Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cement jest materiałem drażniącym, po wyschnięciu już nie.

Przecież opis był też taki:


Odporna na działanie wody basenowej, wodociągowej oraz wody o podwyższonej temperaturze.


Po wyschnieciu nie odddziaływuje z wodą więc nie powinno być z nim problemu.



Ja bym się przychylał do zdania Yaro: jeśli jest odporna na działanie wody wodociągowej, tzn. nie wchodzi z nią w reakcje (rozpuszczanie jest reakcją fizyczną co prawda). Pewności oczywiście nie ma i przyznam, że jestem zbyt padnięty, by analizować teraz specyfikacje techniczne wrzucone przez PFPP. Niemniej nie sądzę, by zapytanie do producenta coś wniosło - jak się powie, że to do akwarium to odpowiedzą "w sumie to nie powinno, ale głowy to nie dam, bo to nietypowe zastosowanie, musiałby pan się z naszym technologiem skontaktować. TEchnolog: no nie powinno, ale w długotrwałym kontakcie.... etc". Przerabiałem to gdy chciałem potwierdzenia, czy można śnieżkę zamiast fausta stosować. Zastosowałem fausta, ale nie jestem przekonany, czy śnieżka by nie dała rady.

Konkluzja: jeśli ktoś ma żyłkę eksperymentatora, to myślę, że przy podanych informacjach jest duża szansa powodzenia. Jeśli jest stosowany do wykończenia basenów, to nie sądzę, by był szkodliwy i wchodził w reakcje z wodą.

Tylko dzięki ryzykantom dokonuje się postęp ;)

Opublikowano

a jesli cos ma sie stac z rybami (mam nazieje ze nie) to po jakim czasie to wyjdzie??? dzien miesiac rok??? bo z miesiac to moge testowac zanim wsadze do głównego akwa. choc wydaje mi sie ze bedzie ok

Opublikowano

Myślę, że już po miesiącu byłoby coś widać, ba nawet po kilku dniach. wszystko zależy od ilości materiału użytego do tła i pojemności akwa. im większe akwa tym wolniej skutki się pojawią - w małym akwa już po kilku dniach byłoby widać, czy ten materiał reaguje czy nie.

Opublikowano

No to ja bym się nie zastanawiał. Jeśli masz ten materiał, albo trudno dostać Ci CR to wykonaj test w tej 70tce - myślę, że w imię nauki jedną rybkę możesz poświęcić (zaraz pewnie będzie burza za to co napisałem, ale przecież wcale nie musi ona umrzeć, bo zaprawa jest przeznaczona do basenów, więc nie ma prawa wydzielać toskyn).

Powodzenia

PS.

A jaka cena tego specyfiku?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Taka niestety jest smutna rola pionierów dokonujących nowych odkryć. Ponieważ nikt przed nimi nie określił jednoznacznie, czy dane "coś" nie jest szkodliwe, więc muszą oni organoleptycznie, poświęcić w imię nauki siebie lub zwierzęta. Niestety inaczej się nie da, nikt z nas nie dysponuje labolatorium będącym w stanie w 100% wykryć szkodliwość (lub jej brak) nowego materiału. Dlatego moje zdanie jest takie: jeśli po starannym przeanalizowaniu składu wydaje nam się, że wszystko powinno być w porządku, warto przetestować to w praktyce, wykorzystując do tego "ochotnika"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.