Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

                      Aqua-Dreams Africa
Seria „Africa” dedykowana jest pasjonatom 
Afrykańskich biotopów Malawi, Tanganika i 
Victorii.
Charakteryzuje się między innymi oświetleniem jedno, lub wielo-strefowym.
Skupieniem strumienia światła wyostrzając efekt ruchomych smug promieni słonecznych widocznych w wodzie,na kamieniach i podłożu.
Efekt ten interesująco współgra ze zróżnicowaniem wybarwienia rybek.
Pogłębiamy także efekt przyciemnionych boków, tylnej i przedniej części akwarium.
Wspomagany jest przyrost pożądanych glonów ( zwłaszcza przy dodaniu barwy 4500k, która wyostrza również cieplejszą i naturalniejszą kolorystykę  ryb)
Moc strumienia światła, jak jego barwa i poświata jest kwestią indywidualną i szczegółowo omawianą pod twoje indywidualne wymogi przed rozpoczęciem wykonywania Twojego projektu. Aby dotrzeć do najszerszego grona miłośników Biotopów afrykańskich przygotowałem szereg projektów, oraz opcji sterowania dla każdego z nich. 
Wyżej wymienione oświetlenie wykonuję w postaci:

-Zamontowane na odcinku plexi ( wymiary i grubość  do ustalenia) którą umieszczamy, podklejamy pod pokrywą, na wzmocnieniach...

-Wodoodpornej belki ( wysokość 2 cm, długość, szerokość i kolor do ustalenia) którą umieszczamy pod pokrywę na wzmocnienia, dopasowana na koronę, przyklejamy do pokrywy...

-Lampy nakładanej na akwarium z 1cm nóżkami nachodzącymi na zewnętrzne boki akwarium.2 cm wysokości ( długość i szerokość i kolor do ustalenia )

-Lampy podwieszanej z zamontowanymi 4 uchwytami do podwieszenia. Wysokość 2 cm, długość, szerokość i kolor do ustalenia.

-Lampo-Pokrywy
Jest to nakładana lampa 2 cm wysokości w kolorze do wyboru, zakrywająca 90% powierzchni tafli wody. Na ogół odkryta jest tylna cześć, zostawiając miejsce na media filtracyjne i odparowywanie wody.

PO WYBRANIU RODZAJU OBUDOWY, PORA NA WYBÓR OŚWIETLENIA
 
Oto one:

1)
OŚWIETLENIE 1 STREFOWE 10-250W

Jest to 1 wyznaczony obszar skupienia Modułów Led.(jego rozmiar zależy od pożądanego efektu...
Mniejszy lub krótszy-światło bardziej skupione 
Większy lub dłuższy-światło bardziej obszerne

Dedykowane do Akwarium do 150 cm długości

Selektywnie dobrane barwy białe (5500-10000k) i kolory (niebieski, czerwony, zielony, purpurowy, RGB) Dając pożądaną barwę światła.

1 A) 10-70W
Ze sterownikiem manualnym lub pilotem 
Opcje ściemniania i zapamiętywania ostatniego programu światła.
Nie posiada opcji ustawień barw i kolorów.

1 B 10-190W
Ze sterownikiem Bluetooth (4-ro kanałowym)
Obsługiwanym smartfonem darmową aplikacją
-Opcje kontroli natężenia barwy białej 
0-100% mocy
-Opcje kontroli natężenia i barw kolorów 0-100% mocy 
-Zaprogramowaniu cyklu dobowego z 6 pór dnia.
Np. Włączenie, światło poranne, południe, wieczór, lampka nocna, wyłączenie.
-Możliwość sterowaniem wieloma strefami lub akwariami po sparowaniu dwóch, lub więcej sterowników.

1 C) 10-220W
Ze sterownikiem Wi-Fi (5-cio kanałowym)
Obsługiwanym smartfonem darmową aplikacją
-Opcje kontroli natężenia 2 barwami białymi
( np. 5500k i 10000k)
Z osobna lub razem 0-100% mocy
-Opcje kontroli natężenia i barw kolorów
0-100% mocy
-Zaprogramowania cyklu dobowego z 6 pór dnia
Np. Włączenie, światło poranne, południe, wieczór, lampka nocna, wyłączenie.
-Możliwość sterowaniem wieloma strefami lub akwariami po sparowaniu dwóch, lub więcej sterowników.

1 D) 20-250W
Z automatycznym sterownikiem TC-420
Zmierzchu i świtu.5-cio kanałowym
Programowanym laptopem 
-Opcje kontroli każdym z kolorów i białych  osobno w skali 0-100% z trybem czasowym, oraz płynnymi przejściami pór dnia i nocy.
-Profesjonalny i niezawodny przy tworzeniu swojego wymarzonego cyklu dobowego zmierzchu i świtu.

2)
OŚWIETLENIE WIELOSTREFOWE 

Dedykowane do akwariów 
od 150 cm -500 cm długości

Selektywnie dobrane barwy białe (5500-10000k) i kolory (niebieski, czerwony, zielony, purpurowy, RGB)

Jest to 3,4,5 lub więcej niezależnych lub zależnych od siebie
stref oświetlenia.Charakteryzuje się 
wielo-funkcjonalnością (m.in. Podzieleniem zbiornika na 3 punktowe strefy światła skupionego na dany obszar, z dodatkowym oświetleniem całego zbiornika np. Barwą białą zimną i niebieską...)
Jest to tylko jeden z wielu przykładów zaplanowania oświetlenia w akwarium.

2 A) 20-120W
Oświetlenie 3 strefowe ze sterownikiem 
Bluetooth RGB obsługiwanym smartfonem darmową aplikacją.
3 punktowe strefy np. 
-środek, lewa i prawa 
Sterowanie polega na zapoznaniu się z 3 podstawowymi kolorami( czerwony, niebieski, zielony) na dotykowym ekranie w aplikacji.
Pod każdy z kolorów podporządkowana jest 1 strefa np.
Czerwony - środek
Niebieski -   lewa strona
Zielony -      prawa strona

Sterowanie i dodatkowe funkcje
jak w punkcie 1 B


2 B 20-190W
Oświetlenie 4 strefowe ze sterownikiem
Bluetooth RGBW obsługiwane smartfonem 
darmową aplikacją.
4 strefy np.
-środek, lewa, prawa i barwa biała na całej, 
lub częściowej długości akwarium
Lub 4 punktowe strefy.
Z dodatkową opcją kontroli natężenia barwy białej
0-100%
Sterowanie i dodatkowe funkcje 
jak w punkcie 1 B


2 C) 20-220W
Oświetlenie 5 strefowe ze sterownikiem
Wi-Fi RGBWW obsługiwane smartfonem darmową aplikacją. 
5 stref np.
-środek, lewa, prawa i 2 barwy białe lub kolory
Na całej, częściowej długości akwarium.
Lub 5 punktowych stref.
Z dodatkową opcją kontroli 2 barw białych 
(np. zimnej 10000k i neutralne 5500k)
0-100%
Sterowanie opisane w punkcie 1 C

2 D) 20-250 W
Oświetlenie 5 strefowe ze sterownikiem
Zmierzchu i świtu TC-420.
Zaprogramowane za pomocą laptopa, komputera.
5 stref np.
-środek, lewa, prawa, i 2 dowolne np.
Barwa biała 10000k na całej długości
Barwa biała 5500k na całej długości 
Kontrola natężenia 0-100% każdą z 5 stref przy dodatkowym zaprogramowaniu czasowym.
Profesjonalny i Niezawodny przy tworzeniu swojego wymarzonego cyklu dobowego zmierzchu i świtu.


3)
OŚWIETLENIE WIELOSTREFOWE PREMIUM
Dedykowane Pasjonatom najbardziej szczegółowych i Właścicieli Hodowli.

Największą zaletą sterowników 
Bluetooth I Wi-Fi jest możliwość sterowania do 7 z nich , oraz obsługa JEDNYM TELEFONEM.
Po sparowaniu sterownika z telefonem i nadaniu NAZWY np. Środek, tył, przód, lewa...
Mamy możliwość precyzyjnego ustawienia każdej ze stref, ustawień czasowych, itp.
Daje to ogromne możliwości Pasjonatom dysponującymi wielkimi akwariami,wieloma akwariami jak i hodowcami.

Zobacz Demo oświetlenia punktowe mojego autorstwa:

5-cio strefowe Belka 90/16 cm opcja 2 D
https://youtu.be/pyZGKjpOflY

1 strefowe Plexi 36/10 cm ( położona w poprzek wzmocnień podłużnych opcja 1A ) 

Kontakt:
Tomasz Wiśniewski
Tel: +48696982275
YOUTUBE: Tomasz Wiśniewski Aqua-Dreams
Facebook: Strona i Grupa Aqua-Dreams

Edytowane przez Aqua-Dreams
Błąd ortograficzny
  • Lubię to 1
  • Haha 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.