Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Podepnę się pod temat. W przyszłości planuję Malawi 450L, ale póki co to kwestia dwóch lat. Mam domu akwarium 200L, w którym kiedyś był holender. Chciałbym spróbować z mniejszymi/łagodniejszymi gatunkami Mbuma bez ładowania się zbyt duże koszty. I teraz pytanie podstawowe. Czy filtr kubełkowy który posiadam Eheim 2224 o przepływie 700L/h wystarczy do ogarnięcia biologii, czy to będzie za mało? Oczywiście mogę dokupić prefiltr do mechaniki oraz cylkulator. 

Opublikowano

Do biologi wystarczy w zupełności ALE pod warunkiem odpowiedniej ilościowo obsady.

Warto by było założyć do niego prefiltr.

Dodatkowo koniecznie będziesz musiał mieć filtr stricte mechaniczny np. głowice z gąbką która

będzie jednocześnie odpowiadała za cyrkulację w akwarium.
 

Opublikowano
1 godzinę temu, Bojar napisał:

Dodatkowo koniecznie będziesz musiał mieć filtr stricte mechaniczny np. głowice z gąbką która

będzie jednocześnie odpowiadała za cyrkulację w akwarium.
 

Czy taki AQUAEL TURBO 1000 wystarczy o przepływie 1000L/h?

Opublikowano

Moim zdaniem powinien choć pomyslalbym nad 1500.  2000 robił robotę  w standardowej 375. Możesz też pomyśleć nad kaseciakiem tylko że niestety zajmie on trochę miejsca. Poczytaj.  Jest o tym dużo na forum.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Bojar napisał:

Moim zdaniem powinien choć pomyslalbym nad 1500.  2000 robił robotę  w standardowej 375. Możesz też pomyśleć nad kaseciakiem tylko że niestety zajmie on trochę miejsca. Poczytaj.  Jest o tym dużo na forum.

Dzięki za poradę, wezmę 1500. 50% większa wydajność a tylko 20 zł droższy :) Do tego kupię prefiltr który podepnę pod eheima i mam nadzieję, że będzie to działać jak należy :)

Edytowane przez darianus
Opublikowano (edytowane)

Powinno. 1500 chyba ma regulowany przepływ tak jak 2000. Najwyżej przykręcisz.

Z zakupami poczekaj. Może jeszcze ktoś doradzi coś sensowniejszego przy tym litrażu.

Edytowane przez Bojar
Opublikowano (edytowane)

U mnie w 192l (120x40x40) z lewej strony jest tani falownik Sunsun JVP-130 (4000l/h), po prawej filtr kasetowy o pojemności ok 8l, który napędzany jest filtrem Atman AT-306 o przepływie przeszło 2000l/h. Ten zestaw przy 13 rybkach robi robotę. 

Tego skimmera ze zdjęcia już nie ma.

20190514_202533.thumb.jpg.1e222d7014d8d873f763fed372b3600c.jpg

A tu filtr kasetowy

20190424_170320.thumb.jpg.30d1f82a2da90cae506f540200091039.jpg

20190424_170312.thumb.jpg.d1596abfcc325509e8c6ee40f5057535.jpg

Edytowane przez prezesik25
  • Lubię to 1
Opublikowano

Kaseciak to fajne i tanie rozwiązanie, ale w przypadku, gdy już mam filtr kubełkowy, chcę go wykorzystać. Póki co mam wizję biologii na porządnych wkładach Seachema w Eheim 2224, do tego prefiltr który załatwi mechanikę i cyrkulator. Filtra wewnętrznego na razie nie kupuję, póki ryby będą małe nie będzie takiej potrzeby, a jak podrosną to się zobaczy :)

  • darianus zmienił(a) tytuł na Osprzęt do moich 200 litrów.
Opublikowano

Mam jeszcze pytanie odnośnie falownika/cyrkulatora. Czy taki SUN SUN JVP 131 3000-6000L się nada? Macie jakieś opinie na temat tego chińczyka?

Opublikowano
Mam jeszcze pytanie odnośnie falownika/cyrkulatora. Czy taki SUN SUN JVP 131 3000-6000L się nada? Macie jakieś opinie na temat tego chińczyka?
Falowniki JVP generalnie są głośne. Mogę śmiało polecić falowniki Sobo, są tanie i do tego bezgłośne

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.