Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@hilux testy są po to,aby wiedzieć jaki rzeczywisty poziom pH ma kolega w wodzie kranowej,bo od tego zależy czy ma używać wcześniej polecanych buforów Seachem Malawi Buffer, Seachem Cichlid Lake Salt.

Dla starych wyjadaczy testy z reguły nie są potrzebne,bo można zauważyć po zachowaniu ryb,jak coś jest nie tak,ale z drugiej strony warto je posiadać i od czasu do czasu kontrolować podstawowe parametry wody (pH,NO2,NO3) ;)  

  • Lubię to 3
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie, minęły prawie 3 tygodnie od ostatniego wpisu, jednak wysyłka testów opóźniła się o tydzień, a później byłem na urlopie. Wszystko dotychczas wyglądało bardzo ładnie, jednak po tygodniu nieobecności zastałem mocne wykwity... Poniżej podaje wartości odczytane na testach kropelkowych JBL (zgadza się, że totalnie różnią się od testów paskowych, co pokazuje ich przydatność..) :

- PH - 6,5 (tyle samo co kranówka)

- KH 15 °d

- Fe <0,02

- NO2 <0,01mg/l

NO3 - kolor pomiędzy 5-10 mg/l

Dodatkowo liczba ryb została znacząco zmniejszona, jednak nad obsadą podyskutuje na osobnym wątku. 

50652405_637601253319721_2638804842688020480_n.thumb.jpg.02e39792639201042e36e8889c3542ae.jpg50394891_635596890192094_7496446999454023680_n.thumb.jpg.bb22bb340ba29966ca424edbcd198e7f.jpg50337694_1226223384200859_5922874980537729024_n.thumb.jpg.75e1b28d691be0bea8add2187c8d2c28.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, suricade napisał:

Nie musi ale jeżeli wynik KH jest prawidłowy, należy przypuszczać , że PH jest wyższe.

Chociaż z drugiej strony Agnieszko u siebie w wodzie kranowej miałem już dwa przypadki,że pomimo wyniku KH - 6 ,a GH - 11 pH wynosiło 6.8 . Ale u mnie wodociągi mają takie zagrania,bo po jakimś czasie mimo tych samych wartości GH/KH, pH w wodzie kranowej zaczęło wynosić 7.8.

Ja bym osobiście jednak sprawdził poziom pH dodatkowo dokładniejszymi testami niż te z przedziału 3-10.

Starczy nawet ten test z Zooleka z przedziału 6.0-8.0 (https://www.belio.pl/p2840,zoolek-test-aquatest-ph.html?gclid=Cj0KCQiAm5viBRD4ARIsADGUT27Ds7ge8Nlf6zxtZfx6IH7mixR_FfR9wuf7eaFlqR_tJE3VmZ-k4jwaAhcIEALw_wcB ) . Jedno jest pewne,że ten test (6,0-8,0)  jest dokładniejszy od testu pH Zooleka z przedziału 7.4-9.0 (https://sklep.wodna-kraina.pl/zoolek-test-na-ph-zakres-7-4-9-0?gclid=Cj0KCQiAm5viBRD4ARIsADGUT24U5IAwihfC4fIxyltikhTDPmbQCPywviNGpyHDSO3O6Jp7SGMOyAEaAjYiEALw_wcB ) .

Opublikowano
Godzinę temu, egon44 napisał:

Chociaż z drugiej strony Agnieszko u siebie w wodzie kranowej miałem już dwa przypadki,że pomimo wyniku KH - 6 ,a GH - 11 pH wynosiło 6.8 . Ale u mnie wodociągi mają takie zagrania,bo po jakimś czasie mimo tych samych wartości GH/KH, pH w wodzie kranowej zaczęło wynosić 7.8.

 

Tylko, że tu KH jest dużo wyższe i nie pozwoli na utrzymywanie się niższego PH niż 7 . Żeby zmniejszyć PH trzeba by dodawać kwasu albo dozować CO2. Tak wynika z praktyki i kalkulatorów akwarystycznych. W kranie możesz mieć wahania tych parametrów (np. ze względu na CO2) ale nie w akwarium przy standardowych podmianach.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, suricade napisał:

Tylko, że tu KH jest dużo wyższe i nie pozwoli na utrzymywanie się niższego PH niż 7 . Żeby zmniejszyć PH trzeba by dodawać kwasu albo dozować CO2. Tak wynika z praktyki i kalkulatorów akwarystycznych. W kranie możesz mieć wahania tych parametrów (np. ze względu na CO2) ale nie w akwarium przy standardowych podmianach.

Jasne kumam o czym piszesz,tylko w akwarium też miałem pH na tym samym poziomie 6.8 przy tych samych parametrach GH/KH wodzie kranowej.

Opublikowano

Zacznijmy od tego, że "mam w akwarium taki a taki wynik" to skrót myślowy. Opieramy się na wyniku testu przeprowadzonego w konkretnych warunkach i jego wynik nie musi się pokrywać z rzeczywistością. Nawet najlepsze testy zakładają pewne odchylenia jako standard.

Polecam tekst napisany przez chemika http://www.rzefa.podforak.ayz.pl/printview.php?t=89&amp;start=0&amp;sid=e028495e07330727a5e599f6ebdebb46

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.