Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 minut temu, suricade napisał:

Z wodą nie kombinuj, ja mam w kranie GH i KH powyżej 25 pyszczaki mają się dobrze. KH w akwarium i tak spadnie samoistnie. Przy zakupie ryb zapytaj w jakich parametrach były trzymane, jeżeli będą zupełnie inne niż Twoje to zrób aklimatyzację ( poszukaj w necie pod hasłem aklimatyzacja krewetek) i wszystko będzie dobrze.

Ok, tego narazie będę się trzymać. 

Opublikowano
17 minut temu, edzzio napisał:

Co masz w środku kaseciaka?  Takie rozwiązanie w zupełności wystarcza filtracji biologicznej w zbiornikach?:P Od kilku lat widzę na tym forum coraz większą  popularność takiej filtracji i osobiście się nad tym zastanawiam bo mój chinol coś cieknie 😜 Aranż spoko ale lepiej by było bez lawy;] 

Jest to turbo-kaseciak, w środku tylko gąbka 45 ppi 12,5x40cm, w komorze pompy: pompa i grzałka oraz miejsce na korpus 2" z żywicą na przyszłość. Żadnego złoża biologicznego w środku nie mam, temu właśnie ma służyć lawa w bryłach. Taki jest plan, życie go zweryfikuje ;)

2 minuty temu, iquitos68 napisał:

Bardzo fajnie dobrane kamienie. Widać jak istotne są duże głazy w kompozycji.

Masz rację, duże głazy = duże kryjówki, tylko jakie one ciężkie ;) wkładałem we dwójkę, z "duszą na ramieniu". 

Opublikowano
3 godziny temu, bobasxx napisał:

No i akwarium zalane 😎 aranż nr 1 wygrał, nie udało się go odtworzyć na 100%,  bo musiałem dodać dwie bryły lawy wulkanicznej (posłużą jako złoże biologiczne), ale myślę że jest OK. 

Witaj!

Aranż naprawdę super!

3 godziny temu, bobasxx napisał:

Lawa to pomysł zaczerpnięty od Henryka z facebooka, nawet ładnie kontrastuje z kamieniami, jedyny minus to ostre krawędzie. 

Ta bryła lawy wszystko psuje,no i jak sam napisałeś w  poście ma ostre krawędzie,które mogą ranić ryby,a o tej wadzie Henryk mało wspomina,bo widzi tylko same plusy.

Równie dobrze biologia zaszczepi się w podłożu,tak samo jak na gąbce w kaseciaku,więc moim zdaniem lawa jest zbędna ;) 

3 godziny temu, bobasxx napisał:

Muszę trochę przerobić wylot z kaseciaka, bo w obecnym układzie wymywa mi piasek z dna do gołego podkładu, przy okazji poszukam czarnej rury wylotowej.

Użyj czarnej koszulki termokurczliwej na biały wylot z PCV i po problemie ;) 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, egon44 napisał:

Ta bryła lawy wszystko psuje,no i jak sam napisałeś w  poście ma ostre krawędzie,które mogą ranić ryby,a o tej wadzie Henryk mało wspomina,bo widzi tylko same plusy.

Równie dobrze biologia zaszczepi się w podłożu,tak samo jak na gąbce w kaseciaku,więc moim zdaniem lawa jest zbędna ;) 

A jak myślisz, lepiej wywalić ją od razu, czy poczekać aż się biologia dobrze rozwinie? 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano (edytowane)

Możesz zostawić, ani nie jest szkodliwa ani szczególnie pomocna. Jeżeli chcesz usunąć to teraz, żeby bakterie osadzały się na innych elementach akwarium, a nie na lawie.

Edytowane przez suricade
  • Lubię to 1
Opublikowano
8 minut temu, bobasxx napisał:

A jak myślisz, lepiej wywalić ją od razu, czy poczekać aż się biologia dobrze rozwinie? 

Ja bym wywalił,bo i tak nic to nie da,aby przyspieszyć start zbiornika,a na to trzeba czasu.

Nawet jak ktoś startuje na WA,to potem i tak ma problemy z parametrami po wpuszczeniu ryb,mimo że przed wpuszczeniem były one odpowiednie.Biologia sama musi się rozwinąć i dostosować do warunków w akwarium tj.ilość pożywki produkowana przez ryby(odchody).

Opublikowano

Lawa wyleciała, a w jej miejsce kamień. Został tylko jeden mały kawałek z tyłu pod innymi kamieniami. 

IMG_20190616_171704.thumb.jpg.af1ce9dbf6ea46910770d61ecd194bd1.jpg

IMG_20190616_171732.thumb.jpg.9fabfbf80df20b5e7934269b9db579d6.jpg

Trochę paprochów się uniosło po tym zabiegu ☺️

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak już przestawiasz to spróbuj wrócić do tego ustawienia image.png.0ee0b94556fcb80dc742df8b98ebfedb.png

Chodzi o mały dołek na środku. Warto też jakieś kamienie przestawić bliżej przedniej szyby, albo dodać z przodu jakieś mniejsze. Teraz masz wszystkie w jednej linii i tworzy się murek. Ale to oczywiście kwestia tego co się Tobie podoba.

 

Opublikowano

Hehe, burza w baniaku... 

Lawa wyleciała całkowicie, najwyżej powieszę trochę w jakimś worku obok kasety za kamieniem. 

Chyba już ostateczna wersja:

IMG_20190616_185732.thumb.jpg.e40edd864a1359160633845ed122c40b.jpg

Lewej strony nie ruszę, bo mam tam z tyłu akurat tyle miejsca, żeby kaseciaka przesuwać w lewo lub odchylać górą w celu wyjęcia gąbki. 

  • Lubię to 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.