżej było super. Ale zaczęły się problemy...i to od saulosi. Miałem w tym litrażu układ chyba 1+3/4. i to był błąd. A polegał na tym ,że saulosi jest jednak rybą staną i układ 1+3/4 jest nieporozumieniem.  Przy takiej ilości samic , samiec podczas tarła je zajedzie. Pewnie czytałeś , że to ryba najłagodniejszą z mbuny. Owszem...ale podczas tarła jest tak agresywny , że potrafi  zajechać swoje samice i sterroryzować całą obsadę w akwa 240. Maingano...mój samiec w pewnym momencie wybił wszystkie samice i chyba samca ( chyba bo nie byłem pewny czy ten drugi to był samiec czy samica). Wg mnie z mojego doświadczenia z tą rybą to akwa 240 jest dla niego zbyt małe ze względu na jego agresje wewnątrz gatunku i jako trzeci gatunek w takim akwa. jest to piękna i ciekawa ryba. Mimo wszystko dałbym ją  jeszcze raz do 240  choćby po to aby ją do jakiegoś czasu obserwować.

   Ustalając obsadę patrzysz na to abyś miał dużo i kolorowo..hm..każdy tak chce:) Nie zawsze się da o czym sam się kiedyś przekonasz. Weź jeszcze jedną rzecz pod rozwagę w kontekście efektów wizualnych.Mianowicie klimat jaki chcesz stworzyć w akwa. Jeżeli dasz do akwa saulosi  a klimat będzie jasny , tło też jasne , mocne światło to ryby te wiele stracą wg mnie na uroku. Faktem jest , że akurat saulosi w jeziorze też żyje w jasnych klimatach. Ale ja piszę o moich wrażeniach estetycznych czasami znacznie odbiegającymi od tego co w jeziorze. Zajrzyj do naszej galerii..wiele ryb na zdjęciach , w powiększeniu , po podciągnięciu kolorów, powiększeniu są po prostu piękne. W akwa na pierwszy rzut okiem już tak nie jest ( w większości). Natomiast saulosi czy maingano zawsze wygląda pięknie.

  Moja propozycja jest taka do Twoich 240 litrów :saulosi  2 + 7/8 . Dlaczego dwa  samce? Z tych 2 samców i tak prawdopodobnie wyłoni się jeden samiec alfa albo podzielą sobie akwa na pół ( tak miałem) i wtedy będziesz mógł naprawdę obserwować ich fajne zachowania.  Maingano: 1+ 5  ( ciężko określić które są samicami) . Ale pamiętaj..z maingano to "rosyjska ruletka" . Mimo , że są to ryby jak opisałem wcześniej i ten litraż   okaże się lub może się okazać zbyt mały warto te ryby mieć choćby po to aby  móc je obserwować do pewnego czasu.

  Jeżeli dasz układy 1+3 i trzy gatunki to najpierw upewnij się czy są to ryby stadne czy nie.

 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Nowinsky napisał:

To ja mam taką propozycję:
Aby mieć 2 kolory jednego gatunku i mieć poziome pasy to wybiorę Pseudotropheus Johanni, aby wprowadzić pionowe pasy to wybiorę Mbamba lub Likoma, a jeżeli chodzi o 3 gatunek to wybiorę Sprengerae (ewentualnie jak będę chciał odrobiny ryzyka to zdecyduje się na Hongi Sweden).

Czy moja propozycja jest okej Twoim zdaniem i nie będziesz musiał się za mnie wstydzić na forum? :)

Myślę że możesz próbować z taką obsadą, to że u kogoś coś nie zagrało, nie znaczy że tak samo będzie u innych w tym wypadku u Ciebie.  Między Mbamba a Likoma wybrałbym Mbambę, ale to tylko ja.  Zamawiaj ryby i ciesz się zbiornikiem. Powidzenia.

Oczywiście czekamy na kolejne info po zarybieniu   🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, SlavekG napisał:

Myślę że możesz próbować z taką obsadą, to że u kogoś coś nie zagrało, nie znaczy że tak samo będzie u innych w tym wypadku u Ciebie.  Między Mbamba a Likoma wybrałbym Mbambę, ale to tylko ja.  Zamawiaj ryby i ciesz się zbiornikiem. Powidzenia.

Oczywiście czekamy na kolejne info po zarybieniu   🙂

Info jest takie na dzień dzisiejszy:

Złożyłem zamówienie na akwarium 120x50x50 - 300l - opti :) 
Dokonałem zakupu kamieni do aranżacji (jeszcze zastanawiam się nad kolorem piasku).
Rozmawiałem też z moim majstrem, który musi mi wzmocnić moją szafkę pod to akwarium.

Rozmawiałem również z moim zaprzyjaźnionym elektrykiem, który pod pokrywą Aquastel zamontuje mi oświetlenie modułowe led z jakimś kontrolerem.
Dobrałem dzięki Twojej pomocy obsadę do mojego nowego akwarium Joahnni + Mbamba + Sprengerae (ewentualnie Hongi) :)

Teraz idę czytać dalej odnośnie filtracji i innych istotnych rzeczy, które pomogą mi wystartować z moim pierwszym Malawi :) 

Może do grudnia mi się uda odpalić, akurat będzie prezent pod choinkę :) 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Nowinsky napisał:

Info jest takie na dzień dzisiejszy:

Złożyłem zamówienie na akwarium 120x50x50 - 300l - opti :) 
Dokonałem zakupu kamieni do aranżacji (jeszcze zastanawiam się nad kolorem piasku).
Rozmawiałem też z moim majstrem, który musi mi wzmocnić moją szafkę pod to akwarium.

Rozmawiałem również z moim zaprzyjaźnionym elektrykiem, który pod pokrywą Aquastel zamontuje mi oświetlenie modułowe led z jakimś kontrolerem.
Dobrałem dzięki Twojej pomocy obsadę do mojego nowego akwarium Joahnni + Mbamba + Sprengerae (ewentualnie Hongi) :)

Teraz idę czytać dalej odnośnie filtracji i innych istotnych rzeczy, które pomogą mi wystartować z moim pierwszym Malawi :) 

Może do grudnia mi się uda odpalić, akurat będzie prezent pod choinkę :) 

Pozdrowienia

No i fajno że powoli idziesz do przodu 🙂

Małe OT

W kwestii piasku podpowiem tyle żebyś unikał piasku jasnego i bardzo drobnego, najlepiej podjechać do jakiejś żwirowni.

Jak już poczytasz o filtracji to sugerowałbym założyć temat w dziale do tego odpowiednim i tam o tym porozmawiać, przedstawisz swój punkt widzenia, a my postaramy się coś więcej podpowiedzieć jeśli będzie taka potrzeba. Pomyśl też o starcie biologicznym na bakterie startowe. Poczytaj o starcie na WA lub innej metodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

27 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

@NowinskyTwój tok rozumowania jest jest taki , że chcesz w 240 litrach trzy gatunki. Ja to rozumiem . Odniosę się do tych 240 litrów bo taki litraż określasz w tytule. Miałem akwa 240 litrów i też trzymałem w nim przez jakiś czas trzy gatunki. Wszystko było OK  do pewnego momentu..a mianowicie do momentu póki ryby nie zaczęły rosnąć. I nie była to kwestia ich wielkości ( akurat w tym przypadku). Miałem saulosi , maingano i rdzawe. Efekt wizualny super. Do czasu jak pisałem wyżej było super. Ale zaczęły się problemy...i to od saulosi. Miałem w tym litrażu układ chyba 1+3/4. i to był błąd. A polegał na tym ,że saulosi jest jednak rybą staną i układ 1+3/4 jest nieporozumieniem.  Przy takiej ilości samic , samiec podczas tarła je zajedzie. Pewnie czytałeś , że to ryba najłagodniejszą z mbuny. Owszem...ale podczas tarła jest tak agresywny , że potrafi  zajechać swoje samice i sterroryzować całą obsadę w akwa 240. Maingano...mój samiec w pewnym momencie wybił wszystkie samice i chyba samca ( chyba bo nie byłem pewny czy ten drugi to był samiec czy samica). Wg mnie z mojego doświadczenia z tą rybą to akwa 240 jest dla niego zbyt małe ze względu na jego agresje wewnątrz gatunku i jako trzeci gatunek w takim akwa. jest to piękna i ciekawa ryba. Mimo wszystko dałbym ją  jeszcze raz do 240  choćby po to aby ją do jakiegoś czasu obserwować.

   Ustalając obsadę patrzysz na to abyś miał dużo i kolorowo..hm..każdy tak chce:) Nie zawsze się da o czym sam się kiedyś przekonasz. Weź jeszcze jedną rzecz pod rozwagę w kontekście efektów wizualnych.Mianowicie klimat jaki chcesz stworzyć w akwa. Jeżeli dasz do akwa saulosi  a klimat będzie jasny , tło też jasne , mocne światło to ryby te wiele stracą wg mnie na uroku. Faktem jest , że akurat saulosi w jeziorze też żyje w jasnych klimatach. Ale ja piszę o moich wrażeniach estetycznych czasami znacznie odbiegającymi od tego co w jeziorze. Zajrzyj do naszej galerii..wiele ryb na zdjęciach , w powiększeniu , po podciągnięciu kolorów, powiększeniu są po prostu piękne. W akwa na pierwszy rzut okiem już tak nie jest ( w większości). Natomiast saulosi czy maingano zawsze wygląda pięknie.

  Moja propozycja jest taka do Twoich 240 litrów :saulosi  2 + 7/8 . Dlaczego dwa  samce? Z tych 2 samców i tak prawdopodobnie wyłoni się jeden samiec alfa albo podzielą sobie akwa na pół ( tak miałem) i wtedy będziesz mógł naprawdę obserwować ich fajne zachowania.  Maingano: 1+ 5  ( ciężko określić które są samicami) . Ale pamiętaj..z maingano to "rosyjska ruletka" . Mimo , że są to ryby jak opisałem wcześniej i ten litraż   okaże się lub może się okazać zbyt mały warto te ryby mieć choćby po to aby  móc je obserwować do pewnego czasu.

  Jeżeli dasz układy 1+3 i trzy gatunki to najpierw upewnij się czy są to ryby stadne czy nie.

 

Andrzeju,

dziękuję za podzielenie się ze mną swoim doświadczeniami związanymi z malawi. 
Bardzo to doceniam! Miłego dnia :) 

5 minut temu, Bezprym napisał:

Zapomnieliśmy jeszcze o jednym gatunku znakomicie wpisujacym się w ten baniaczek mianowicie

Metriaclima koningsi Membe deep

O kurdę! Też pięknie wygląda ten gatunek :) 
Czy samce są niebieskie, a samiczki żółte w paski tak jak tutaj na zdjęciu ?
https://mal-ta-cichliden-forum.de/gallery/index.php/Image/4507-Links-Metriaclima-koningsi-likoma-ehemals-sp-membe-deep-rechts-Metriaclima-sp-ze/

1 minutę temu, SlavekG napisał:

No i fajno że powoli idziesz do przodu 🙂

Małe OT

W kwestii piasku podpowiem tyle żebyś unikał piasku jasnego i bardzo drobnego, najlepiej podjechać do jakiejś żwirowni.

Jak już poczytasz o filtracji to sugerowałbym założyć temat w dziale do tego odpowiednim i tam o tym porozmawiać, przedstawisz swój punkt widzenia, a my postaramy się coś więcej podpowiedzieć jeśli będzie taka potrzeba. Pomyśl też o starcie biologicznym na bakterie startowe. Poczytaj o starcie na WA lub innej metodzie.

Jasne, mam taki zamiar poczytać i odpowiednio się przygotować :) 
W ostateczności mogę zawsze podjechać 200m od mojego domu mam przepiękną piaszczysta plaże z drobnym żółtym piaskiem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.