Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, akwarium już jedzie, zastanawiam się na czym postawić stelaż. Ma on regulowane nóżki więc nacisk jest miejscowy. Miałem dać pod stelaż płytę osb i dopiero panele, podkład, wylewka, strop. Zastanawiam się czy ma to sens, czy nie lepiej postawić bezpośrednio na panelach? Akwarium 3mx0.8m

Strop ma 20 cm mam nadzieję że nie wyląduje z akwarium w piwnicy:-)

Na muratorze mnie straszyli że wylewka z mixokreta (piach+cement) pęknie, ale dość się mi w to wierzyć nie chce. Przekrój to 10 cm styropianu oraz 8-10 cm wylewki.

Opublikowano
Godzinę temu, amac1975 napisał:

Ja mam 16 takich kwadratowych metalowych płytek 5x5 cm podklejonych 1 cm filcu.0e3225a9485ca7085391438f68b7ccb7.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Super, skopiuję sobie pomysł do siebie, wielkie dzięki !

A na czym masz położone akwarium ? Stelaż + sklejka?

Opublikowano (edytowane)

Panele i tak się powygniatają. Najlepiej byłoby podłożyć pod całą powierzchnię stelaża jakąś grubą płytę, na której rozłożyłby się ciężar zbiornika - tak właśnie robione są fabryczne szafki pod akwaria. Na dole jest płaska pozioma płyta, na niej stoją z reguły 4 ścianki boczne i środkowe oraz tylna. Na nich kolejna płyta pozioma, a na niej już podkład i szkło.

Ogólnie ten stelaż wydaje mi się trochę lichy, zbyt mało jest pionowych wzmocnień.

Edytowane przez prezesik25
Opublikowano

Ten stelaż jest zrobiony z dwóch skręconych środkiem ze sobą.

Na środku jest aż 8 cm łącznie grubości.

Już trochę szkła w tym pokoju stało i na panelach śladu nie ma.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, amac1975 napisał:

Już trochę szkła w tym pokoju stało i na panelach śladu nie ma.

@amac1975 nie pisałeś że masz w domu basen ;)

Odnośnie paneli to lepiej stawiać akwarium bezpośrednio na nich. Estetyczniej to wygląda po prostu.

Edytowane przez iquitos68
Opublikowano

Na razie projekt w trakcie realizacji ale to już chyba bliżej niż dalej default_smile.png.

 

Obudowa stelaża zasłoni te stopki.

 

Nie chciałem stawiać na panelach

stelaża bezpośrednio bo zależało mi na możliwości poziomowania w razie potrzeby.

 

To temat@Kadango dotyczący Jego projektu a nie mój więc dość już OT.

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Opublikowano

A jak oceniacie nośność stropu o grubości 22 cm w rogu między ścianą nośna a zewnętrzna :-)? Strop zbrojony wzdłużnie i poprzecznie , łany z gruchy b25-b-30?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.