Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałbym założyć kompletny automatyczny zestaw do podmiany wody . Zbiornik 1008l  pyszczaki, woda doprowadzona z odpływem pod akwarium oraz sump.  Sporo miejsca pod akwarium. Co potrzebuję i gdzie kupić ? 

Za info dziękuje.

POZDRAWIAM

Opublikowano
2 godziny temu, Wiesław napisał:

hmm...... nie znajdzie się nikt kto podpowie  co i jakiej najlepiej firmy, może w jakim sklepie ? 

Rzadko spotykane rozwiazanie. A szkoda. Jestem w trakcie prac nad zestawem do ciągłej , automatycznej podmiany wody, ale przed skończeniem prób,  nie chcę pokazywać czegoś, co może być niewypałem. Chociaż na ten moment wyglada obiecująco 😀.  Jeśli projekt będzie miał ręce i nogi- z pewnością zaprezentuję na Forum. 

Opublikowano

dziękuje za informacje, chciałbym podawać wodę bezpośrednio z kranu i tu chcę wykorzystać filtr RO ale też nie bardzo się orientuję jaki model kupić i jakie wkłady ? oraz mierniki czystości wody a w połączeniu z automatyczną dolewką robi się sporo sprzętu.  Pisałem do eRybki.pl bo sporo mają sprzętu ale albo za bardzo się nie znają lub mają wywalone na  potencjalnego klienta i nie odpisali. Na Olx jest sporo rzeczy ale bez własnej wiedzy nie wiem jak to ugryźć , więc jeszcze raz jak ktoś chce mi podpowiedzieć co gdzie kupić i jak to skompletować - serdeczne dzięki. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

A czy masz źródło i odpływ wody blisko akwarium? (domyślam się, że tak, skoro chcesz coś takiego zrobić)

Zatem może lepiej ciągłą podmianę, czyli woda przez filtr podawana bezpośrednio do akwarium z prędkością powiedzmy 5-20 litrów dziennie, zależnie jak duże jest akwarium, tak żeby tygodniowo wyszło cię około 30% objętości zbiornika.

Drugim króćcem woda spływa do kanalizacji. Najlepiej jakby zaciągała przy dnie odchody, ale pewnie będzie ciężko (choć też mam na to pomysł), ale prościej przelew przez komin.

Reasumując - woda będzie cały czas napływała świeża, zdąży się nagrzać, a ty nie będziesz musiał myśleć o regularnych podmianach.

A jeszcze co do automatycznej dolewki, o której wspomniałeś, to jak będziesz miał pokrywę, to parowania nie będzie, więc dolewka niepotrzebna. To nie morskie.

A przykrycie jakiekolwiek musisz mieć, bo ryby chlapią i wyskakują.

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano
W dniu 4.06.2019 o 22:30, Falcowski napisał:

A czy masz źródło i odpływ wody blisko akwarium? (domyślam się, że tak, skoro chcesz coś takiego zrobić)

Zatem może lepiej ciągłą podmianę, czyli woda przez filtr podawana bezpośrednio do akwarium z prędkością powiedzmy 5-20 litrów dziennie, zależnie jak duże jest akwarium, tak żeby tygodniowo wyszło cię około 30% objętości zbiornika.

Drugim króćcem woda spływa do kanalizacji. Najlepiej jakby zaciągała przy dnie odchody, ale pewnie będzie ciężko (choć też mam na to pomysł), ale prościej przelew przez komin.

Reasumując - woda będzie cały czas napływała świeża, zdąży się nagrzać, a ty nie będziesz musiał myśleć o regularnych podmianach.

A jeszcze co do automatycznej dolewki, o której wspomniałeś, to jak będziesz miał pokrywę, to parowania nie będzie, więc dolewka niepotrzebna. To nie morskie.

A przykrycie jakiekolwiek musisz mieć, bo ryby chlapią i wyskakują.

zasilanie i odpływ pod akwarium, wszyscy piszą w jaki sposób ale nikt jaki sprzęt niezbędny czyli: 1. zasilanie woda kranowa na pewno chlor więc jakiś filtr do filtra miernik czy filtr działa elektrozawór odcinający w razie nadmiaru 2. odprowadzenie  zużytej wody. Tu jest gorzej chyba że bym w sumpie wywiercił otwór i woda po prostu nadmiar by sobie spływał , ale otworu nie mam a w kominie mam tylko zasilanie i powrót i nie wiem jak to zrobić? No i dolewka wody odparowanej też jakieś urządzenie ale jest wiele nawet używane ale też dobrze jak by się ktoś wypowiedział co przetestował lub posiada coś takiego 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.